SB Live! Optical Digital I/O 2

Pagina: 1
Acties:

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met dit upgrade kaartje voor de Soundblaster Live! serie ? Ik heb een aantal jaren geleden een Cambride Soundworks FPS2000 speaker setje gekocht en heb er sindsdien m'n hoofd over gebroken wat voor aansluiting die Digital DIN nu wel was.

Oké, beter laat dan nooit, maar vandaag ben ik erachter gekomen dat het dus een of ander dom aansluitingkje is dat Creative op deze speaker set heeft gezet, maar dus niet iets standaards. Enkel op de SB Live! Full is diezelfde aansluiting nog te vinden. Dat wist ik dus niet toen ik m'n Value (denk da 't een Value is) kocht.

Nu zit ik er serieus aan te denken dit kaartje aan te schaffen en te genieten van Digital sound ! Misschien upgrade ik nog naar een SB Augidy Platinum, maar ook daar zit die aansluiting niet std op. Het kaartje zou echter ook met deze Audigy compatibel zijn.

Andere oplossingen zijn ook altijd welkom (weet niet of het kaartje nog te krijgen is of wat het kost)

Verwijderd

Heb dit kaartje gehad voor de optische uitgang.
De Digital DIN is een door Creative bedachte digitale oplossing voor een multi-speaker setup, wat alle analoge uigangen op een SB Live(1024 of 5.1) overbodig maakt.
Ik zou persoonlijk geen geld uitgeven aan dit kaartje als je alleen de Digital DIN optie wil gaan gebruiken, dan kun je beter de analoge kabels blijven gebruiken.
Een ander verhaal wordt het als je ook van plan bent om de optische uitgang te gaan gebruiken, dan is het ideaal.

Digital DIN zit standaard wel op de SB Live vanaf de 1024 en op de Audigy, er ontbreekt echter alleen de verloopstekker, deze verloopstekker is wellicht bij je FPS1000 bijgeleverd, anders zijn deze als het goed is los te bestellen bij Creative

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:07

tweakerbee

dus..?

Wat kosten die kaartjes? Er is namelijk ook een Hoontech oplossing van een € 50 welke een optische uitgang op je SBlive / Audigy geeft.

You can't have everything. Where would you put it?

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Welke verloopstekker bedoel je ? Is het een Digital DIN - Jack verloopstekkertje ? Bij mijn boxensetje, zat alleen de rode Digital DIN draad bij...

Die optische uitgang zou wel handig zijn bij m'n Sony MiniDisc, dat kabeltje heb ik dus al (de aansluiting op de upgradekaart is dus mooi meegenomen) !

[Edit] : ik heb die Hoontech gezien, dat is niet wat ik zoek, daar zit die Digital DIN van Creative niet op :(

Verwijderd

Met de verloopstekker bedoel ik inderdaad de 3,5" jack-->Digital DIN.

Op http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179 kun je de verloopstekker online bestellen

• Steff

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ja, zo ver was ik ook al geraakt, ware het niet dat beide versies Out Of Stock zijn !! Misschien dat andere Creative sites in andere landen ze nog wel hebben, maar 'k heb mijn twijfels. Ik heb ze gisteren al eens gemailed hierover...
Pagina: 1