Toon posts:

Heeft de SiS 315 een GeForce II chip??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een buurman van me heeft onlangs een pc gekocht bij de lokale computerboer. Hierbij stond er op de offerte een 64MB GeForce 2 videokaart.

Toevallig was ik een vandaag aan het kloten met wat games die niet wilde draaien (GP 2000, Unreal Tournament)
Toen ik ging controleren wat voor vga-kaart erin zat zag ik de SiS 315 staan.

Nou heb ik effe rondgekeken op T.net om na te gaan of dit een GeForce kaartje is.

Volgens mij niet, maar ik wilde toch even zeker weten of ik dit zo is als ik naar die winkel terugga.

Kijk, als er een GeForce is verkocht moet er ook 1 in zitten........toch.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:22
Voor zover ik het weet maakt SiS alleen chips, en niet de werkelijke videokaarten/moederborden (afgezien van een uitzondering of 2). Als jij dus op de videokaart een SiS-chippie ziet zitten, dan zal er dus geen geforce2 chip opzitten... ik weet niet of de 315 een beetje snel is, dan zal je zelf even op google moeten zoeken, maar volgens mij is je buurman dan wel genaait/opgelicht/voorDeGekGehouden/LeesBrilLoos?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 18:30:
Een buurman van me heeft onlangs een pc gekocht bij de lokale computerboer. Hierbij stond er op de offerte een 64MB GeForce 2 videokaart.

Toevallig was ik een vandaag aan het kloten met wat games die niet wilde draaien (GP 2000, Unreal Tournament)
Toen ik ging controleren wat voor vga-kaart erin zat zag ik de SiS 315 staan.

Nou heb ik effe rondgekeken op T.net om na te gaan of dit een GeForce kaartje is.

Volgens mij niet, maar ik wilde toch even zeker weten of ik dit zo is als ik naar die winkel terugga.

Kijk, als er een GeForce is verkocht moet er ook 1 in zitten........toch.
Schroef hem eens open weet je het meteen. Maar een Sis is niet gelijk aan een GeForce 64MB. Moet dan minimaal een GF2 MX zijn met 64MB, daar betaal je voor, niet voor een budget kaartje van Sis. Terug dus en vragen hoe het komt ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Dan ben je idd opgelicht, zo'n kaart is echt heel veel trager dan een gf2