Toon posts:

Virus of Maxtor Hd Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
sinds gister is m'n computer een stuk slomer geworden.
Ik zie ook de hele tijd dat zandlopertje van windows verschijnen terwijl ik niks opstart of gebruik.
Ik zat eerst te denken aan een virus, NA vond niks dus maar even geformateerd.. zoveel stond er toch nog niet op.
Alles opnieuw geinstaleerd en jahoor weer deed alles het heel langzaam en ik zie weer dat zandlopertje de hele tijd verschijnen.
Balen, dacht ik bij me zelf.. straks is me HD kapot.
Powermax van de site van maxtor gedownload, test gedaan en alles was goed. Nu vraag ik me echt af wat er nou aan de hand is.
Staat me HD op het punt om kapot te gaan of 1 of ander gemeen virus die niet weg wil ook al formateer ik? Het begon trouwens allemaal toen ik met kazaA bezig was. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want de computer is pas 2 weken (!) oud.

Specs: Asus A7v333
Maxtor 80 gig 7200 rpm
Athlon 2000xp
512 mb DDR

Verwijderd

Scan eens bij www.housecall.nl online op virussen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen virussen gevonden.... :| zou het dan toch m'n HD zijn?

Verwijderd

Je hebt alles opnieuw geinstalleerd, bedoel je daarmee dat je geformat hebt?

Ratelt de harde schijf ook constant?

Hoor je wel eens harde tikken uit de harde schijf komen?

Verwijderd

al benchmark gedraait?
dma aan?
bios goed ingesteld??
bad sectors gevonden?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2002 22:25 . Reden: caps aan?!!!? ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 22:14:
Je hebt alles opnieuw geinstalleerd, bedoel je daarmee dat je geformat hebt?

Ratelt de harde schijf ook constant?

Hoor je wel eens harde tikken uit de harde schijf komen?
ja ik heb geformateerd en ik hoor hem niet ratelen ofzo.. wat ik alleen wel raar vond was dat na elke partitie die ik geformateerd had een melding kwam van: 1.14 mb in Bad clusters ( aantal mb verschilde per partitie) wat houd dit precies in?

Verwijderd

>>BAD CLUSTERS<<

schijf is dood...red wat er te redden valt en terug met dat ding!

Verwijderd

Topicstarter
zo'n vermoeden had ik dus al...nouja maandag maar ff digiworld bellen, gellukkig had ik geen belangrijke bestanden erop staan. wel raar.. heb hem pas 2 weken. raden jullie aan om er extra hd koeling in te zetten?

Verwijderd

Iid schijf naar de klote, snel alles proberen te backuppen, dit wordt een garantie geval!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 22:36:
zo'n vermoeden had ik dus al...nouja maandag maar ff digiworld bellen, gellukkig had ik geen belangrijke bestanden erop staan. wel raar.. heb hem pas 2 weken. raden jullie aan om er extra hd koeling in te zetten?
Het moet zat kunnen zonder koeling, daar krijg je geen bad clusters van, maar ik zou die comp maar ff uit laten staan tot je een nieuwe schijf hebt.

Verwijderd

probeer hem direct om te ruilen...deze schijven gaan wel vaker zeer vroeg dood..meestal hebben ze er een paar voor ruiling liggen.pas wel op dat je geen "gerepareerde" schijf meekrijgt!!..als je een low-level format op zo'n ding zet lijkt ie op het eerste gezicht ook OK,
en die mb's mis je niet direct.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip en bedankt voor de hulp allemaal.
Nu even bedenken hoe ik dit aan me vader ga vertellen:S
die zal wel denken dat ik hem zelf gemold heb. *zucht* hij is al zo leek op computergebied en als ik het dan ga hebben over bad clusters e.d............ |:(

Verwijderd

Misschien nog leuke toevoeging (naja leuk): Ik had tijd terug ook een maxtor 80gb gekocht en ook na 2 weken dood.. maar de mijne was echt compleet dood.. die werd ook niet meer door bios herkend. Bij bedrijf waar ik em gekocht had kon ik em zo ruilen, hoefde niet eens bon te laten zien. Das wel top. Alleen ik had er wel belangrijke data op staan :(

Verwijderd

dat probleem van de topicstarter had mijn pa ook met zun 80gb

is inmiddels op RMA naar maxtor ( RMA status: Replacement drive has been Shipped )

want Gistron en garantie? das nog meer ellende..

die schijf heeft het 2 maanden uitgehouden.. zat ook koeling op btw

Verwijderd

Topicstarter
ik zit erover te denken om hem in te ruilen voor een WD 80 gb met 8mb cache...(als dat kan)want na nog ff gezocht te hebben kwam ik op nog meer slechte ervaringen met maxtor...of zijn het opzich wel goede HD's maar valt dit alleen op omdat veel mensen zo'n schrijf kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 13:03:
ik zit erover te denken om hem in te ruilen voor een WD 80 gb met 8mb cache...(als dat kan)want na nog ff gezocht te hebben kwam ik op nog meer slechte ervaringen met maxtor...of zijn het opzich wel goede HD's maar valt dit alleen op omdat veel mensen zo'n schrijf kopen?
elk product wat je koopt kan stuk gaan. daarvoor is garantie..

als maxtor zegt van een schijf kan makkelijk 3 jaar prima werken heb je dus zo lang garantie. want ze HOEVEN niet 3 jaar of langer prima te werken kijk maar naar je eigen schijf..

k heb het ook meteen monitor gehad..
gebeld.
nieuwe gekregen
DOA ( Death On Arrivel )
weer bellen
weer een nieuwe en die werkt nog altijd :D
Pagina: 1