Groot probleem met Epox 7-KXA

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:47
Eén van mijn pc's gaf vandaag opeens geen internet meer door. Na het checken van de instellingen kreeg ik opeens opstartproblemen en foutmeldingen. Op een bepaald moment bleef hij hangen in het eerste scherm. Na F1 kwam ik via een "checksum-error" toch in Windows, maar kreeg geen enkel programma aan de praat. Toen ik in de kast keek, zag ik dat de processorkoeler helemaal niet draaide en de processor was kokend heet. Ik schakelde de boel uit en probeerde de koeler in een andere bak, daar draaide hij prima.
Ik denk dat het moederbord kapot is, of zijn er nog suggesties?

Moederbord: Epox 7KXA
Processor: Slot A 600 Mhz Athlon

• Rocketman
Blijkbaar heeft niemand suggesties. Ondertussen heb ik de koeler aangesloten op de casefanaansluiting en nu doet ie het wel! Opstarten gaat nu ook probleemloos, blijkbaar staat er geen spanning meer op de processorkoelingaansluiting en is de boel oververhit geraakt. Vreemd genoeg heeft de processor dit overleefd... Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Rocketman schreef op 31 augustus 2002 @ 19:05:
Blijkbaar heeft niemand suggesties. Ondertussen heb ik de koeler aangesloten op de casefanaansluiting en nu doet ie het wel! Opstarten gaat nu ook probleemloos, blijkbaar staat er geen spanning meer op de processorkoelingaansluiting en is de boel oververhit geraakt. Vreemd genoeg heeft de processor dit overleefd... Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?
Genoeg mensen die dit wel eens hebben meegemaakt, staat zat in de search. Ik weet er wel zo 1 over waterkoeling : Wanneer de water pomp stuk gaat ....

Tis dat je het zelf al uitgevonden hebt, anders had ik je ook aangeraden de casefan aansluiting te pakken (of een molex).

Btw : Na een half uur kicken, wat denk je wel!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rocketman
Ik vraag me nu toch af hoe ik weer spanning krijg op die processorkoelingaansluiting!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Rocketman schreef op 31 augustus 2002 @ 19:23:
Ik vraag me nu toch af hoe ik weer spanning krijg op die processorkoelingaansluiting!
Die is blijkbaar stuk, niet dus :|

Dan pak je voortaan maar een molex, desnoods met molex-splitter, heb je er ook een fan aansluiting bij :|

Verstuurd vanaf mijn Computer®