Divine Divinity

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Aangezien de populaire tijd van Diablo 2 en het beweren dat Divine Divinity groter en mooier zou worden/zijn dan dat zelfde spel leek het me wel leuk om een topic daar over te openen :)

Een quote van de website:
Welcome to the world of Divine Divinity
Warrior, Wizard or Survivor? Which fate is yours? It's your decision, one that will influence the gameplay of Divine Divinity - action RPG or classical RPG! In any case, you are the chosen one according to prophecy. As such, only you are able to save the legendary land of Rovellon from submission under the Lord of Chaos. But before you take on the fight against Evil you have to be discovered and blessed as the Divine Savior. And always remember one thing wherever you go: Caution is vital! The apostate magicians must not get hold of you - whatever happens!
Which fate will be your first choice? Warrior, Wizard or Survivor?
Features:

• Close to a hundred skills to learn through a new character development system
• 480 skill levels: 96 skills with 5 levels each
• 6 classes of characters
• More than 100 monsters and creatures with an ingenious AI
• More than 150 NPCs with different intelligent patterns of behaviour
• A huge world consisting of more than 20,000 screens
• A wide range of skills, spells, weapons and equipment
• Extensive interaction with items and characters
• Day and night cycles and weather effects
• Group AI: battle tactics include ambush, hide, lure, etc.
• Reactive AI: game characters react to player characters depending on their behaviour
• Dynamic dialogues adapted to the situation and the player's actions
• Appearance and animations change with different clothing
• Player and NPC parties possible

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.divinedivinity.com/screenshots/images/big/_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.divinedivinity.com/screenshots/images/big/_orcwarriors.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.divinedivinity.com/screenshots/images/big/_px29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.divinedivinity.com/screenshots/images/big/_px35.jpg

Officiële website
Demo
Intro filmpje
Trailer

The devil is in the details.

Verwijderd

Hopelijk kan je dit wel in een hoge resolutie spelen :X

• Hahn
Diablo 2 kon je met de expansion pack in 800x600 spelen, maar volgens mij kan je dit spel ook in hogere resoluties spelen :)

Verwijderd

Dat zou wel vet wezen .... want 800x600 is ook niet alles ;)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Brazza

Byte me!

is dit DE opvolger van diablo? van de zelfde makers. Want LoD kicks ass.

Verwijderd

het ziet er wel een beetje chaotisch uit moet ik zeggen. Diablo vond ik nog wel aardig, ook omdat het zo simpel was, maar natuurlujk vooral door de multiplayer optie in combinatie met de uniq items etc.
wordt dit wat multiplayter betreft net zo sterk?

• Hahn
Brazza schreef op 31 augustus 2002 @ 20:17:
is dit DE opvolger van diablo? van de zelfde makers. Want LoD kicks ass.
Nee, het is niet de opvolger, het is door een andere ontwikkelaar gemaakt. Maar het is zeg maar wel een kloon van Diablo 2.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik heb er een revieuw van gelezen in de PCGP. Ze zijden daar dat het de beste 2D graphics zijn die ze ooit hadden gezien. Het was erg groot en uitgebreid en dat de combinatie van Hack & Slash RPG en echt RPG er goed in zat. Beetje kruising van Diablo en Baldurs Gate. Volgens de PCGP dan. Ik ga het spel wel iig in de gaten houden. Kijken of het was is. Ik hoop het van harte :).

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het ziet er zo ....onduidelijk uit.....
ik zal eht wel in de gaten houden natuurlij :)

Verwijderd

Het is Belgisch btw!!! :D Larian Studios rock

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 22:57:
Het is Belgisch btw!!! :D Larian Studios rock
gatver :P

• Hahn
GTA3 schreef op 31 augustus 2002 @ 22:45:
Het ziet er zo ....onduidelijk uit.....
ik zal eht wel in de gaten houden natuurlij :)
Het ziet er inderdaad aardig chaotisch uit, maar dat was bij Diablo 2 ook het geval :)

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:44

daaf258

For Aiur

Divine Divinity is gewoon lekker. Het perspectief van de game is een beetje raar gekozen maar zit niet in de weg. Chaotisch ja tis Hack&Slash. En geen Heroes of might and magic deel 4 :z.

