Toon posts:

[Redhat 7.3] CD-rom instal Prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas rehdat 7.3 gedownload, en nu wil ik deze op een ouder PC'tje installeren, die wel CD-rom boot ondersteund. CD'tje erin, en het lijkt allemaal geen probleem, totdat ik tijdens de installatie ineens een schermpje krijg waarin gevraagd wordt waar de files staan.
Ik kies CD-rom, en dan zegt ie dat er geen cd inzit.|:( Drive openen gaat niet meer, en de lichies van de drive zijn uit. Als ik het probeer met m'n writer heb ik hetzelfde probleem, alleen brand dan het rode lichtje (als wanneer ik aan het schrijven ben) als ik op eject duw.

Ik begrijp er geen hol van hoe dit mogelijk is, laat staan wat ik er aan kan doen, zonder te gaan klooien met diskettes.

Specs:
PII celeron 266 Mhz <= zuigt aars btw :)
128 mb sd-ram
Liteon 40x
Hp 9100i writer
PCI voodoo 3 3000
sound onboard
PCI 10 mbit combo netwerkkaartje

Verwijderd

MD5 sum checken en zonodig ISO opnieuw downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:43:
MD5 sum checken en zonodig ISO opnieuw downloaden
:? Ik heb de iso zonder problemen gebrand, en er zouden toch fouten op de CD staan?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 01:13:
:? Ik heb de iso zonder problemen gebrand, en er zouden toch fouten op de CD staan?
Het is ruim 600 MB aan pure data, de kans dat er tijdens het downloaden een bitje omvalt, is aanwezig.. Daarom moet je altijd even de MD5SUM bekijken, voordat je zo'n iso brand.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

En gebruik GEEN download accellerators!!!!!
Die geven ook vaak problemen!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 13:06:
En gebruik GEEN download accellerators!!!!!
Die geven ook vaak problemen!
Onzin Peter, Ik gebruik ook DAP onder Windows, en ik heb nog nooit een foute ISO gehad. En ik heb RedHat versies 5.2, 6.1, 7.0, 7.1, 7.2 & 7.3 gedownload..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de iso met leechftp gedownload. Hoe doe je die check btw?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar toch een paar foutjes ingeslopen :P, dan maar ff opnieuw afhalen. O+

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyberJ schreef op 01 september 2002 @ 13:22:
[...]

Onzin Peter, Ik gebruik ook DAP onder Windows, en ik heb nog nooit een foute ISO gehad. En ik heb RedHat versies 5.2, 6.1, 7.0, 7.1, 7.2 & 7.3 gedownload..
DAP heeft bij mij en anderen anders regelmatig iso's en andere grote bestanden vakkundig om zeep geholpen, daar komt bij dat het hopeloos onhandig werkt met temp-files. Als je dan zo nodig een download-accelerator wilt gebruiken, raad ik altijd flashget aan, die heeft minder de neiging tot data-corruptie, en klooit niet met een temp-file (ook erg handig van dap, als je wel genoeg temp-space hebt, maar niet genoeg op de schijf waar het uiteindelijk heen moet, *hop*, alles weg). Dit is allemaal gebaseerd op ervaring van een tijdje geleden, het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels beter is (en dat hoop ik van harte), maar DAP werkte geenszins tot mijn tevredenheid.

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Probeer eens "wget" onder Linux, toppertje........... voor downloads :*)
Pagina: 1