[TV-card] Hauppauge vragenlijst

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb sinds kort een Hauppauge (hierna HP) WinTV Theatre TV-kaart en ben er echt nog zeer ontevreden over. Ik heb een aantal problemen en vragen, en zoals je misschien weet is Hauppauge echt non-existent in zoekmachines, om over de homepage maar te zwijgen (info is echt 0,0).

1. Kan het geluid van de WinTV niet gewoon zonder kabeltjes aan Windows (XP)worden doorgegeven? Ik heb nu noodgedwongen een line-out uit m'n TV-kaart in de mic-in van m'n SB Live... Heel slecht geluid en echt irri, want nu past m'n rear geluidsplug niet meer in m'n SB Live!

2. De remote werkt niet, of heeel erg slecht. In WinTV 2000 (het prog van HP om te kijken) doet m'n remote niets, terwijl het IR-proggie van HP onderin draait en de ontvanger in de kaart zit.

3. Ik krijg gewoon geen scherp beeld, niet als ik de channel-mode met auto-tune gebruik, niet als ik op freq. auto-tune, en ook niet als ik de freqs. handmatig invoer zoals die op de UPC site staan vermeld. Het blijft altijd trillen enz.

4. In WinTV 2000 staat de de-interlace altijd aan, maar telkens als ik hem opstart moet ik hem uit>aan klikken in de config om hem te laten de-interlacen. Hij start dus altijd met blurry beeld, knap irritant dus.

5. Nu ik ook DScaler heb geprobeerd, geeft WinTV 2000 geen geluid meer :(

Heeft iemand een oplossing/antwoord op 1 of meer vragen?! Hope so, anders verkoop ik dat ding, want ik ben het nu al zat :(
(Zijn er nog andere progs voor m'n kaart misschien??)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

Ik moet zeggen dat ik ook de nodige problemen heb, Win2000 zit te klooien met de driver die hij steeds niet wil laden, de remote werkt ook 9 van de 10x niet omdat hij deze simpelweg dan niet ziet. Programma van Hauppage gebruik ik zelf niet, werk voor geen meter. Met Dscaler moet je je hardware zetten op: Standard bt878 en Temic pal (4009FR)
Verder kan ik je ook niet helpen :(

Verwijderd

1 je krijgt er volgens mij zo'n kabeltje bij net zoals voor je cdrom speler dan kan je hem binnendoor naar je Soundblaster live pluggen.

2je moet goed op de ontanger richten anders doet ie het niet nee en waarom hij het in wintv2000 niet doet weet ik niet.

3 dat het blijft trillen komt denk omdat hij niet op deinterlace staat maar dat weet ik niet zeker want ik gebruik geen wintv meer, ik gebruik nu Dscaler.

4 ik gebruik geen wintv meer dus ik weet het niet

5 ja dat probleem heb ik ook, maar dat komt omdat dscaler de tv kaart reset, je moet ff de computer opnieuw opstarten als je weer wintv wil gebruiken.

Verwijderd

Heb ook een Hauppauge, heb wat kleine probleempjes. Heb de kaart al 2 jaar ofzo, bevalt wel goed. Maar tegenwoordig valt het linker kanaal nog wel eens uit, die bij een power-down/aan dan vaak weer werkt.
Verder had wanneer in de Hauppauge volume regelde, wel eens dat het geluid uitviel, die bij een pc-restart weer aanging, of hij een "disable"/"enable" in de windows hardware lijst. Dus regel het liever via de line-out of speakervolume.
Voor de rest niet echt problemen.

1.
"in de mic-in"??? Moet in de line-in!!!
Tip: "rear", je hebt dus 4 kanaals of meer kanaals speakers. Dan moet je bij je volume control bij je "recording" eigenschappen (dus niet "playback") "line-in" selecten, anders heb je geen rear geluid. (is Creative vergeten.)

2.
Die remote werkt bij mij ook op mijn tv meteen, en zelfs beter dan de officiele tv-remote. Dus ik gebruik hem niet. Bij mij werkt ie wel gewoon toen ik hem had getest. Test hem eens op een philips tv ofzo, misschiend dat die remote defect is.

