| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Waar je ook op moet letten is burnproof... als er een buffer underrun optreedt, zorgt burnproof ervoor dat de cd doorgaat met branden vanaf een punt wat een aantal bitjes later is dan het punt waar het branden fout ging... misschien dat gewone cd-speler dit "gat" niet helemaal goed interpreteren...
dus in principe kun je gewoon snel branden mits je PC de snelheid van het branden bij kan houden...
Verwijderd
Burnproof valt onder de specificatie van cd's Dat 'gat' mag dus gewoon en een cd speler zal dit niet als gat zien. Daar is het 'gat' ook te klein voor. En echte audiofielen zullen altijd 1x zeggen ofzo. Maar ik brand t zo snel mogelijk allemaal, klinkt echt hetzelfde heb ik het idee.Canard schreef op 31 augustus 2002 @ 20:01:
voor zover ik weet hadden sommige oude cd-spelers en auto-cd-spelers problemen met het lezen van gebrande audio-cd's op snelheden hoger dan 2x maar tegenwoordig is dit niet zo'n probleem meer geloof ik.
Waar je ook op moet letten is burnproof... als er een buffer underrun optreedt, zorgt burnproof ervoor dat de cd doorgaat met branden vanaf een punt wat een aantal bitjes later is dan het punt waar het branden fout ging... misschien dat gewone cd-speler dit "gat" niet helemaal goed interpreteren...
dus in principe kun je gewoon snel branden mits je PC de snelheid van het branden bij kan houden...
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
deze brandde altijd op 12x audio maar sinds kort niet meer..krijg ik na 2 % een foutmelding (Tracking Error) welke komt door OF de brander OF de lezer ??
maar goed.. moet binnenkort massa audio branden (cd uitgeven) zo'n 100, dus een beetje snelheid is wel lekker !!
mijn pc kan het aan :
Lite-On 12x10x32b brander
Celeron 800 -> 1000
256 MB intern
15 gig 5400RPM hdd (Maxtor)
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Wedden dat ze het verschil tussen een cd die op 40x en op 1x is gebrand niet horenFastBunny schreef op 31 augustus 2002 @ 20:05:
[...]
Burnproof valt onder de specificatie van cd's Dat 'gat' mag dus gewoon en een cd speler zal dit niet als gat zien. Daar is het 'gat' ook te klein voor. En echte audiofielen zullen altijd 1x zeggen ofzo. Maar ik brand t zo snel mogelijk allemaal, klinkt echt hetzelfde heb ik het idee.
Dat idee heb ik dus ook, zeker niet in standaard cd spelers.robbertkrebbers schreef op 31 augustus 2002 @ 20:07:
[...]
Wedden dat ze het verschil tussen een cd die op 40x en op 1x is gebrand niet horen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Dat is tot nu altijd goed gegaan en de kwaliteit is ook goed
Verwijderd
(lite-on 24*10*40)
Verwijderd
Verwijderd
let op:Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:07:
Tip : audio NOOIT sneller dan 8x branden. En ja, gebruik de search maar om te weten waarom.
naar mijn weten is een cd digitaal. dus allemaal nulletjes en 1tjes..of het dus data of audio betreft, dit MAG niets uitmaken. als een brander stabiel data kan branden , kan dit dus ook met audio. ikzelf heb nu 3 branders achter de rug (philips 2x, plex 12x en liteon 40x) en heb nooit verschil gehoord bij het snel of langzaam branden. als hij het er niet mee eens was deed hij het gewoon niet!
Let wel dat data met een checksum wordt gelezen (en kan het dus gewoon nog een keer lezen) en er nog een extra error correction opzit...Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:27:
[...]
let op:
naar mijn weten is een cd digitaal. dus allemaal nulletjes en 1tjes..of het dus data of audio betreft, dit MAG niets uitmaken. als een brander stabiel data kan branden , kan dit dus ook met audio. ikzelf heb nu 3 branders achter de rug (philips 2x, plex 12x en liteon 40x) en heb nooit verschil gehoord bij het snel of langzaam branden. als hij het er niet mee eens was deed hij het gewoon niet!
Maar goed, het mag nix uitmaken; als de 0'etjes en 1'tjes niet allemaal goed gebrand worden is het gewoon geen goed apparaat.
* mr_petit denkt ook dat het rippen een veel belangrijker proces is, en dat daar ook meer fout gaat
"man is not truly one, but truly two,"
Speed kills, but beauty lives forever...
Zelfs cd-tjes met een zwarte onderkant (ja de schrijft kant(nah die op 32x want op 40x altijd fik fouten...))
Ik heb dus al tientallen audio cd's gerband op 40x maar werkelijk van niemand gehoord dat ie overslaat of het niet doet...
Dus gewoon kopen en fikken maar!
Aap!
Verwijderd
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Geteste cd's
dreamdance 25
Sensation the mix
Geluidsverschil is niet te horen bij de gebrande cd's
mijn plextor ziet dat ook aan de cd's op welke snelheid ze kunnen worden gebrand, door middel van PoweRecGFM schreef op 01 september 2002 @ 14:14:
Vroeger was het zo dat de cd's zelf niet geschikt waren om op hoge snlheid gebrand te worden. De huidige cd-generatie heeft een andere dye (hoe the f*ck schrijf je dat nou weer), dat groene of zilvere laagje van de cd zeg maar, en die kan wel goed tegen hoge snelheden. Dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van de type dye (or whatever) en het merk cd. Als jij op 40x audio wil fikken moet je gewoon cd's kopen die 40x aan kunnen en dan zal je geen problemen ondervinden. Het is gewoon kul dat je maximaal op 4x of 8x kan branden... dat zijn fabeltjes..
Het lijkt me dus geen probleem, zolang je 40X certified cd's gebruikt.
Nero 5.5
Imation 24x CD-R`s
Fiksnelheid @ 24x
Kwaliteit: Perfect en nog nooit problemen gehad (en ik heb nogal wat muziek CD`s gebrand, trust me )
Tegenwoordig heb je zoiets als 'Burnproof' en CLV of zoiets, kans op fouten en 'tikken' nihil met goede fikker en CD-R`sDoor Courage (Moderator V&B) - Saturday 31 August 2002 20:07
Tip : audio NOOIT sneller dan 8x branden. En ja, gebruik de search maar om te weten waarom.
Use the Search Luke...