ik heb zojuist debian woody geinstalleerd en werkt als een zonnetje maar nu wil bestanden aanpassen maar wat blijkt: ae staat er niet op... dus ik apt-get install ae en apt-get install aee maar helaas geen van beiden werkt...hoe installeer ik ae nu?
Eh.. in stable ( = woody) zit gewoon aee hoor ? Weet je zeker dat je mirror wel up-to-date is ofzo ?
http://packages.debian.org/stable/editors/aee.html
http://packages.debian.org/stable/editors/aee.html
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
zit ie soms op de 2cd of hoger? heb namelijk alleen nu via cd 1....
btw kan nu dus niet via netwerk installeren
btw kan nu dus niet via netwerk installeren
Je precies, AEE maar niet AE en dat zijn 2 heel verschillende editors. Het is mij ook al opgevallen. Inmiddels ben ik aan aee gewend en ik vind em makkelijker werken dan ae.
Ik heb dus wel een netwerkinstallatie en dan kent ie ae ook niet. Het lijkt erop dat het pakket helemaal uit de lijst is geschrapt. Als je 'm wilt gebruiken zul je hem dus op 't net moeten zoeken... Maar ik raad je toch aan eerst aee eens te proberen
Als je je afvraagt hoe je moet saven: doe maar gewoon leave editor in 't esc-menu, dan vraagt ie er wel naar. (heb ik 5 minuten om lopen zoeken
)
Ik heb dus wel een netwerkinstallatie en dan kent ie ae ook niet. Het lijkt erop dat het pakket helemaal uit de lijst is geschrapt. Als je 'm wilt gebruiken zul je hem dus op 't net moeten zoeken... Maar ik raad je toch aan eerst aee eens te proberen
is er een andere standaard editor nu dan voor woody? moet namelijk gewoon simpel textfiletjes editten
Eeh... je kunt toch gewoon apt-get install aee doen? Dat is nu tenminste mijn standaard console-editor als moet ik zeggen dat ik de editor in midnight commander ook veel gebruik. (apt-get install mc)
Trouwens, wat versta jij onder een standaard editor? Iedereen heeft toch gewoon z'n eigen favo editor?
Trouwens, wat versta jij onder een standaard editor? Iedereen heeft toch gewoon z'n eigen favo editor?
vi zal toch wel standaard beschikbaar zijn? En anders doet een
code:
wonderen. hoewel, 1
| apt-get install vi |
code:
doet nog meer wonderen 1
| apt-get install vim |
Gewoon, die pagina die ik gelinked hebt, onderin staat een link, waarmee je een .deb file kunt downloaden, deze zet je op een diskette, of op een hd, of whatever, je gaat naar die diskette (of die partitie) toe, en tikt in : dpkg -i <aae.deb> (Waarbij je <aae.deb> ff de goede naam moet ingeven), en hij installeerd het voor je..savale schreef op 31 augustus 2002 @ 19:57:
hoe installeer ik ae op debian woody want wordt gek van die andere dinge
ok goede info
thanx! waarom pakt ie dat niet met apt-get dan? of is dat juist het vreemde?
Als je hem van cd pakt, kan het zijn adt 'ie op een van de andere disks staat, en als je hem van internet probeert af te halen, kan het zijn dat de mirror niet helemaal up-to-date is (Of net die ene file mistsavale schreef op 31 augustus 2002 @ 20:40:
ok goede infothanx! waarom pakt ie dat niet met apt-get dan? of is dat juist het vreemde?
Verwijderd
jawel , nano, is eigenlijk picosavale schreef op 31 augustus 2002 @ 18:32:
is er een andere standaard editor nu dan voor woody?
Verwijderd
ja als je alles van inet wil plukken moet je eerst ff met vi (die zit er standaard op) /etc/apt/sources.list aanpassen. en dat moet je zoiets toevoegen deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian/stable main contrib non-free . Doe dan apt-get update (om te kijken wat je kan downen) en dat mag je ook apt-get upgrade doen om up to date te blijven en dan magje apt-get install ..... doen. Dat moet werken.
en voor een ander standaard editortje joe maar ik geloof dat die ook niet op cd1 staat.
en voor een ander standaard editortje joe maar ik geloof dat die ook niet op cd1 staat.
ok heb nu aee via floppy geinstalleerd en snap het idee een beetje
Nano wordt standaard geinstalleerd in Woody
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Pagina: 1