Ik heb 2x een Smart Fan gekocht één dus als intake en één als outtake, standaard werkt hij als intake dus de gene onder in mijn zijkant werkt goed. Het punt is, die aan de bovenkant blaast dus ook de kast niet (moet dus niet
) Kan ik zo de + en - omdraaien dat hij andersom draait of niet (want er zit een temp sensor bij in, functioneerd die dan nog wel?).
Verwijderd
nope zo werkt het niet, je kunt het alleen omdraaien door de fan andersom op de kast te zetten.
Oh oké, maar is zo lelijk... En dan krijg je eerst de plastic bescherming van de fan en daarna m'n mooie fingerguard... maarja zal wel moeten dan, snik
je kan de fanguard toch op de andere kant van de fan zette
Oké, 'k heb 'm omgedraaid... is wel best zo. Met m'n Volcano 7+ op high is m'n PC nu idle 41 graden, best netjes vind ik zelf. M'n Proc word meestal aardig snel heet. Ook nog een vraagje worden de nieuwe XP's , bv 2000 of 2100 heter dan een xp 1600 die toch nog een van de 1e was, AKGKA?
Jah, maar is lelijk zei ik. Het is zo wel een goede oplossingDeVoTioN schreef op 31 augustus 2002 @ 16:16:
je kan de fanguard toch op de andere kant van de fan zette
Verwijderd
Weet je wat ik zo link vind aan die smart fan`s. Dat als je zo`n ding koopt weet je dat hij geregeld wordt door een weerstand. Die heeft een bepaald werk gebied voor op, weet ff nie 5 tot 7 en van 7 tot 12 volt. Dit hebben ze gedaan door een NTC of PTC, denk die laatste als de temp hoger wordt weerstand lager TOCH
maar zijn die tempraturen eigenlijk wel de tempraturen waar jou kast zich in bevindt. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat dat ding op een gegeven moment onder de 7 volt zakt.... Nou heb je daar van die fijna charts voor van thermaltake en YS tech heeft ze ook weet ik. Maar hoe weet je temps in je kast nou.
Verwijderd
tis de enige manier. kmoet bij me eigen nogsteeds een fanguard op de onderkant van m'n out-take fan zetten, kan er nu zo met vingers in
Verwijderd
Voedings spanning is gelijks spanning -> oftewel alle componenten zijn voor gelijk spanning gemaakt -> geen wisselspanning mogelijk
Pagina: 1