a7m266d + v8200 geeft error

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Mijn computer heeft 4 maanden zonder problemen gedraaid (XP-Prof), In het begin had ik wel wat problemmen maar naar de juiste drivers te hebben gevonden werkte alles perfect. Plots kreeg ik IRQ_OR_LESS ERRORS deze waren gerelateerd aan mijn onboard sound. Dus geluid af geen problem geluid aan problemen. Andere geluidskaart er in ( SB-Live 5.1) weer problemen. Alles opnieuw erop gezet, en weer de zelfde problemen. Ik de video kaart van mijn vrouw gepakt (S3 Savage ) en geen problemen meer. Ik heb verschillende drivers geprobeert zowel van asus als nvidia maar telkens de zelfde fout. ( Vooral bij media player ).

sys specs

ASUS A7M266-D
2 X ATHLOM MP 1900
2 X 512mb TYI PC400
ASUS V8200 T200 DELUXE
3COM netwerk ( chello )
SB-LIVE 5.1 / Onboard C-media
WD 800JB
A-Open 12xdvd
A-Open 24xcdrw

OS Windows XP-Prof

Acer 1501 : P4 bak

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
uuhm jumper op je bordje???
je moet onboard uitzetten....!!!!
bij de a7v333 zit ie links onder...
check je manuel ff!!
maar ik denk dat het dat is.....
wel raar dat je dat pas na een paar maanden krijgt :?

• demisoft
Weet niemand hier een oplossing voor ????

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

demisoft schreef op 01 september 2002 @ 13:07:
Weet niemand hier een oplossing voor ????
Alle windows updates gedraaid?
Ik weet nog dat er in het begin problemen met nvidia chips waren,
de zgn Endless Loops... Dus dat je beeld gewoon bleef hangen, en dan een BSOD.
Misschien moet je nog updaten, en dan ff de nieuwste driver?
Wie weet helpt het...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Heb je de nieuwwste via AGP drivers al geprobeert?

• demisoft
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 13:18:
Heb je de nieuwwste via AGP drivers al geprobeert?
Wat moet ik met een via driver op een moederbord met AMD-chipset 8)7

Ik heb de nieuwste drivers geprobeer van 21.83 tot 40.?? en allemaal het zelfde probleem.
Misschien een domme vraag maar wat is BSOD

systeem bleef ook vaak hangen op AMD-AGP drivers dus die heb in een keer met opzet niet geinstaleerd maar het zelfde resultaat, en het gekke is dat een savage kaart perfrect werkt.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Voor onboard geluid uit te schakelen moet je in de bios zijn.

Probeer fast-writes eens uit te zetten. Die kaart werkt zeker op dat bord, heb ik ook een tijdje mee gewerkt.

• demisoft
IK heb nu windows XP Prof kaal geinstaleert met een v7100 en met de standaard windows drivers heb ik al het zelfde probleem. nvidia en amd 762 is gewoon hopeloos.

Verwijderd

Ik keek eens bij Asus of ik iets over je bord kon vinden.

Dit viel me eigenlijk op:

ATX Form-factor and Minimum 400W ATX 2.03 Power Supply

The minimum requirement for full-power loading is a 400 Watt ATX 12V power supply; minimum requirement for +5V/3.3V is 180 Watts; +12 Volts requires 15 Amps; 5VSB requires 1 Amp. Also Ensure that the ATX power supply can put out at least 10mA on the +5 Volt standby lead (+5vsb). You may experience difficuly powering ON the system if the power supply cannot support the load. For Wake-On-LAN support, your ATX power supply must supply at least 720mA for +5VSB.

• demisoft
Het is een dual bord dus dat verbruikt veel stroom, maar dat is mijn probleem niet. Ik heb een 450 watt voeding die om alle amp min 20% meer kan leveren dan gewenst, en ik heb niet echt veel in mijn kast zitten. Ik heb gemerkt dat in niet alle instellingen in mijn bios bewaart blijven. zo kan ik 4x agp en fast-write allebei instellen, maar hij onthoud alleen de instellingen van agp. vreemd maar waar.

Omdat ik in het begin geen problemen heb gehad ben ik terug gagaan naar het oorsprongelijke bios v1.04 dat mee gelevert was. Alles op bios default, alleen audio disable. Alle kaarten eruit behalven mijn v8200T2 .Vervolgens hd geheel geformateert en winXP erop. geen problemen gehad tijden de install. draaide perfect. oorginele asus driver er op v21.83a ( windows XP herkent een gf3Ti200 niet standaart) reboort geen beeld. Kaart in een andere machine gestopt met driver 21.83a perfect beeld.

Alle andere asus drivers die ik kon vinden geprobeert ( stuk of 7 ). Met geen een een goed resultaat. soms start windows wel op maar dan loopt hij binnen een een paar min. vast. Nvidia drivers doen het iets beter maar in media player nog steeds vastloperst (nv4_disp.dll error). AMD drivers erop, netwerk erin en windows geupdate. driver er op en het zaakje loopt weer vast.

Dus kaart uit mijn vrouw's pc gepakt een GF2mx ( v7100) alles op nieuw. zag er veel belovend uit maar bij het af spelen van filmpjes weer vastlopers. Andere drivers allemaal geprobeert. En het gekke is nu als ik die savage kaart er in stop werkt alles perfect. en het heeft tot 3 weken geleden allemaal perfect gedaan.

WAT NU IK WORDT HIER GEK VAN. 8)7

• demisoft
Ik denk dat het probleem opgelost is. Doordat ik mijn cpu fan's op 7 volt had draaien en het 7cm fan's zijn draaide deze een telaag toerental waardoor mijn onboard meter ze niet detecteerde. ik heb er nu een low noise fan opgezet die een hoger toerental draait. Nu daait mijn systeem al 5 uur zonder een vastloper.

• demisoft
Helaas het probleem is nog niet opgelost. Na een paar uur kreeg in een vast loper en ik heb nu dezelfde problemen weer. Ik ga mijn v8200 in de uitverkoop doen en koop een 8500LE. Mischien dat de problem dan opgelost zijn.

Ik heb w2k geprobeert dat werkte perfect tot dat ik de amd-agp drivers instaleerde dus daar zit het probleem ergens.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dude, dit is een veel voorkomend probleem op dual amd borden, iig bij tyan, en het lijkt daar erg op bij jouw. Dit heeft te maken met nvidia. Ik zou zeggen wacht nog even met verkopen, en ga eens op zoek op www.2cpu.com, op het forum, daar zijn flinke topics over. Het heeft te maken met nvidia drivers, de AMD AGP driver en de dual amd.

specs

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 16:29
Maak je geen zorgen.

ik had dat ook bij een 266a mobo. ( van msi )

en die videokaart heb ik terug gebracht. Puur omdat die niet wou werken met zo`n mobo..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• demisoft
Het probleem is nu echt opgelost. powermanagment uit onboard sound uit, XP opnieuw geinstaleert en alles draai nu als een trein en super stabiel.

• ixl85
... nou vooruit dan maar... :?
maar waarom dit oude topic oproepen?
-end-

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

zodat anderen hier van kunnen leren ;) daar is got voor |:(
iedereen weet graag hoe iets afloopt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ixl85
.... mhhh vooruit...
ik was het eigelijk al weer vergeten :D

edit
ps, ik zei het, onboard audio uit!!!
O-)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is idd wel zo makkelijk als er in een topic als dit ook een oplossing staat, heeft een volgende die dit probleem heeft (en uiteraard eerst gaat searchen) er ook wat aan.

Voor nu heeft het alleen verder geen nut.. dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.