Toon posts:

FTP server niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn FTP server (war-ftpd 1.65) laten bereiken vanaf het internet. Ik maak gebruik van een Vigor 2200 Series router, en heb al via de Advanced Setup> NAT Setup> Port Redirection ingesteld dat alles wat op poort 21 binnenkomt naar mijn lokale ip van de ftp server gemaped zal worden.

Nog werkt het helaas niet :'( ... ik weet echt niet meer waar het in kan zitten, iemand nog sugesties... mischien iets met poorten vrijgeven ofzo???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
20 en 21 moeten open. 20 is voor ftp-data of je moet op PASV mode gaan werken

volgens mij..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
aha ondersteund war ftp wel pasv ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen idee, maar hier staat ook dat je 21 en 20 moet mappen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok heb alle 2 de poorten opengesteld... maar nog steeds niks ????

Verwijderd

Welke foutmelding(en) krijg je in je FTP client? Werkt de forwarding wel?
Hier kunnen wij niet enorm veel mee.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel de ftp servr bereiken door met een ftp client op een lokale pc het lokale ip op te geven van mijn ftp server, maar via een internet connectie op mijn internet ip (die dus gemap is naar die lokale) resulteerd in een time-out en ik krijg niks te zien... volgensmij zijn de poorten 20 en 21 nu goed opengesteld van de lokale server in mijn router en is de mapping ook goed

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

JJJ

Inbound staat ie dus open, en outbound dan?

Verwijderd

Topicstarter
eeuh outbound in de router ??

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is het ook niet.... iemand nog sugesties om naar te kijken

Verwijderd

Ga naar Nat setup ---> Configure Port Redirection Table vul hier je ftp poorten + ipadres en bij Nat setup ---> Open Ports Setup de poorten open zetten en verwijzen naar ip van ftp computer. Zet ze ook actief dmv vinkjes

UDP poort = 20
TCP poort = 21

Verwijderd

hmm heb je t al van buiten geprobeerd ??

las je poorten mapt kan je meestal niet vanaf je lan erop komen
zou t effe door iemand anders laten doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 16:53:
hmm heb je t al van buiten geprobeerd ??

las je poorten mapt kan je meestal niet vanaf je lan erop komen
zou t effe door iemand anders laten doen
tuurlijk niet :?
vanaf je lan kan je er altijd bij via je ip of netbios name..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Carpe Diem :) ,maar nu krijg ik steeds nog de time-out melding :'( bij het lezen van de mappen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 17:07:
Bedankt Carpe Diem :) ,maar nu krijg ik steeds nog de time-out melding :'( bij het lezen van de mappen
Probeer eens passief te verbinden naar je ftp met je client..

Verwijderd

Topicstarter
Leech ftp in passive gaf het volgende:

! Socket Error: no connection
~ Could not login to xxx.xxx.xxx.xxx
~ Connecting...

etc. dus.... ? moet die ftp server dan ook niet op passive gezet worden ofzo ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 17:03:
[...]

tuurlijk niet :?
vanaf je lan kan je er altijd bij via je ip of netbios name..
uit de faq die al eerder werd gegeven

Het Grote Poortmappingsverhaal

kon zelf niet de moeite nemen om het je proberen duidelijk te maken dat dit niet kon ivm met masq enzo zonder je te flamen vandaar dat de reaktie even op zich liet wachten

mvg
XlekX

Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

code:
--------------------------------------------------------------------------------
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
router (met poortmap) <------> interne server

--------------------------------------------------------------------------------

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten

Verwijderd

Topicstarter
aha even laten teste

Verwijderd

als je t toch via je lan wil testen
kan je t proberen via een webbrowser zet er dan een proxy server tussen bijv www.izdat.ru poort 80

en ga dan naar je ip

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Ok gaan we weer :) (en weer te laat)

Om een FTP server te laten werken hoef je alleen poort 21 te mappen (LET OP: Alleen active FTP mogelijk).

Tevens is het zo dat als je een poortmap maakt je zelf niet op de desbetreffende services kan komen. (Omdat als je je externe IP intikt je via je gateway/router op je interne IP van je router terecht komt. de poortmap module werkt alleen voor externe (WAN-poort) inkomende pakketen, dus werkt je poortmap niet lokaal), je kan dit omzeilen door gebruik te maken van de proxy-server van je ISP of een kennis/vriend/mede-tweaker dit laten controleren.

Om ook Passive FTP connecties te supporten zal je bij je FTP server een PASV poortrange moeten aanmaken(en deze ook poortmappen) en je externe IP adres als pasv IP in moeten stellen.

suc6 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Millennium op 31-08-2002 17:25 . Reden: Moet sneller leren tikken :) ]

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
AAAHHH jullie hebben gelijk Jippie.... :D Hij doet het... zat inderdaad in dat een poortmap enkel van buiten naar binnen werkt... ( xlekx ,Millennium en rest natuurlijk ook) ben nu bij de buren en hij doet het... bedankt allemaal.... de_gene is erg gelukkig.... het is fijn een tweaker te zijn heheh :D
Pagina: 1