Denon POA-T10 eindversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Zeer binnenkort ga ik mijn set omruilen voor een Denon 3802 receiver met een Denon 3800 DVD player. Ik heb de set gehoord (op de Kef Q7 uit mijn hoofd) en ik moet zeggen dat het erg goed klonk. Concurrenten zijn er eigenlijk niet, de specs zijn vrijwel gelijk, maar de Denon smoelt!

Verder kan ik de POA-T10 krijgen voor 550 euro, een koopje. Zal dit naar jullie mening wat toevoegen? De optie voor een tweede POA houd ik ook open. Voor de mooiigheid is het zobijzo al een toevoeging ;)

Daarnaast moet ik mijn huidige boxen, de JBL XTI vervangen. Voor mijn Sony QS 925 waren ze goed genoeg maar deze JBL's klinken gewoon wat minder op japans georienteerde versterkers heb ik het idee (vermogensprobleem volgens een aantal hifi zaken). Midden en laag vind ik persoonlijk wel erg strak van JBL. Op de Denon vond ik ze niet goed klinken. Daarnaast zijn ze laag niet erg goed, en ik wil dat niet met mijn actieve sub opvangen. De geluisterde kef's zijn me iets te duur (800 euro p/st). Ik heb verder nog geen boxen geluisterd. Kunnen jullie vertellen welke boxen jullie op de 3802 hebben?

Laatste vraag: wat zijn jullie ervaringen met de 3802 en de 3800?

Alvast bedankt.

Tip: Organized Electronics in Lelystad is erg goedkoop met de Denons serie! Adviesprijs voor beide Denons is samen 3200 euro, bij hun nog geen 2500 euro, de inruil komt daar nog eens overheen! De digitale kabel (coax) krijg ik er dan bij, en niet een simpele is beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

heb geen ervaring met de 3802, wel een avc 10se gehad,die is degelijke en gebruiksvriendelijk en qwa sound wel ok, vond hem niet erg krachtig klinken

test 3802
http://www.homecinemachoi...s/Denon/DenonAVR-3802.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

Hmmz heb de voorloper , de 3801 in mijn bezit gehad. Verder enkele malen gebruikt met een dvd 2800 wat een erg goede combo is.

Wat ik je er over kan melden is het volgende dat de 3801 iedergeval speakers niet leuk vind welke lager (in gebruik niet nominale impedantie !) gaan als de minimale impedantie die deze aankan. In zo'n geval zal ik zeker die POA-T10 toevoegen aan je set. Ik had b&w db-580's (nu 604 (3)) en deze werkten goed. de volgende set speakers uit de infinity kappa serie was een ramp. Gegarendeerd een versterker in de beveiliging bij het kijken naar fillums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

he he, heb de Kappa 9.2i Series II daar werd de Denon ook niet echt vrolijk van (daarom ehb ik hem ook weggedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 10710 schreef op 01 september 2002 @ 19:13:
he he, heb de Kappa 9.2i Series II daar werd de Denon ook niet echt vrolijk van (daarom ehb ik hem ook weggedaan)
De Kappa's zijn sowieso enorm moeilijk aan te sturen, dat is bekend. Wil je die goed onder controle houden dan moet je aan een zware Marantz, Vincent, of iets dergelijks. Zware monoblokken zijn ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Precies. ik had toen al problemen met de 6.2, gigantisch moeilijk matchen met die dingen, rotel 1070 kreeg de 6.2 strak, de 9.2 heeft eerder iets van een rotel rb 1090 bakbeest nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik bedoelde was dat speakers die een grillig impedantie verloop hebben met uitschieters naar beneden (lage weerstand) het de versterker erg zwaar maken. Een losse eindversterker zoals de POA-T10 is er voor gemaakt om ook lage impedanties aan te kunnen, een AVR versterker veelal niet, die krijgt het al moeilijk onder de 5 ohm.

En een kappa 9.2 is wat overdreven maar uit de kappa serie x0, de voorloper van de huidige is het nog wel te doen voor de kleinere modellen maar op een beetje volume een film kijken met bv kappa 70's wordt de 3801 behoorlijk warm in tegenstelling tot een paar b&w speakers (dm 580).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Je hebt het over toevoegen aan mijn set. Ik begrijp dus dat jij positief bent over een extra eindversterker. Ik neem aan dat je daar mee bedoelt om beide front speakers mee aan te sturen. Ik begrijp dat jij de keuze af laat hangen van de boxen (impedantie), maar als je de POA eraan hangt maken de boxen niets meer uit (afgezien van klank, etc.).

Ik overweeg zelfs om op termijn een tweede POA er aan te hangen, links en rechts gescheiden, of front en rear. Maar dat ligt eraan hoe groot de eindejaarsbonus van mijn baas wordt........ De aanschaf wordt ook gefinancierd met de bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die poa-T10 is geen vereiste, echter als je speakers hebt met een moeilijke impedantie karakterestiek of lage impedantie 4 ohm ofzo dan is zo'n ding zeer aan te raden. Ik weet niet waar je voorkeur naar uitgaat wat betreft speakers maar om een voorbeeld te noemen, de meeste duitse speakers waaronder Heco hebben een impedantie van 4 ohm en dat ie iets wat onder het films kijken (veelal extreem lage tonen) een versterker in de beveiliging opleverd.

Andere merken veelal engels zoals b&w, wharfedale of nieuwere infinity's hanteren een nominale impedantie van 8 ohm dus hierbij zul je eigenlijk geen problemen mee hebben.

Wat andere merken betreft kan ik hier niet over oordelen maar de meeste zullen zonder problemen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Kappaas <=> Krell
:)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht niet overal waar kappa op staat heeft een brute versterker nodig ... infinity heeft het probleem wel erkent na de x.x series en de impedantie karakterastiek een stuk beter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
bedankt allemaal. Ik denk toch dat ik het ga doen, die 550 euro extra kan er nog wel vanaf, bovendien krijg ik nog een behoorlijke inruilkorting. En last but not least, het oog wil ook wat ;) . Es kijken of ik mezelf een kerstcadeautje kan geven, een tweede POA voor gescheiden links en rechts.
Pagina: 1