[PPC]Yellow Dog op PPC zonder MacOs

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik heb van mijn buurman een PPC7500/100 gekregen. Deze doet het nog perfect. Hij heeft een 1GB hd en 200MB RAM. Er staat MacOs 8.1 op. Nu heb ik hier ook nog een 8GB SCSI hd liggen. Deze wil ik dan in die Mac stoppen. Echter, hier staat dus nog geen OS op en aangezien ik geen CDRom van MacOS heb kan ik dat dus ook niet installeren. Hoe krijg ik Yellow Dog nu op die PPC 7500/100 geïnstalleerd? Ik heb al geprobeerd om Yellow Dog op die 1GB hd te installeeren, maar als ik dan de machine reboot, en in het bootmenutje voor Linux kies, geeft de kernel een error dat ie het 'root filesystem' niet kan mounten.

Verwijderd

heb je al geprobeerd om de systeem folder (macos) gewoon naar de andere hardeschijf te slepen (copieren)?

• Tomaat
Euhm, nee. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet thuis is MacOs, daarom wil er dus ook Yellow Dog Linux opzetten. Want van Linux heb ik dus wel aardig wat kennis. En ik wil er dus alleen Linux op, geen MacOs, of is dat niet mogelijk wegens Old World Rom?

• Tomaat
* Tomaat geeft topic een schop...

Verwijderd

Tomaat schreef op 31 augustus 2002 @ 17:22:
Ik heb van mijn buurman een PPC7500/100 gekregen. Hij heeft een 1GB hd en 200MB RAM. Er staat MacOs 8.1 op. Nu heb ik hier ook nog een 8GB SCSI hd liggen. Deze wil ik dan in die Mac stoppen.
Hoe krijg ik Yellow Dog nu op die PPC 7500/100 geïnstalleerd? Ik heb al geprobeerd om Yellow Dog op die 1GB hd te installeeren, maar als ik dan de machine reboot, en in het bootmenutje voor Linux kies, geeft de kernel een error dat ie het 'root filesystem' niet kan mounten.
Je had de MacOS bootpartities wel laten staan op de harde schijf? Ik denk van wel, anders kon je niet eens booten tot aan de bootmanager...
Wat is je root filesystem, je scsi controller, en welke kernel gebruik je? Specificeer je ook een initrd image, waar dan de nodige modules inzitten?