Toon posts:

[@home] Alleen IP met 100 mBit Nic's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik al een tijdje last van: Ik krijg alleen een IP van @home (via DHCP) met 100mBit Nic's, tenminste, zo lijkt het. Ik heb twee 100 mBit Nic's (PCI) en drie 10 mBit Nic's (2x ISA, 1x PCI). Met de twee 100 mBitters is er geen probleem. Met de 10 mBitters krijg ik zelfs geen connectie als ik het IP statisch invoer. De netwerkkaarten zijn niet kapot, want in het netwerk doen ze het wel... Ik wil alleen een 10 mBitter voor de verbinding met het internet, omdat meer niet nodig is.
Komt iemand dit bekend voor of weet iemand waar het aan kan liggen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is wel heel vaag.. ik kan er eigenlijk geen logische verklaring voor bedenken.. het enige kan zijn dat je kabelmodem niet goed ingesteld is. Misschien staat ie op 100Mbit mode ofzo (als dat in te stellen is :?) zodat ie niet kan communiceren met 10Mbit kaartjes....

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 31 augustus 2002 @ 21:11:
is wel heel vaag.. ik kan er eigenlijk geen logische verklaring voor bedenken.. het enige kan zijn dat je kabelmodem niet goed ingesteld is. Misschien staat ie op 100Mbit mode ofzo (als dat in te stellen is :?) zodat ie niet kan communiceren met 10Mbit kaartjes....
Is niet in te stellen...

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
misschien iets met het MAC adres

Verwijderd

Topicstarter
Celmis schreef op 31 augustus 2002 @ 21:14:
misschien iets met het MAC adres
Dat zou je wel zeggen, alleen die twee 100mBit kaarten hebben ook niet hetzelfde adres, bovendien zou dat zowieso bij @home geen probleem mogen zijn...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 21:12:
[...]

Is niet in te stellen...
nee niet door je zelf (ik heb zelf ook zo'n @home modem), maar misschien staat er in de firmware oid iets verkeerd ingesteld. En dat kan alleen door @home gewijzigd worden.. je zou voor de grap es kunnen proberen het modem ff aan en uit te zetten (stekker er ff uit dus)

Lijkt me overigens heel onwaarschijnlijk dat dit het is.....

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 31 augustus 2002 @ 21:26:
[...]

nee niet door je zelf (ik heb zelf ook zo'n @home modem), maar misschien staat er in de firmware oid iets verkeerd ingesteld. En dat kan alleen door @home gewijzigd worden.. je zou voor de grap es kunnen proberen het modem ff aan en uit te zetten (stekker er ff uit dus)

Lijkt me overigens heel onwaarschijnlijk dat dit het is.....
Tja... hij heeft het ooit wel gedaan met de standaard Realtek Nic.

Verwijderd

ALs je nu die 10mbs nic s hard op 10mbs Utp halfDulplex instelt dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 21:41:
ALs je nu die 10mbs nic s hard op 10mbs Utp halfDulplex instelt dan ?
Je bedoelt de 100 mBit Nic's? Dat werkt wel...

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleempje

we hebben nu 3 pc 's in huis een router en een HUB/switch. 2 pc's bevatten een 100Mbit netwerkkaartje en eentje een 10 MBit. Als we nu de PC met dat netwerkkaartje van 10Mbit rechstreeks aan de router hangen werkt het perfect dan hebben we toegang tot internet en ons thuisnetwerkje maar zodra we hem aan de Hub hangen ( waar dus die 2 100 MBit dingen op hangen ) dan krijgt hij dus geen IP meer van de router , terwijl we niks aan de instellingen hebben verandert. Ook hebben we dan geen toegang meer tot ons netwerk. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Pagina: 1