Ik heb het idee om zelf een MP3 player voor in de auto te bouwen op basis van een ASUS P2L97 met een Pentium II 266 MMX processor. Het handigst zou zijn als ik zelf een nieuwe voeding zou bouwen die je aansluit op de 12v van de accu. en die de alles omzet naar wat het bord e.d. nodig heeft. Iemand nog tips en ideeen. En nee ik wil geen kant en klaar ding kopen.
Het is mijn mening hoor (Dus als je het dom vindt, niet op letten svp): Ik vindt het een beetje zonde van je PII 266, heb je géén tragere die ook lekker mp3z afspeeld
20*350ZO45°
Of je tikt ergens een laptopje op de kop. Ik heb zelf een oude Compaq Armada met P133 als MP3 spelertje (en als development server, sql server en nog veel meer - ja, ding draait linux als een beest).
Verwijderd
Tja, Laptop altijd meenemen, inpluggen, wachten tot hij opgestart is, eventueel winamp starten, mp3's inladen....klinkt als een duure en tijdrovende actie...
Verwijderd
uhh.. hoe wil je dat in je auto doen dan? Gewoon je computer aan laten staan op je accu?
Zal lekker snel leeg zijn.. dus dat opstarten zal toch moeten.. laptop of geen laptop
Zal lekker snel leeg zijn.. dus dat opstarten zal toch moeten.. laptop of geen laptop
Tjesus zeg, wat een gedoe zeg om met al het geweld naar mp3s te kunnen luisteren in je auto. Het verbruik zal wel meevallen, da's ongeveer gelijk aan als achterlichten plus voor dimlicht aanzetten.
Maar zoiets kan dus veel efficienter. Er zijn namelijk gewoon kant en klare chips die het decoderen doen, zonder dat er een pc aan te pas komt. Maar dan is er nog het probleem van welk medium je moet gebruiken. Je kan cd's of een HD gebruiken. Dit is allemaal wel te doen, maar waarschijnlijk niet als je geen elektrotechnische kennis hebt. Een paar studiegenoten bij elektrotechniek (TUE) zijn met zo'n zelfde iets, maar ja, die studeren elektro en jij waarschijnlijk niet.
Ik zou gewoon een hoop cd's fikken ipv al die moeite op je hals halen van een comp in je auto inbouwen.
Jag
Maar zoiets kan dus veel efficienter. Er zijn namelijk gewoon kant en klare chips die het decoderen doen, zonder dat er een pc aan te pas komt. Maar dan is er nog het probleem van welk medium je moet gebruiken. Je kan cd's of een HD gebruiken. Dit is allemaal wel te doen, maar waarschijnlijk niet als je geen elektrotechnische kennis hebt. Een paar studiegenoten bij elektrotechniek (TUE) zijn met zo'n zelfde iets, maar ja, die studeren elektro en jij waarschijnlijk niet.
Ik zou gewoon een hoop cd's fikken ipv al die moeite op je hals halen van een comp in je auto inbouwen.
Jag
ik zag laatst volgens mij bij de halfords een autoradio met mp3 cd speler
Laten we lekker link gaan doen...
Ja er zijn diverse automerken met een MP3 speler.
Alleen die merken schijnen ook te vergeten dat mensen (like moi) die toch een aardig bedrag hebben uitgegeven aan een goede head-unit en wisselaar, die head-unit van 800 piek echt niet zo maar bij het grofvuil gaan zitten.
Ik zit er nog steeds op te wachten dat ze een CD-wisselaar-MP3 speler maken die ik als 2e wisselaar kan aansluiten.
Alleen die merken schijnen ook te vergeten dat mensen (like moi) die toch een aardig bedrag hebben uitgegeven aan een goede head-unit en wisselaar, die head-unit van 800 piek echt niet zo maar bij het grofvuil gaan zitten.
