Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
OpenGL of iets anders hangt denk ik voor een groot deel van je videokaart af.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Je GF3 is zeker goed genoeg, ikzelf gebruik een Matrox G450 32 mb en zelfs bij mij is het uit te houden in Max.armageddon_2k1 schreef op 31 augustus 2002 @ 21:25:
Ik heb een ASUS Geforce 3 Ti200, is hopelijk wel goed genoeg neem ik aan
Wat betreft OpenGL, ik weet zeker dat de Asus het ondersteund.
Je kunt die GForce 3 zeer zwaar versnellen in MAX door er Quaddro-drivers voor te installeren. Ik weet niet hoe het moet, maar het werkt wel, want dan worden de wireframes hardware-matig versneld.
3d Studio draait alleen op Windows. Windows 95/95* Oogst is natuurlijk allemaal brak (ik draai overigens toch gewoon ME
En MAX doet het gewoon in XP als je hem hebt gekocht of de goede crack hebt.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
kan het aan mijn video kaart liggen ? ?
Nvidia Riva TNT2 model 64
Verwijderd
Ik weet niet wat het probleem is, maar mogelijk is dat je een XP versie van C-Dilla moet hebben.... dit was ook zo bij mij. C-Dilla voor XP kun je downloaden bij Discreet.TwoR schreef op 31 augustus 2002 @ 21:45:
Onder winXP krijg ik 3D max 4 niet aan de gang dus dat zou ik maar niet proberen
Hier is de directe link: http://www.discreet.com/support/max/download/download.php3
Klik dan ff op de sectie 3ds max 4.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Lekker stabiel (klop klop klop
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Niet omdat 2000 zo goed is...maar eerder omdat de andere nogal wat problemen hebben.
Ookal is 98 iets sneller dan 2000:
-...2000 ondersteunt nieuwe hardware een STUK beter (en dan heb ik het niet over de meegeleverde drivers)
-...2000 is stabieler....VEEL stabieler
-...3ds max is gebouwd voor de NT core (die 2000 en XP hebben, en 98 niet)
Ookal is XP nieuwer dan 2000:
-...is XP, zoals bekent, iets trager (over het hele vlak) dan 2000. Dit is het enige argument, maar een vrij grote voor 3ds gebruikers. Want als je een animatie gaat renderen, dan duurt dat uren...of dagen...of weken. Op zulke momenten zul je echt merken dat die paar procent, die 2000 sneller is, flink wat uitmaken!!
Dus 2000 all the way!
Verwijderd
Als je een videokaart hebt met daarop een GPU/VPU van NVIDIA, samen met de laatste officiele beta drivers (zie NVIDIA website), dan is OpenGL idd de snelste API.
al dacht ik dat het met oudere drivers ook al het geval was
Zorg wel voor wat meer geheugen want die 256 MB zit zo vol.
Dan maar op zoek naar 4.2
Bedankt voor het antwoord
Je snapt niet echt waar het over gaat he?Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 21:35:
Ik had met win98 meer punten dan met winXP.....
|{ brrr }] |
Max 4 werkt wel onder windows xp je moet de c-dilla patch downe en die instaleren de link staat hier ergens boven gepost. En bij max 5 had ik helmaal geen problemen met win Xp.TwoR schreef op 01 september 2002 @ 12:53:
Oke maar met XP pro gaat 3D max 4 dus niet werken das lekker beroerd![]()
Ik denk dat het toch echt met C-Dilla te maken heeft, bij 4.2 is dit al wel opgelost, maar is wel 40 mb groteTwoR schreef op 01 september 2002 @ 12:53:
|>
ftp://ftp.discreet.com/we...tudio/c-dilla3.25.010.zip
Verwijderd
zoals gladiool al zei: max 4 werkt wel onder xp, je moet alleen de nieuwe cdilla patch downloaden van discreet...TwoR schreef op 01 september 2002 @ 12:53:
daarom werkt 4.2 ook, daar zit een nieuwe cdilla patch bij in...
4.2 upgraden is trouwens gratis, dus wat doe je moeilijk...
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp dan draait ie niet ondern windows me?Oogst schreef op 31 augustus 2002 @ 21:46:
Welke drivers het beste zijn, ligt volledig aan je videokaart. Bij mij werkt OpenGl niet (op mijn voodoo 5 5500 64mb), dus ik gebruik DirectX. Sommige videokaarten hebben geen super-MAX-drivers, daar moet je dan voor gaan, maar die heeft de GeForce 3 niet.
Je kunt die GForce 3 zeer zwaar versnellen in MAX door er Quaddro-drivers voor te installeren. Ik weet niet hoe het moet, maar het werkt wel, want dan worden de wireframes hardware-matig versneld.
3d Studio draait alleen op Windows. Windows 95/95* Oogst is natuurlijk allemaal brak (ik draai overigens toch gewoon ME). Nieuwe NT-versies zijn te prefereren boven oude versies. Dan blijven dus Windows 2000 en Windows XP over. Ik heb ze allebei niet goed aan de gang gekregen op mijn pc, maar ze zijn allebei erg goed.
En MAX doet het gewoon in XP als je hem hebt gekocht of de goede crack hebt.
Indien jah dan moet ik maar ff gaan formatten (neej partieties heeft geen zin(bij mij)/heb ik geen zin in)
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
amd athlon XP 1900+
256MB sdram
geforce 2 GTS
en het draait absoluut perfect.
Het enige wat problemen opleverde was toen ik vanochtend de nieuwste detonator drives installde, toen deedie t gewoon niet meer, dus gewoon ff de ouwe er weer op gegeooid, en hij deed t weer toppie
en met de nieuwe drivers 40,1 ofzo in opengl want d3d was langzamer.
Verwijderd
PIV 1.7Ghz
512 mb ram
Geforce 4 go
WinXp en max 4.2
Draait heerlijk
is alleen ffkes wennen dat je maar 1024*768 kan draaien...