- specs - audioscrobbler -

• Hahn
Het is toch hetzelfde perspectief als Diablo 2 :?
Of vond je die ook raar :P

• Hahn
Er is blijkbaar niet veel interesse voor een ras-echte RPG :P

• Hahn
Aangezien er in dit topic interesse bleek te zijn voor een game ala Diablo 2 kick ik dit topic maar weer omhoog :)

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Het ziet er idd wel cool uit, die hogere resoluties zijn niet zo super van belang zolang het maar een beetje goed met de gameplay is gesteld.

offtopic:
we hebben een e, we hebben een d, we hebben i, we hebben een t, EDIT!! :)

Verwijderd

Ik snap alleen niet dat je niet gewoon je muisknop kan inhouden als je op een enemy drukt en dat hij die enemy dan blijft attacken. Ik moet steeds weer opnieuw klikken anders stopt ie gewoon met sleen, moet dus ook de hele tijd de enemy volgen met mijn muis.. dit sukt bigtime!!! (btw ik heb het hier over de demo)

Het nu dus het hele spel, en je kunt gewoon CTRL inhouden en dan blijf je staan als je ranged attacked.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 16:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 23:01:
Ik snap alleen niet dat je niet gewoon je muisknop kan inhouden als je op een enemy drukt en dat hij die enemy dan blijft attacken. Ik moet steeds weer opnieuw klikken anders stopt ie gewoon met slaan en begin ik te lopen naar waar me muis dan staat, ik moet dus ook de hele tijd de enemy volgen met mijn muis.. dit sukt bigtime!!! (btw ik heb het hier over de demo)
Huh hoe krijg ik dit voor elkaar? :) aha verkeerde knopje :/ sorrieeee

• Hahn
Tha_Freak schreef op 06 september 2002 @ 22:21:
offtopic:
we hebben een e, we hebben een d, we hebben i, we hebben een t, EDIT!! :)
LOL :D
Die posts van mij waren om het topic omhoog te kicken ;)
En dat lukt niet met een edit :P

Verwijderd

Sjezus zeg..ik word gek :)
Ik wist in m'n achterhoofd wel dat ik ooit gepost had in een topic over DD maar kon hem met de search gewoon niet meer vinden..(Nog steeds niet trouwens...je ZOU toch denken dat keyword Divine Divinity dit topic oplevert, maar nee :()
Dus ik denk laat ik een mooi nieuwe topic maken, wordt die natuurlijk gelijk weggegooid door een modje. Anyway...hier mijn vraag nog even een keer, ik hoop dat iemand het me kan vertellen: In welk huis (in het eerste dorp) staat een bed waar ik _wel_ gewoon in kan gaan liggen pitten? Ik krijg steeds te horen dat het mijn bed niet is en dat ik er niet in kan..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 00:13 ]

Verwijderd

Het huis waar je in begonnen bent moet je door een trapdoor naar beneden en daar ken je gaan leggen maffen.

Verwijderd

Divine Divinity is echt een goede game. Minstens zo goed als Diablo. Echt zoveel missies die je kunt(niet moet)uitvoeren. Als je deze game nog niet gedaan hebt en je houdt van H&S dan moet je deze game gewoon kopen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 12:00:
Het huis waar je in begonnen bent moet je door een trapdoor naar beneden en daar ken je gaan leggen maffen.
In dat huis zit geen trapdoor en kun je ook niet rusten. Ik heb het al wel gevonden trouwens, het kan rechtsboven in het dorp, daar is een huis met een bed waarin ik kan rusten. Ik ben nu op weg naar het tweede gedeelte denk ik, ik moet een plague gaan bestrijden :)
Heb ook al wat koele items gevonden, zoals magische amulet, magische wapens en armor..

Verwijderd

Heb je de game btw wel gepatched? Je zult er nu nog weinig last van hebben maar best ver in de game zat een vervelende bug. Dan werd je door een ring of ander amulet negatief beinvloed zodat je door lightning spells en aanvallen snel verzwakt werd..

Verwijderd

is de game het installeren waard? hij ligt hier nu al een tijdje namelijk :+

Verwijderd

Ik vind dat Divine Divinity pas tot z'n recht komt als je het als een Mage speelt. Beter en meer verhaal dan zelfs Neverwinter nights of Icewind dale II.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 07:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 07:44:
Ik vind dat Divine Divinity pas tot z'n recht komt als je het als een Mage speelt. Beter en meer verhaal dan zelfs Neverwinter nights of Icewind dale II.
Het karaktertype boeit niet zo erg, je bent volledig vrij om het 1 en ander in te richten zoals je zelf wilt, het maakt alleen in het begin uit. Dat is een erg belangrijk verschil ten opzichte van Diablo 2, je bent zeer flexibel ten aanzien van je karakterontwikkeling. Ik speel zelf met een "Archer/Mage", een Mage die de boog als wapen heeft met spreuken als ondersteuning.

Ten opzichte van het gangbare werk zit er mijns inziens ook wat meer humor in en dergelijke, zal dat iets met de Europese afkomst ten opzichte van de veelal Amerikaanse afkomst te maken hebben?

Typische dingen als het harde commentaar af en toe ten opzichte van de prins of een bedelaar (ga werken voor de kost!).

Verder vind ik dat er ook veel afwisseling in zit qua quests en dat je niet alleen maar geijkte oplossingen hebt (een quest "verkeerd" doen levert af en toe zelfs meer op).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 03:12:
is de game het installeren waard? hij ligt hier nu al een tijdje namelijk :+
Vond je Diablo1-2 goed? Deze game doet daar zeker niet voor onder..
Pagina: 1