Ik zit er nog steeds op te wachten dat ze een CD-wisselaar-MP3 speler maken die ik als 2e wisselaar kan aansluiten.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Ik heb er zelf ook wel over na lopen denken, maar toch maar niet gedaan. hier een paar tips:
- Pentium 100 is genoeg voor mp3's.
- Gebruik linux, bouw een player op basis van Xaudio SDK, filesystem in readonly mode mounten, startup script strippen.
- Neem een laptop HDD, kunnen grote schokken verdragen.
- Matrix Orbital levert prachtige LCD displays, zijn wel duur, maar van goeie kwaliteit.
Ik heb nu zelf een player gemaakt (niet voor in de auto). en werkt fantasties..
- Pentium 100 is genoeg voor mp3's.
- Gebruik linux, bouw een player op basis van Xaudio SDK, filesystem in readonly mode mounten, startup script strippen.
- Neem een laptop HDD, kunnen grote schokken verdragen.
- Matrix Orbital levert prachtige LCD displays, zijn wel duur, maar van goeie kwaliteit.
Ik heb nu zelf een player gemaakt (niet voor in de auto). en werkt fantasties..
Verwijderd
Ik heb ook een MP3 player voor in de auto gemaakt. Ik heb mijn eigen voeding ontworpen.
Deze staat beschreven op:
http://cybersake.www.cistron.nl/carmp3/index.htm
Ik werkt met Linux en een 133MHz Pentium.
Bij het booten pak ik een dikke .gz file waar alles inzit uit in een RAM disk.
De HD mount ik daarna read-only.
Dat boot lekker snel en dan kun je de boel
gewoon van de stroom trekken zonder kans op een beschadigd filesysteem.
Verder bedien ik de boel met een afstandbediening en LIRC.
Als display gebruik ik een 2x16 LCD display.
Ik kan files uploaden en onderhoud plegen via een netwerk verbinding (samba en telnet)
Als HD gebruik ik een Fireball LCT van 15Gb
Lekker stil en niet zo duur.
Tot nu toe blijft hij heel :-)
Ik heb de boel nu ongeveer 9 maanden in de auto. Het voldoet erg goed.
Deze staat beschreven op:
http://cybersake.www.cistron.nl/carmp3/index.htm
Ik werkt met Linux en een 133MHz Pentium.
Bij het booten pak ik een dikke .gz file waar alles inzit uit in een RAM disk.
De HD mount ik daarna read-only.
Dat boot lekker snel en dan kun je de boel
gewoon van de stroom trekken zonder kans op een beschadigd filesysteem.
Verder bedien ik de boel met een afstandbediening en LIRC.
Als display gebruik ik een 2x16 LCD display.
Ik kan files uploaden en onderhoud plegen via een netwerk verbinding (samba en telnet)
Als HD gebruik ik een Fireball LCT van 15Gb
Lekker stil en niet zo duur.
Tot nu toe blijft hij heel :-)
Ik heb de boel nu ongeveer 9 maanden in de auto. Het voldoet erg goed.
'k Ben ook met 'n ontwerp bezig voor 'n MP3 CD-speler (!) voor in de auto.
't Meeste werk zit nu nog in 't uitzoeken van de ISO9660 standaard & de joliet extention. 't met een 68HC11 aansturen van de IDE CD-ROM speler is (inmiddels) niet zo'n probleem.
Lastiger is het ontwerpen (& coderen) van een handige menu-structuur voor de bediening.
Maar op een display van 4x20 (4 regels, 20 tekens per regel) mèt achtergrond-verlichting, moet dat niet zo'n probleem zijn...
't Meeste werk zit nu nog in 't uitzoeken van de ISO9660 standaard & de joliet extention. 't met een 68HC11 aansturen van de IDE CD-ROM speler is (inmiddels) niet zo'n probleem.
Lastiger is het ontwerpen (& coderen) van een handige menu-structuur voor de bediening.
Maar op een display van 4x20 (4 regels, 20 tekens per regel) mèt achtergrond-verlichting, moet dat niet zo'n probleem zijn...
...With a touch of magic¿
Pagina: 1