Leiden eerste in Nederland met WiFi-netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Ik was vrij laat wakker vandaag en ik doe gapent mijn pctje aan en check het laatste nieuws op fok en lees tot mijn stomste verbazing dit:
Leiden eerste in Nederland met WiFi-netwerk
Gepost door Ferry (Veerboot) - zaterdag 31 augustus 2002 @ 15:10 - Bron: Telegraaf
Razwer had ons via de newssubmit het volgende te melden:

Leiden zal de eerste stad in Nederland zijn met een WiFi-netwerk. WiFi staat voor Wireless Fidelity. 'Met een snelheid van elf miljoen bits per seconde overtreft WiFi zelfs het prestigieuze systeem UMTS. Daarbij vertoont dit WiFi-systeem full screen beelden en moeten de andere verbindingen het nog doen met beeldjes op postzegelformaat', aldus woordvoerder Huub Schuurmans van de Stichting Wireless Leiden.

Komende zondag zendt de Stichting Wireless Leiden het Rapenburgconcert uit via het nieuwe systeem. De digitale uitzending van het Rapenburgconcert is bedoeld om de capaciteit te testen en de mogelijkheden te laten zien van een draadloos netwerk dat eind dit jaar computers in heel Leiden met elkaar moet verbinden. De gebruiker heeft een computer en een digitale kaart nodig. De stichting heeft inmiddels zes kleine zend- en ontvangsstations op hoge gebouwen geïnstalleerd. Met twintig masten zou heel Leiden gebruik kunnen maken van het netwerk.
Nu woon ik dus in Leiden en nu heb ik geen ervaring met wifi netwerken maar nu is dus mijn vraag wat ik hiermee nou kan. Tis 11mbit en snel, je hebt alleen een wifi kaart nodig (ong 130 euro) en kan je dan internetten of alleen 'uitzendingen' ontvagen? Ik snap het niet echt helemaal, stel je voor ik koop zon kaartje en heb netwerk verbinding kan ik dan 'gebruikmaken' van het netwerk net als dat je bijv een netwerk in een universiteit hebt? :?

Beetje onduidelijk stukje, in ieder geval is het volgensmij nog niet helemaal af met het bouwen van het netwerk dus het duurt toch nog even.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21833

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk eens op www.wirelessleiden.nl :)

Over een maand wordt de provincie Limburg voorzien van een WiFi netwerk!

:):)

Dich bis echt unne foëzen haas

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, ik zou ook wel een beetje uitleg willen.... Aangezien ik ook in Leiden woon.

Hé, kunnen we dan gewoon een supergrote LAN-party houden? :+

Maarre wordt de snelheid niet te langzaam als je duizenden inwonders op 20 Wifi-punten aansluit?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
slaay schreef op 31 augustus 2002 @ 16:23:

Ah bedankt, kwist niet van het bestaan van de site af, thx!
anandus schreef op 31 augustus 2002 @ 16:24:
Ja, ik zou ook wel een beetje uitleg willen.... Aangezien ik ook in Leiden woon.

Hé, kunnen we dan gewoon een supergrote LAN-party houden? :+
Ja man, Battlefield 1942 met ping van < 20 op een terrasje :P

Verwijderd

Wanneer komen ze naar braboland? :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
slaay schreef op 31 augustus 2002 @ 16:23:

Euh... als je HSDI van BCBNet bedoelt is het geen WiFi (althans niet volgens de "baas" van BCBNet). Het is een soort van WiFi maar dan flink aangepast zodat niet iedereen met een WLAN kaartje er gebruik van kan maken..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:14
Me woont ook in Leiden, zou wel cool zijn als we ook met die snelheid kunnen internetten en natuurlijk files sharen ;) en lannen met games :D

Verwijderd

11Mbit zul je praktisch gezien nooit halen. De daarbij resterende bandbreedte zal snel verzadigd zijn met een kleine hoeveelheid internetters...
Pagina: 1