Toon posts:

PC werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Zoals de titel al zegt: mijn PC werkt niet. Het is een zelfbouw bestaande uit de volgende onderdelen:

AOpen HQ45 Pro 300W kast
Gigabyte GA-7VRXP KT333 moederbord
DDR 256 Mb Dane-Elec PC2100 geheugen
AMD 1900+ proc.
60 Gb Maxtor HD
MSI GF4 Ti4400 grafische kaart
LiteOn DVD-speler
LiteOn CD-brander

Ik monteerde alle onderdelen volgens handleiding, en plugde de boel in. Er gebeurde niets. Dus haalde ik alles er weer uit, en probeerde of de voeding het deed zonder dat er ook maar iets op aangesloten was. Dit bleek niet zo te zijn. Ik dacht dat het aan de voeding lag, dus die heb ik vandaag laten vervangen. Dit maakt niets uit. Ook de nieuwe voeding draait niet. Voor de duidelijkheid: alles op het moederbord is goed aangesloten, inclusief de powerknop etc. aan de voorkant.
Het is wel de eerste keer dat ik een PC bouw, dus het kan iets lulligs zijn.

Verwijderd

Voeding doet het nooit als je er niks op aansluit!

Heb je lampjes op je mobo?

Verder mag de topictitel wat anders voortaan!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Zit de stekker er wel in? :+

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Als hij echt niets doet, denk ik toch echt dat je powerknop niet goed is aangesloten of misschien wel kapot is!?! Anders heb je misschien wel 2 kappotte voedingen gekregen, lijkt me sterk, maar is ook mogelijk.

Verwijderd

En verder kunnen wij het meestal ook niet zo een twee drie zo zien hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
* De stekker zit erin
* De power-knop is goed aangesloten

Kan het een kortsluiting zijn?

Verwijderd

het kan inderdaad aan de voeding liggen of aan je powerknop. maar ik kan hier uit opmaken dat je voeding dus niets gaat doen (multimeter al bijgehad????) maybe fan los ofzo??

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
op de plek waar nu de powerknop op zit aaangesloten kan je ook een klein schrievendraaiertje erop zetten, doet hij het dan wel, ff powerknop omdraaien :)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Geheugen wel goed geplaatst (moet op zijn plaats klikken kan enige moeite kosten) Jumpertje van de batterij staat wel goed ? Schakelaar achterop de computer wel op aan ? Hoe weet je dat de powerknop wel goed is aangesloten op het moederbord als je voor de eerste keer bouwt ? Maakt het mobo sluiting (zit ie rechtstreeks op "plaat" of met "tussenstukjes" ? Steekt b.v. de dvd zoveer naar achter uit dat ie kortsluiting maakt met een onderdeel van het moederbord ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar ze werken niet. Kan het zijn dat de connector van de voeding naar het moederbord defect is...maar zelfs als dat zo is, zouden mijn schijven het dan niet moeten doen, die zitten immers niet daarop aangesloten

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

Shunt

Boe

erm probeer eens een stukje draad zoals dit plaatje in de gaatjes te doen
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles457/jumper.jpg
zo dus
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:47:
Bedankt voor de tips, maar ze werken niet. Kan het zijn dat de connector van de voeding naar het moederbord defect is...maar zelfs als dat zo is, zouden mijn schijven het dan niet moeten doen, die zitten immers niet daarop aangesloten
je geeft dus aan dat hij niet aan gaat dus echt niets doet duuh dan doet je hdd ook niets want als de aansluiting op mobo het niet doe kan hij ook geen singaal krijgen van de power knop he ;)
dan is er iets met de voeding of de aanlsluiting van de power knop
druk voor de gijn eens op reset (zelf eens gehad omgedraaid :D )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 19:43
neeh want de voeding gaat pas aan als jij het mobo ook stroom heeft dit omdat de voeding dan pas stroom geeft

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Aan de achterkant van de pc zit naast de voeding ook een knopje.
Staat dat wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord zit niet direct op de plaat. Er zaten al wat afstandsbusjes op de kast, en ik moest er nog 1 bijschroeven. Moet er misschien een stukje plastic of zo tussen dat busje (van koper) en de plaat of het moederbord?
Oh ja de onderdelen maken geen contact met het moederbord.

• Shunt

Shunt

Boe

plz ga nog eens na of je echt de power knop wel om heb ge zet druk de reset knop eens in
kijk of de aan knop echt GOED er op zit en doe dit nog eens 20 x

test de zooi eens uit de kast dus gewoon op een plank of tafel

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Alle combinaties van resetknop, powerknop, en knop achter op de behuizing geven geen resultaat. Ook het keer op keer omdraaien van de connectoren daarvan niet. Ik heb het boekje nog eens nagekeken en ze zitten echt goed.

• Shunt

Shunt

Boe

test alles eens buiten de kast bedoel dan dus alleen vidkaart mob mem proc en voeding ;) doe dit alleen op een houten ondergrond ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Alles buiten de kast op een houten ondergrond werkt ook niet...ook niet na wisselen van alle stekkertjes e.d. Na alle aansluitingen op het moederbord van de stekkertjes heb ik nog wel een stekkertje over, van het harddisk lampje. Op deze draad zit een drie- en een tweepolig stekkertje, maar volgens het boekje moet de driepolige erin, dus die tweepolige blijft er een beetje bij hangen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem is....

• Shunt

Shunt

Boe

hmm dan is het of mobo of de voeding heb de voeding los geprobeerd te starten zoals ik liet zien in dat plaatje probeer eens

Game PC

Verwijderd

zit de cooler van je processor wel in de goede aansluiting? je heb er meestal 2 of 3 (1 voor processor, 1 of 2 voor casefan). sommige moederborden zijn beveiligd en gaan dus NIET aan als er geen cooler aangeloten is.

• Shunt

Shunt

Boe

dan zou er wel iets moeten gebeuren zoals een ledje gaan branden of een sec dat de fans gaan draien of zo dat soort dingen is standaart op iedere pc

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
De boel werkt nog steeds niet. Het ligt iig niet aan de voeding want die deed het bij een vriend van me wel. Morgen maar terug met het mobo dus. Raar maar kan gebeuren zullen we maar zeggen.
In ieder geval bedankt voor alle tips.

• Shunt

Shunt

Boe

thnkz ;) mare het komt wel vaker voor dat je een dod krijgt hoor ;) is kut maar niet moeilijk te verhelpen

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update: moederbord omgeruild bij winkel, weer in elkaar gezet, loopt als een trein. Iedereen en met name shunt bedankt voor de tips

• Shunt

Shunt

Boe

thnkz :*) :P

Game PC

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
geval van een DOA kan gebeuren :)

succes met je pctje :) en je moederbord :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Pagina: 1