3.
Heb soms ook wel slechte kwaliteit, afhankelijk van het TV kanaal. Maar dat heeft elke tvtuner wel zon beetje. De-interlace maakt het ook een beetje blokkering heb ik het id. Maar trillen heb ik nog nooit gehad. Wel lichte strepen, maar die trillen (bijv. vooral RTL5 ), maar het totale beeld trilt niet. Fine tunning heb ik niet uitgetest. Bij een auto-tune, moet je er voor zorgen dat je signaal zo goed mogelijk is. Hiervoor koppel ik express alles splitters los etc, anders slaat ie kanalen over. Na autotune kan het er weer op. In je windows register worden de kanalen opgeslaan, dus ff backuppen. Ik heb al een hele tijd geen autotune meer hoeven te doen dus.

4.
geen last van, mij mij bewaard ie het gewoon.

5.
nog niet getest

andere progs wel gezien, maar canal+ te kraken (wat best wel sux).
laat ff weten als je een goed proggie hebt

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:28:
1. "in de mic-in"??? Moet in de line-in!!!
Tip: "rear", je hebt dus 4 kanaals of meer kanaals speakers. Dan moet je bij je volume control bij je "recording" eigenschappen (dus niet "playback") "line-in" selecten, anders heb je geen rear geluid. (is Creative vergeten.)
Ik heb alleen een mic-in (SBLive Player 5.1) en ik las in de (zeeer korte) gebruiksaanwijzing van de Hauppauge dat dat socketje op de kaart voor CDROM-audio IN is?! Zal dan wel gewoon output zijn idd, maar wel HEEL raar...
2. Die remote werkt bij mij ook op mijn tv meteen, en zelfs beter dan de officiele tv-remote. Dus ik gebruik hem niet. Bij mij werkt ie wel gewoon toen ik hem had getest. Test hem eens op een philips tv ofzo, misschiend dat die remote defect is.
Remote is ok, want heb hem helemaal in mijn LCD TouchScreen remote geprogt en die ontvangt elke toets.
4. geen last van, mij mij bewaard ie het gewoon.
Ik wel :(
Bijna elke keer dak WinTV 2000 open (of maximaliseer!) springt de-interlace dus uit, zonder dat het vinkje in settings verdwijnt. Enige oplossing; vinkje uit/aan :'(

Verwijderd

Ik heb ook een Sblive 5.1
de connectors achter van links naar rechts:
-speaker-output achter
-speaker-output voor
-Mic-in
-line-in
-sub&center/spdif-out

Misschien drivers en Wintv2k updaten?
(ik heb btw winxp)

Verwijderd

Ik heb ook een wintv kaart en ik vroeg me af hoe ik de zenders op volgorde krijg??

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Geen Theater hiero, maar wel een Win TV GO en heb dar wel wat gezeur mee qua beeld maar dat komt omdat er teveel op 1 kabeltje zitten, dus sommige zenders zxijn wat minder.

Zenders op volgorde: zet wintv aan en klik dan op het beeld van willekeurige zender met rechter muisknop en dan naar weergave en dan voorkeuren, daar kan je zender reordenen en dit staat ook gewoon in de manual.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:19
Stan schreef op 31 August 2002 @ 19:23:
3. Ik krijg gewoon geen scherp beeld, niet als ik de channel-mode met auto-tune gebruik, niet als ik op freq. auto-tune, en ook niet als ik de freqs. handmatig invoer zoals die op de UPC site staan vermeld. Het blijft altijd trillen enz.
Mocht je nog een oude video hebben kan je deze als tuner gebruiken.
Dat levert meestal een beter beeld op.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

probeer een zo goed mogelijk signaal te hebben als je gaat tunen. Desnodes PC in de meterkast.
Mijn Hauppauge is in tunen een stuk slechter dan de Terratec Cinergy.

Als je iemand in je omgeving hebt die ook een hauppauge heeft, kan je vragen om een freq backup. (Zit zelf in Dordrecht :) )
Pagina: 1