Toon posts:

Delta cooler loopt aan, stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 120mm delta cooler. En die was gevallen.
Als nu met de kant met vaste vinnen onder zit doet ie het.
Als ik hem dan langzaam draai gaat ie bij 50 graden ofzo al aanlopen.
Hij is wat losser gegaan ofzo en als ie dus draait gaan de draaivinnen iets naarbuiten. Dan gaat ie dus niet symmetries/stabiel draaien. Hij gaat aanlopen.
Mijn vraag is nu of ik hem niet openkan maken om te kijken of ik iets vaster kan aan draaien.
Die ronde sticker die aan 1 kant precies in het middenzit (wat bij alle casefans is), zit daarachter een schroef ofzo?
Please help, ben bijna klaar met mijn casemod en dan gaat weer een dure cooler stuk. :(

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

zo heb ik ook al 2 van die dingen verprutst :( er een harde tik tegenaangeven, dus op het ronde middenstuk (aan de kant van de fanbladen) wil nog wel eens helpen, maar waarschijnlijk zul je binnenkort toch echt een nieuwe moeten halen vrees ik :( moet ik ook nog steeds, moet er steeds weer een mep tegen geven als dat rotding weer aanloopt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet je wat er achter de sticker zit?
Een schroef?
Deze kost nieuw 30 euro :'(

• MM
  • Niet online

MM

Je kunt er niks aan schroeven. Alles is gegoten. Die dingen zijn trouwens vrij sterk, moest meerdere keren met een hamer mikken om 'em open te krijgen :) die kapotten he :) btw die dingen maken 12000 toeren als je alle finnetjes eraf sloopt >:)

Wat ik dus bedoelde is gewoon ff met de vlakke hand een ferm tikje op de intake kant zegmaar (het midengedeelte daarvan dus)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het effe proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte niet.
Weet je niet wat er achter de sticker zit?
Ik zie nu wel dat het draaiende gedeelte aanloopt tegen de stilstaande fans. Misschien kan ik wat van die stilstaande fans afschuren?

• MM
  • Niet online

MM

je kunt dat niet van elkaar scheiden (de fancase en de rotor) je kunt ook ff proberen aan de rotor te trekken, mischien dat 'ie dan blijft zitten. Een andere optie is 'em nog een keer op de grond te laten vallen, maar nu met de intake-kant naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
Een andere optie is 'em nog een keer op de grond te laten vallen, maar nu met de intake-kant naar beneden :-)
Denk niet dat dat zal helpen.
K** zooi. MMM. Wat te doen.
Denk je dat het vijlen van de vaste bladen nut heeft?

• MM
  • Niet online

MM

je kunt het proberen, maar hoe wil je daar in godsnaam bij komen? (goh dit begint wel wat op een chat te lijken, iemand anders nog insights?)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Die ronde sticker die aan 1 kant precies in het middenzit (wat bij alle casefans is), zit daarachter een schroef ofzo?
Maar weet je wat er achter de sticker zit?
Weet je niet wat er achter de sticker zit?
Als je zo graag wil weten wat er achter de sticker zit, dan trek je hem er toch gewoon af :? |:( :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die sticker vind ik eigenlijk wel mooi. Maar haal hem er alleen af als ik zekerweet wat er achter zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:11:
Nee, die sticker vind ik eigenlijk wel mooi. Maar haal hem er alleen af als ik zekerweet wat er achter zit.
zal ik je dat dan maar ff vertellen ?

Achter die stikker zit een klein sluitertje wat presies in een groefje van je asje komt :) dat zit daar achter :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

En als je dat sluitertje er af haalt dan kan je de fan rotor uit de behuizing trekken... :)
Kan je de elektronica en de spoelen van de motor bekijken :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Heel goed :Y)

iStockphoto

• MM
  • Niet online

MM

Demoniac schreef op 31 augustus 2002 @ 23:51:
En als je dat sluitertje er af haalt dan kan je de fan rotor uit de behuizing trekken... :)
Kan je de elektronica en de spoelen van de motor bekijken :)
ik kreeg 'em niet los :( maarja met hamer wilde het ook wel >:) nu istie wel stuk maarja hij liep toch al gruwelijk aan :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

m.m schreef op 31 augustus 2002 @ 19:08:
btw die dingen maken 12000 toeren als je alle finnetjes eraf sloopt >:)
Lekkere airflow hou je dan over he? >:) :D

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, dan toch maar effe het stickertje eraf halen. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sticker eraf gehaald.
Erachter zit een borg pinnetje die je eraf moet halen.
Dan trek je aan de beweegbare vinnen kant en dan trek je hem uit mekaar in 2 delen. Bij mij was dus het geval dat de magneten met hun zijkanten aanliepen.
Heb dus gezord dat ie er nu iets vanaf is.
Nu doet ie het als een tierelier.>:)

• MM
  • Niet online

MM

ik had geen borg pinnetje :'(

Pagina: 1