hardeschijf wel geinstaleerd maar kan er toch nog niet op

Pagina: 1
Acties:

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
ik heb net ff een nieuwe hardeschijf geplaatst en ik weet ook al dat ik uhm goed heb aangesloten (hij staat al in mn systeembeheer en er word ook aangegeven dat er een maxtor hardeschijf is gevonden)

maar nu kan ik nog steeds niet op mn nieuwe harde schijf komen. Ik kan nog steeds alleen op mn oude en niet op de slave (de oude schijf heet dus c: en dan staan alleen mn diskette station en dvd en rw station er bij (a: d: en e:)

kan iemand me helpen

en als je meer info nodig hebt moet je ut maar ff zeggen

Verwijderd

Je moet em nog indelen en formateren :?
met diskmgmt.msc (bij win2k of XP)
en fdisk win9x|me

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
uh sorry, maar ik kan uhm niet eens formateren als ik dr niet eens bij kan

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eerst indelen. Gebruik je windows Xp :?

Verwijderd

Eeeeh, heb je 'm al gepartitioneerd.

Evt. via opstartdisk met fdisk
of
via Systeembeheer in W2000/XP

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
oke ik gebruik dus XP
hoe moet ik uhm indelen

en wat bedoel die ander met via opstartdisk

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als we ff afzien van indelen en Windows ziet de schijf wel is het simpel:

1) dubbelklik op My Computer
2) rechtermuisklik op bewuste schijf
3) klik op format
4) kies gewenste filesystem en allocationa size
5) druk op start

Hierna is je schijf geformateerd en kun je hem in ieder geval gebruike.

Normaal gesproken deel je ook meerdere partiities in en bepaal je of de schijf bootable moet zijn of niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
ja kijk en wat ik je nou probeer te vertellen is dat ik dus nog niet eens met de rechtermuisknop op het picktogram kan klikken want het is er gewoon NIET!

snap je, dank je

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het indelen gebeurd met het programa 'tje fdisk dit is echter nogal gebruikersonvriendelijk als je geen dos gewend bent. fdisk en format start je meestal via een opstartfloppie die je o.a. kan aanmaken in windows of kan downloaden. (adres zie faq Windows Operated Systems hier op GOT.)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

start diskmgmt.msc op en formateer die schijf :z
Als je apparaatbeheer ze herkent zal ze daar wel bijstaan !

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat nog veel handiger is is even op de site van maxtor kijken. daar hebben ze speciale programma's om je harde schijf te installen. Maxblast ofzoiets. Let wel op dat je het goede programma met de goede schijf gebruikt.

PC Specs

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
echt duidelijker is het me nog niet :?

ff opnieuw

ik heb het ding er ingegooid (figuurlijk) en alle kabeltjes goed aangesloten (voeding en het breede plaatje met het labeltje slave1 er op)
nu sluit ik alles weer aan en zet het ding aan. op het schgerm verschijnt nu, nieuwe hardware gevonden maxtor********* (* is getal)
nu ga ik naar deze computer maar daar staat nog steeds alleen a: c: d: en e:. en die had ik allemaal al

nu jullie mij begrijpen?

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 19:02
Start -> Settings -> Control Panel
Administrative Tools -> Computer Management
Disk Management

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tain schreef op 31 augustus 2002 @ 17:20:
Start -> Settings -> Control Panel
Administrative Tools -> Computer Management
Disk Management
De oplossing is dus al 4x voorbij gekomen.
START -> RUN -> diskmgmt.msc

Dit opent hetzelfde venster als Tain bedoelt. Klaar, duidelijk :?

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09-2025
ff je oude Hd loskoppelen zodat je daar niks aan kan knoeien, dan opstarten met win98 bootdisk, Fdisk starten, partitie aanmaken, formatteren, oude schijf weer aansluiten en opstarten. Klaar

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja ik begrijp je wel. Alleen we hebben je al een beetje op weg geholpen. Maar om via het forum stap voor stap alles uit te leggen is ook een heel gedoe omdat het nou eenmaal een rotkarwei is als je het nog niet vaak gedaan hebt. Bij mij komt het pas weer naar boven als ik het weer ns moet doen.

Verder zou je ook ns zelf op de site van maxtor kunnen kijken want daar staat dus echt wel informatie op hoe je dit voor mekaar moet krijgen. Tevens staat in de helpfile van Win XP ook wel iets over een nieuwe schijf installen. Maw ga ns op onderzoek uit. No offense hoor maar niet alles hoeft toch van A tot Z voorgekauwt te worden.

Ok ik lees dus nergens dat je geformateerd en partities ingedeeld hebt dus ik ga ervan uit dat dat niet gebeurd is. Ga dat dus op genoemde sites of via google dan ff uitzoeken. Want als je niet eens weet wat dit is of hoe dat moet en geen zin hebt om zelf wat uit te zoeken, ga dan ook geen schijf installen.

succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Help!!!! op 31-08-2002 17:29 . Reden: Taalfouten ;-)) ]

PC Specs

• Aiyakido

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

Topicstarter
owke thank you all

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 14:54

edgar108

www.dune.de

rechtermuisknop op 'deze computer' kies 'beheren', en dan 'schijfbeheer' daar kan je partities maken. Daarna moet je de comp. misschien opnieuw opstarten en dan kan je de hd formatteren.

inderdaad AAD

Pagina: 1