videokaart te heet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01
Sinds april heb ik een nieuwe p4 computer met een asus v8640 videokaart.
Het systeem draaide stabiel tot ik 3dmark2001 se probeerde.
Na een aantal test viel mijn monitor uit.
Dit gebeurt ook met de demo van unreal tournament 2003.

Als ik nu mijn systeemkast open doe, en met een ventilator naar binnen blaas, is er niets aan de hand.
Het is dus een koeling probleem.
Ik heb een Aopen fulltower met een 8cm inblaasfan (onder) en een 6cm uitblaasfan(boven).
Volgens speedfan is mijn moederbord temp +/- 32 graden, mijn cpu +/- 45 graden.
Mijn videokaart kan ik alleen meten met een losse temp sensor die ik op het koelelement geplakt heb, (+/- 33 graden)
Ik vind het trouwens een gammele koeling voor zo'n dure kaart.

Zijn er mensen die ook problemen met de koeling van deze videokaart hebben tijdens het spelen van spelletjes?
Weet iemand een oplossing? (terug gaan naar de winkel?)

• The Bad Seed
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

33 graden kan echt geen kwaad volgens mij :?
Hoe warm wordt ie tijdens het 3dmark draaien?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Zo opgelost, zorg dat de cooler van de Grafische Kaart zuigt ..

Nu te doen..

Boor met een 90mm Klokboor een gat in de zijkant van de kest, natuurlijk ten hoogte van de Grafische Kaart .. Daarna bouw je fan erin, aansluiten en zijkant er terug op..

Daarna moet alles goed zijn..

Ik heb dit ook gedaan en krijg mijn Ti4200 @ 322/544

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

sensor achteraan kleven, op koelelement geen enkel nut ===> koeler kan geen goed contact maken met de core dus dit kan je probleem zijn.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• jenk
Van al die fans word ik niet vrolijk i.v.m het geluid.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

jenk schreef op 31 augustus 2002 @ 18:34:
Van al die fans word ik niet vrolijk i.v.m het geluid.
WC >:)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Dat is nou niet dat je zegt de makkelijkste oplossing , als je het orgineel koopt ben je zo €300,- kwijt, of je moet zelf goed kunnen maken ;).

Ik denk dat je je kaart beter moet koelen door middel van luchtstromen :P, dus doe bijvoorbeeld wat Keesr zei, maar dan met je eigen fan naar keuze, dus een 80 kan ook :P. 40 MM zou zelfs nog voldoende zijn. Hoe heet wordt je kaart , dit kan je zien met smartdoctor indien asus drivers zijn geinstalleeerd :P

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

jenk schreef op 31 augustus 2002 @ 17:44:
Sinds april heb ik een nieuwe p4 computer met een asus v8640 videokaart.
Het systeem draaide stabiel tot ik 3dmark2001 se probeerde.
Na een aantal test viel mijn monitor uit.
Dit gebeurt ook met de demo van unreal tournament 2003.

Als ik nu mijn systeemkast open doe, en met een ventilator naar binnen blaas, is er niets aan de hand.
Het is dus een koeling probleem.
Ik heb een Aopen fulltower met een 8cm inblaasfan (onder) en een 6cm uitblaasfan(boven).
Volgens speedfan is mijn moederbord temp +/- 32 graden, mijn cpu +/- 45 graden.
Mijn videokaart kan ik alleen meten met een losse temp sensor die ik op het koelelement geplakt heb, (+/- 33 graden)

Zijn er mensen die ook problemen met de koeling van deze videokaart hebben tijdens het spelen van spelletjes?
Weet iemand een oplossing? (terug gaan naar de winkel?)
Je monitor of je videokaart? Als je monitor uitvalt ligt het niet aan je videokaart of de temperatuur. En 33 graden is echt niet te heet hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

jenk schreef op 31 augustus 2002 @ 17:44:

Had dan de DeLuxe versie gekocht... net als ik :)

www.google.nl

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heb ik ook met mijn gf2mx , was ook zo gaar, gewoon coolertje onder geprutst en hij loopt

Tweakers Discord

Verwijderd

slotcooler misschien een oplossing voor je? Die dingen hoor je echt niet boven je hd's uit en die van mij verplaatst toch 42 cfm.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
Gewoon doen zoals Keesr zegt en dan een 92mm enermax fan met zo'n potmetertje erin zetten. Die fan hoor je niet en hij koelt als een tiet :p

