[PowerMAC] ultra scsi op een 7500/100

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Ik heb laatst 2 ultra scsi schijven van een vriend gekregen en wil die graag in mijn powermac 7500/100 zetten. Op de mac zitten 2 scsi connectors.

Bij de ene staat scsi en de andere fast scsi.

Is het mogelijk om deze ultra scsi 2 harde schijven op de fast scsi connector aan te sluiten en dat ze dan ook werken?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat hangt van de schijven af of ze ook "backwards compatible" zijn. Je kan met het type nummer van de HD bij de fabrikant kijken wat die schijven kunnen.

Je kan om te beginnen kijken naar de connectoren. Passen die mooi. Aansluiten en kijken of het systeem de schijven herkent. Let wel op SCSI id en terminatie anders werkt het zowieso niet of niet goed. Soms heb je bij de Mac een utility van een derde nodig om de schijven herkenbaar te maken voor MacOs.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• aequitas
Ik gebruik trouwens geen macos maar linux gentoo

Ik heb gezien dat de scsi schijven aan andere connector hebben(smaller en met schuine zijkanten) En de connector op mijn mobo is zoals die van de normale scsi.

Kan ik gewoon een ultra scsi kabel kopen en aansluiten of moet ik hiervoor een ander type kabel hebben?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeeehhm, je kan kijken of je een verloop kan kopen van die schuine (high density?) connector naar de gewone connector. Kan je er een foto van maken dat helpt wel.

Weet je al welke types de hd's zijn en wat de fabrikant er over zegt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• aequitas
zo ziet de connector er ongeveer uit [ur]http://www.hardwareanalysis.com/images/articles/large/10071.jpg[/url]

En de connector op mijn moederbord is als normale scsi

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareanalysis.com/images/articles/large/10071.jpg

Dit is Wide scsi. Past dus niet direct, maar met verloopstukje moet het eigenlijk wel kunnen werken. Onderdeel van de scsi standaard is backwards compatibility dus 't zo in princiepe zonder problemen moeten werken.

• aequitas
k thx voor jullie help, nu heb ik er weer waqt geigjes bij op mijn mp3box :D
Pagina: 1