Toon posts:

nView, 2 schermen met verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
GF4 Ti4200 aangesloten op 2 schermen, 1x 17" TFT (via de DVI uitgang), en 1x 17" CRT.
't TFT scherm WIL je niet anders gebruiken dan in native resolutie (1280 x 1024), maar die CRT is niet zo'n jong beestje meer, en doet 't het best op 1024 x 768.
Hoe krijg je dat met nView voor elkaar?

En nog iets: hoe vertel ik nView/WinXP dat de startbalk niet moet stretchen naar het tweede scherm? Maar die balk gewoon moet copieren? Zeg maar zoals MSVDM (Microsoft Virtual Desktop Manager) of willekeurig welk multiple-desktop tooltje dat doet?
De CRT staat niet altijd aan, en dan kan ik dus niet bij de tray icons...

Op m'n niet al te fantastische laptop (Toshiba SP4320, met S3 chip) krijg ik bovenstaande dingen prima voor elkaar, dus dat zou ook moeten kunnen met een GF4 lijkt me... :)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de nieuwste drivers van nVidia al? Moet het volgens mij niet zo'n probleem zijn. Wat je zoekt is in elk geval iets van clonen, met de nView moet je dan wel verschillende desktops aan kunnen maken en deze aan verschillende monitoren kunnen toewijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Detonator 29.42. Niet de aller-aller-nieuwste, maar toch aardig recent, en erg stabiel.

Klonen loste idd het resolutie-probleem en de uitgerekte startbalk op, maar ik heb nu een CRT die slaafs alles weergeeft wat op 't TFT-scherm staat.
Ik zal 's in de nView opties duiken, maar alvast bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Met nView kwam ik er niet zo 1-2-3 uit, maar met UltraMon werkt 't fantastisch!

Helaas niet gratis ($24.95), maar wanneer 't uiteindelijk echt niet lukt met nView, moet 't dan maar. Voorlopig heb ik nog 30 trial-dagen te gaan... :)

Verwijderd

Moet ook kunnen zonder extra SW: draai hier 29.42, op een Abit GF4 4400 onder XPpro:

1x 22" CRT 1600x1200@85Hz
1x 15" TFT 1024x768@60Hz

Zodra je nView disabled, zul je als het goed is twee monitoren bij je settings van de displayproperties zien. nView is nl enkel voor stretched en clone gemaakt.

Om het iets duidelijker te maken: standaard draai ik twee monitoren (waarvoor ik dus geen nView gebruik..) : wil ik mijn TV-out gebruiken, dan moet ik een van mijn monitoren uitschakelen, voordat ik uberhaupt de nView functie terugkrijg in mijn advanced display settings...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Detonator 40 hebben "nView 2", die is veel uitgebreider in multi-monitor. Of je doet het 'met windows' zoals werty.

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Jake schreef op 01 september 2002 @ 18:19:
Detonator 40 hebben "nView 2", die is veel uitgebreider in multi-monitor. Of je doet het 'met windows' zoals werty.
Download even de uitleg van NVidia over NVIEW (.pdf bestand, te vinden op www.nvidia.com) daar staat in hoe het moet...

Suc-6!!

(Collidor moet eerst leren lezen voordat hij antwoord, en buigt nu zijn hoofd in nederige schaamte voor zijn oorspronkelijke reply)

System Specs

• voodoo128
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

voodoo128

nope

hmm, ik krijg mijn dual monitor dus onder 2k niet aan de gang :(
Onder XP wel gewoon ?!?!

Dat pdfje van nvidia, brengt helaas ook geen duidelijkheid...

Topicstarter: is het bij jou wel gelukt?, en zoja hoe ?

edit:

Het is gelukt,
gewoon eigenschappen (nvidia) -> tab desktop utilities,
vinkje bij thread multiple outputs..........
Restarten en klaar is kees !

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met die 40.sxx dirvers krijg ik wel die 2e resolutie, maar de refreshrate van de 2e moni. krijg ik niet hoger dan 60hz :(

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

voodoo128 schreef op 01 september 2002 @ 20:43:
hmm, ik krijg mijn dual monitor dus onder 2k niet aan de gang :(
Onder XP wel gewoon ?!?!

Dat pdfje van nvidia, brengt helaas ook geen duidelijkheid...

Topicstarter: is het bij jou wel gelukt?, en zoja hoe ?

edit:

Het is gelukt,
gewoon eigenschappen (nvidia) -> tab desktop utilities,
In een PDF file van NVIDIA heb ik ooit gelezen dat je in Win2k eerst iets uit/aan moet zetten. Ik zal kijken of ik het nog ergens kan vinden...

System Specs

• voodoo128
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

voodoo128

nope

Collidor schreef op 02 september 2002 @ 16:49:
[...]

In een PDF file van NVIDIA heb ik ooit gelezen dat je in Win2k eerst iets uit/aan moet zetten. Ik zal kijken of ik het nog ergens kan vinden...
Het was dus al gelukt,

Gewoon eigenschappen (nvidia) -> tab desktop utilities,

ik had mijn bericht geedit,

Toch bedankt dat je het ff wou uit zoeken _/-\o_ :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 17:51:
Moet ook kunnen zonder extra SW
Klopt. Toen ik jouw berichtje zag, heb ik UltraMon weer ge-uninstalled, en nView uitgeschakeld, en ziedaar! 't Werkte in 1 keer! Met behoud van de resolutie- en frequentie-instellingen die ik in UltraMon had ingesteld, dus dat scheelt weer. :)

Ik wist niet dat nView alleen/vooral voor clone en stretch bedoeld was, maar dacht dat 't voor alle multi-monitor situaties was. Weer wat geleerd...

Nu mis ik nog 1 ding: iedere monitor z'n eigen wallpaper. Dat ging bij UltraMon heel gemakkelijk, maar of me dat nou $25 waard is? Dacht 't niet... :P

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
waarom iedere monitor een eigen wallpaper???

dit is toch veel mooier :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/MVC-033S.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/MVC-034S.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/MVC-041S.JPG

Verwijderd

Topicstarter
amdrulezzz schreef op 04 september 2002 @ 00:01:
waarom iedere monitor een eigen wallpaper???

dit is toch veel mooier :)
Mooie plaatjes, maar wel "iedere monitor z'n eigen wallpaper". Dat ze samen een groter plaatje vormen, is wel heel aardig. :)

Als je nou ook nog vertelt hoe je dat gedaan hebt, dan ben ik je heel erkentelijk! (En dan zonder UltraMon, want die ondersteunt dit soort dingen standaard)

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
edit:

lees net dat je zegt dat het $25 kost. Hoezo???

Waarom zonder ultramon??? (doe het dus wel daarmee :9 )
Pagina: 1