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Thermaltake maakt speciale GF4 koelertjes! :)

(heb ik gelukkig geen last van:
Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/leadtek%20boven.jpg)
maarruh, ik had eerst de Asus 8440, die werkte niet, was een doa, maar hem eenmaal es goed bekeken te hebben, d8 ik ik neem toch de Leadtek van 60 euro meer (dat waren dus ti4400's), maar toen had ik voor weer 60 euro meer de Leadtek ti4600, toen heb ik die maar genomen :D

• jenk
Ik heb toen niet de deluxe versie gekocht, omdat die er nog niet was.
Deze computer heb ik via een pc-prive project gekocht en dat moest voor een bepaalde datum.

Verder heeft de gewone versie volgens mij geen temp. sensor maar de deluxe versie wel.
Wat me trouwens opvalt aan de koeling is dat je hem zo heen en weer kunt wiebelen op de geforce4 chip. (volgens mij een slechte constructie voor zo'n dure kaart.
Misschien moet ik de koeling er wel eens af halen en er nieuwe koelpasta tussen doen,(in verband met het verschuiven van het koelelement) alleen durf ik dat niet i.v.m. de garantie.

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

jenk schreef op 31 augustus 2002 @ 22:52:
Ik heb toen niet de deluxe versie gekocht, omdat die er nog niet was.
Deze computer heb ik via een pc-prive project gekocht en dat moest voor een bepaalde datum.

Verder heeft de gewone versie volgens mij geen temp. sensor maar de deluxe versie wel.
Wat me trouwens opvalt aan de koeling is dat je hem zo heen en weer kunt wiebelen op de geforce4 chip. (volgens mij een slechte constructie voor zo'n dure kaart.
Misschien moet ik de koeling er wel eens af halen en er nieuwe koelpasta tussen doen,(in verband met het verschuiven van het koelelement) alleen durf ik dat niet i.v.m. de garantie.
Ach, zoon temp sensor zit er bij mij ook op, maar die werkt niet met detonat0rz :)

Verwijderd

Of je koopt een thermaltake gf4 cooler iets van 25 Euro in de pricewtch. Die doen het waarschijnlijk prima.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

33 is gewoon heel netjes hoor ! lager dan mijn gf4 ti 4400 (asus), weet je wel zeker dat het de temp (koeling) is van je vidkaart ?

4015Wp west (Dordrecht)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, volgens mij worden de meeste cards rond de 60 graden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:42
33 grade beetje laag..:| dat ken volgens mij nogeneens met een gf4 of je moet er een zalman op hebbe gebouwt...:D

• jenk
Op mijn moederbord ( abit th7II-raid) kan ik een temp sensor (een snoertje) aansluiten die ik op het koelelement van de grafische kaart het geplakt.
Die 33 graden is dus NIET de "core temp" van de geforce4 chip maar de temp van het koelelement.
Deze temp lees ik uit met MBM 5.0 en niet met speedfan zoals ik eerst zei.
Maar nog eens, ik vind dit een brakke koeling voor zo'n dure kaart, zeker als je hem met de deluxe versie vergelijkt.
Verder vind ik het raar dat er bij mijn videokaart het programma "smartdoctor" wordt meegeleverd terwijl het niet werkt omdat de gewone versie geen temp sensor heeft.
Ik ben altijd gek op asus videokaarten geweest, maar nu ga ik wel twijfelen of ik de volgende keer wel weer een asus wil.

Verwijderd

Rebels schreef op 31 augustus 2002 @ 22:26:
Thermaltake maakt speciale GF4 koelertjes! :)

(heb ik gelukkig geen last van:
[afbeelding])
maarruh, ik had eerst de Asus 8440, die werkte niet, was een doa, maar hem eenmaal es goed bekeken te hebben, d8 ik ik neem toch de Leadtek van 60 euro meer (dat waren dus ti4400's), maar toen had ik voor weer 60 euro meer de Leadtek ti4600, toen heb ik die maar genomen :D
Jammer alleen dat die heatsinks zo groot zijn en dat ze niet geweldig werken.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56
Passen die GF4 koelertjes ook @ GF2? Mijn kaart word nml rond de 63 C Idle en loopt tijdens spellen vast :'(

XXXVI

Pagina: 1