Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil jullie graag een probleem voorlegegn. Mijn broertje heeft ooit een Siemens telefoon overgekocht van een klasgenootje Prepaid van Telfort (nu dus O2). Nu heeft hij een nieuwe simkaart gekocht van O2 en deze wilde hij in de telefoon drukken.

Hij krijgt de melding dat hij een toestelcode in moet voeren, dus hij dacht van, oh, dat is de pincode en hij typt '0000' in. Fout. Nog een keer: '0000'. Fout. Toen dacht hij, oh, is dat dan gewoon de oude pincode: 'XXXX' (censuur). Ook fout. Niet echt al te snugger dus, maarja. Kan hij ook niets aan doen.

Toen was dus het toestel geblokkeerd en elke keer als hij de telefoon aan doet wordt er gevraagd naar de code. Het ligt niet aan de simkaart, want als ik die in mijn telefoon doe is er niets mis mee en als ik mijn simkaart in zijn telefoon doe wordt er ook gevraagd naar de toestelcode nadat de pincode is ingevoerd.

Het probleem is dus dat hij die oude klasgenoot nooit meer ziet en hem dus ook niet kan vragen wat de toestelcode was.

Type Siemens is C25. Dit is natuurlijk een toestelcode die bij de telefoon zat toen hij gekocht was, maar weten jullie een manier hoe deze toestelcode te omzeilen is?

Ik hoop dat dit een vraag is die ik hier mag stellen, zo niet dan zit er niets anders op dan een slotje, maar ik hoop dat de adjes begrijpen dat dit geen illegale bedoelingen heeft (wie jat er trouwens een Siemens C25)....

Graag info/advies!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Als je een datakabel hebt, dan kun je met o.a. Martech service software de toestelcode unlocken.

Je kunt eventueel ook je telefoonsoftware flashen met (nieuwe) software versie, dan zou die code er ook uit moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker. (heb je ook weer die datakabel voor nodig)

Als je geen datakabel hebt, kun je Siemens bellen en dan gaat het je ongeveer fl/€ 75 kosten (weet niet meer of guldens of euro's)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Volgens mij zit er gewoon een simlock op voor Telfort, je telefoon weet natuurlijk niet dat dat nu O2 is geworden, en zal dan ook alleen maar kaartjes van Telfort blijven pakken...En die code moet je invoeren om de SIMLOCK te unlocken...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 09:40
gangsterjoey schreef op 01 september 2002 @ 03:08:
Volgens mij zit er gewoon een simlock op voor Telfort, je telefoon weet natuurlijk niet dat dat nu O2 is geworden, en zal dan ook alleen maar kaartjes van Telfort blijven pakken...En die code moet je invoeren om de SIMLOCK te unlocken...
Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik neem aan de dat simkaarten gewoon nog hetzelfde zijn. Als je een Telfort-telefoon hebt gekocht lijkt het mij dat daar gewoon een O2 sim-kaartje in moet kunnen. Daarbij is er naar mijn weten geen limiet voor het aantal keren intoetsen van een foute SIMLOCK-code, dus ik denk niet dat het om de SIMLOCK gaat.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De standaard toestelcode is 12345. Als je toestel echter geblokkeerd is kan je hem opsturen naar Siemens, dat gaat je 75 gulden kosten...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Ga maar naar de eerste de beste Beun op de markt ofzo, en vraag of die em kan flashen want dat is volgens mij t makkelijkst en t goedkoopst
Pagina: 1