ik heb een vraag. maakt het uit hoe ik de conectors van de speaker en hdd led en power enz erop zet. aangezien die op twee manieren eraan kan
gewoon... zoals het in je boekje staat van je moederbord... altans welk boekje
lees eerst ffies de richtlijnen en de FAQ\s hier op GoT wil je dank je wel
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
heb ik gedaan maar in de faq staat nix en mijn mobo boekje staat het vaag daar kom ik nie uit het mobo is een kt3 ultra 2 versie 1.0 heeft iemand hier ervaring mee?????
Staat in de meeste boekjes nogal vaag aangegeven vind ik kwestie van proberen (kijk wat er op het mobo staat aangegeven) en als je power connector niet goed zit start je computer niet op ...etc het maakt dus wel degelijk uit hoe de connectors zitten.
Verwijderd
gewoon erin porren kom je vanzelf wel achter, ik heb nog nooit gehad dat mij moederbord er kapot aan is gegaan iig
Ik zet ze standaard altijd verkeerd om. Dan zie ik pas later dat er geen lichtjes zijn en dan draai ik ze gewoon om. Het kan dus geen kwaad (wel effe voor de zekerheid PC uitzetten als je de stekkertjes eraf trekt).
Welnee, ik gok meestal ook maar. Je kunt kijken waar op de connectortjes tekst staat en kijken of je het er dan zo in kunt prikken dat het met tekst op het mobo op 1 lijn te lezen is ofzo..Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 18:58:
ja maar fuck ik mijn mobo dan niet
Soms staat in je boekje voor ledjes welk pinnetje de + is, daar moet het rode draadje voor de led dan in.. (als het draadje voor de led een rode draad heeft, en anders doe je de zwarte draad, als je die wel hebt, van de led NIET in de plus.)
Kwestie van gokken dus
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Hehe, als je je daar zorgen om maakt zou je een hartaanval gehad hebben bij de vonk die ik een keer op m'n CUBX trok toen ik met een schroevendraaier de Power On probeerde te activeren maar net de verkeerde pinnetjes verbondVerwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 18:58:
ja maar fuck ik mijn mobo dan niet
Na van de schok bekomen te zijn bleek alles overigens nog prima te werken, ondanks de wat geioniseerde geur in die kast
Nee, met de speaker maakt het IMHO geen donder uit en met die LED werkt het als je het verkeerd doet alleen als weerstand, dus gaat niets branden maar is ook niets kapot. Omdraaien en ze doen het weer prima.
Overigens is pin 1 vaak op de mobo aangegeven met een kleine '1' of anders met een wit vierkant vlakje om de pin. Pin 1 moet dus het rode draadje, of als die er niet is de gekleurde (bij de LEDjes)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Gewoon proberen, meestal zit er een klein driehoekje op het stekkertje das de plus kant in je moederbord boekje zal meestal wel de plus zijn aangegeven dus die op elkaar doen, is het toch niet het geval dan moet je gewoon proberen.
Verwijderd
aan/uit knop kan op beide manier maakt niet uit, gaat erom dat de verbinding tussen 2 pootjes wordt gesloten.
hdd en power led maakt niet uit, staat op 't moederbord een klein plusje aan 1 kant, aan die kant komt dan het gekleurde draadje: power led: groen, speaker: rood, hdd led: oranje
hdd en power led maakt niet uit, staat op 't moederbord een klein plusje aan 1 kant, aan die kant komt dan het gekleurde draadje: power led: groen, speaker: rood, hdd led: oranje
Pagina: 1