Toon posts:

Adapter ipv Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die kleine adapters van tegenwoordig kunnen evenveel amperes leveren als een echte pc voeding(300 watt.) Zou dit geen oplossing zijn voor pc's? Geen last meer van een fan, en adapters kunnen ook makkelijk dagen aanstaan. En tussen 5,7 en 12 volt is ook nog wel te schakelen...

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
300 watt uit een adapter??? 300W / 12V = 25A!! Dat levert zo'n adapter toch echt niet! Kan zijn dat ik er naast zit, verbeter me dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat leveren ze wel, het zijn niet van die ouderwetse adapters. Maar van die waar ook gewoon een printje inzit, ik d8 zo rond de 20 euro per stuk dat ze zitten.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Onmogelijk volgens mij. Zo kan dat ding zijn warmte nooit kwijt. Want reken maar dattie warm word als ie zoveel zou leveren!
Geef eens een link naar zo'n ding.

• The_MAN
Nou, ik werk in een elektronika winkel en heb ze nog nooit gezien van 25A, vertel me dan waar ze te koop zijn, haal ik er meteen 1!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
die heb je idd

maar die stoppen toch echt al bij een 3A op 15 V

Repareren doe je zo.

• The_MAN
Dat dacht ik ook ja, die elektronische adapters gaan niet veel verder dan 3A, anders zouden de computer voedingen inderdaad mooi vervangen kunnen worden!

Verwijderd

ennuH...voor de via epia?...die heeft niet zoveel vermogen nodig...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, sorry hoor...

computah voedingen zijn al geschakeld ;), ze zijn idd groter dan die adapters, maar leveren wel voldoende vermoegen :)

Electronics development

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 20:34
als dat bestond, waarom zouden ze dan nog voedingen maken :)?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Maurice schreef op 31 augustus 2002 @ 22:30:
geen id

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoeld zeker een of andere halogeentrafo

Iperf

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Maurice schreef op 31 augustus 2002 @ 22:30:
Goedkoper in de fabricage,.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
?! neuj niet echt ... een adapter is nl nix anders dan een voeding

Repareren doe je zo.

• Orion84
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

misschien haalt ie 300mA door de war met 300 WATT???

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

idd... als je een echte transformator voeding ed hebt voor een pc, komt je ook wel een stuk of 5x groter uit, alles IS al geschakeld ed...

Electronics development

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:41:
Nee dat leveren ze wel, het zijn niet van die ouderwetse adapters. Maar van die waar ook gewoon een printje inzit, ik d8 zo rond de 20 euro per stuk dat ze zitten.
koop er maar eentje dan, en zet hem erin ....... je komt er wel achter

Iperf

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:00
Als een adapter geen 25A kan geven, hoeveel kan ie dan wel geven? Dit in verband met een VIA EPIA MOD die ik ga doen, ik wil een zo'n klein mogelijke voeding die genoeg in zich heeft om het moederbordje, een laptop hd van 20 gig en een laptop cd/dvd speler van stroom te voorzien. Ik zat te denken aan een kleine "officiele" voeding (http://www.ultim8pc.co.uk...sp?section=products&idd=5) maar heb ik gelijk als ik zeg dat een adapter dit ook van sap kan voorzien? (bij laptops blijkt dat ook te werken....)

at your service

Pagina: 1