Verkeerd mobo meegekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Op m'n factuur staat "MSI moederbord 6380", terwijl het een (zoals op het boekje staat) MS-6380 LE is. Ik heb dus iets anders gekregen dan ik gevraagd had en waarvoor ik betaald heb. De prijs is ook veel te hoog voor wat ik gekregen heb: 172.09 EUR.

Probleem: dat factuur is ondertussen al vrij oud (factuur staat op datum van 14/08/01). Kan ik nog teruggaan naar die winkel en omruiling eisen?

Verwijderd

beetje laat he? daar kun je waarschijnlijk naar fluiten , ruilen en geld terug vragen is meestal dag of 14 ofzo? kweenie hoe het bij PC onderdelen zit...

Verwijderd

vraagje over dat mobo heb je ook problemen met win xp met de usb bij mij is het een ramp

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58
Als het goed is staat het serienummer daar in de computer/ of op de bon dus moet je altijd terug kunnen gaan

• Nephilim
Mja, maar is hier geen sprake van oplichting ofzo? Factuur en prijs zeggen duidelijk dat ik een 6380 had moeten krijgt, terwijl ik maar een LE heb gekregen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt het beste even met de Consumentenbond bellen. Die hebben over dit soort juridische zaken meer verstand. Voor technische vragen kun je (uiteraard) beter op GoT terecht.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de LE en de niet LE versie.

LE? Wat betekend dat?

• Nephilim
joosd schreef op 31 augustus 2002 @ 15:26:
Als het goed is staat het serienummer daar in de computer/ of op de bon dus moet je altijd terug kunnen gaan
Dat staat er dus spijtig genoeg niet op :(
tweakerbee schreef op 31 augustus 2002 @ 15:27:
Je kunt het beste even met de Consumentenbond bellen. Die hebben over dit soort juridische zaken meer verstand. Voor technische vragen kun je (uiteraard) beter op GoT terecht.
Dat zal dan onze Belgische Test Aankoop worden :)
Had ik ook al aan gedacht, maar dat zal dan tot maandag moeten wachten denk ik.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 15:30:
Wat is het verschil tussen de LE en de niet LE versie.

LE? Wat betekend dat?
Lite Edition zoals ze het zeggen, beetje budget model, overklokken (fsb e.d.) niet egt mogelijk :)

• Nephilim
RUFFNECK schreef op 31 augustus 2002 @ 15:31:
[...]

Lite Edition zoals ze het zeggen, beetje budget model, overklokken (fsb e.d.) niet egt mogelijk :)
Helemaal niet mogelijk zelfs, staat ook op de site.

http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=27&MODEL=MS-6380
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=26&MODEL=MS-6380

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd bij de winkel? Misschien doen ze niet moeilijk en kan je nog het prijsverschil terugkrijgen.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je na meer dan een jaar dat pas ziet zal je bij die winkel echt niet moeten rekenen op omruil, en zelfs test-aankoop zal hier niet veel aan kunnen doen. De winkel zal vast aanvoeren dat dat bord toen wel zoveel waard was, bijvoorbeeld omdat het moeilijk verkrijgbaar was, en probeer zoiets maar eens tegen te spreken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Nephilim
Zelfs al is dat zo, dan moet op de factuur staan dat het een LE is en mag hij niet gewoon iets anders leveren. IMO dan toch.

Zijn er hier in de buurt dan echt geen pc winkels die de mensen _niet_ oplichten??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 15:26:
vraagje over dat mobo heb je ook problemen met win xp met de usb bij mij is het een ramp
iemand.

• Nephilim
Beetje ongeduldig? :)
Ik heb er geen problemen mee gehad.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Dus het mobo is al ouder dan een jaar (geen winkelgarantie volgens mij meer), jij hebt doordat je destijds betaald hebt een soort akkoord genomen met het mobo. Je NU nog een ander mobo wenst te ontvangen ?! :?

Ik denk niet dat iemand hier akkoord mee gaat. Net als: Je hebt een auto gekocht, maar na een jaar kom je erachter dat de kleur ervan niet blauw maar rood is ... 8)7 Dan krijg je echt niks meer terug.

Maar zonder gein. Ik denk niet dat het gaat werken. Er bestaat ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Altijd alles controleren als je een aankoop hebt gedaan. Ik geef je persoonlijk weinig kans.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Nephilim
Smarron schreef op 31 augustus 2002 @ 15:59:
Dus het mobo is al ouder dan een jaar (geen winkelgarantie volgens mij meer), jij hebt doordat je destijds betaald hebt een soort akkoord genomen met het mobo. Je NU nog een ander mobo wenst te ontvangen ?! :?
Je kan toch niet verwachten dat iedereen weet dat 6380 LE iets anders is dan 6380?
Ik denk niet dat iemand hier akkoord mee gaat. Net als: Je hebt een auto gekocht, maar na een jaar kom je erachter dat de kleur ervan niet blauw maar rood is ... 8)7 Dan krijg je echt niks meer terug.
Om een of andere reden denk ik dat je sneller merkt dat je auto een andere kleur is dan dit.
Maar zonder gein. Ik denk niet dat het gaat werken. Er bestaat ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Altijd alles controleren als je een aankoop hebt gedaan. Ik geef je persoonlijk weinig kans.
Dat lijkt iedereen te zeggen, ik hoef er dus echt niet op te hopen.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Haha, een jaar later in de winkel komen en zeggen: "Jullie zijn klootzakken, jullie hebben me het verkeerde mobo gegeven, ik wil een nieuwe" :| :|

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik zou persoonlijk niet een shet lef hebben om met zo'n verhaal naar de winkel te gaan. Het maakt wel heel duidelijk dat je niet te snugger bent geweest. Ik zou als ik jou was mijn verlies maar nemen en het als een les beschouwen....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

iemand nog meer problemen gehad met usb en win xp met dit bord.

en ik heb zelf al de twee de versies van het bord gehad en het verschil is niet te vinden zelfs de handleiding is het zelfde

• Nephilim
Hoezo geen verschil? De een is overklokbaar, de ander niet. De een heeft 6 USB aansluitingen, de andere 2...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als je der nou een beetje eerder bij was geweest had je der nog wat mee gekunt, nu is het daarvoor echte te laat, zelfs je normale garantie is verlopen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:04
Dat je jezelf deze vraag nog stelt na een jaar OMG

Alsof je pc er uberhaupt beter/sneller van zou worden.

Je hebben je niet bedrogen IMO , alsof ze op de nota alles uigebreid moeten gaan specificeren, van elk onderdeel.

Op de bon staan 6380, dat model heb je toch ook, dus niet zeuren :D

Je weet nu dus waar je voortaan op moet letten.

Ik zie het dus niet als een fout en of oplichting van winkel.
Zeker niet.

Misschien had je duidelijker moeten aangeven wat je wou etc.
Alsof je nu nog weet dat de prijs te hoog was.. Weet je uberhaupt het prijsverschil nog tussen de 2 borden toen ?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nephilim schreef op 31 augustus 2002 @ 16:32:
Hoezo geen verschil? De een is overklokbaar, de ander niet. De een heeft 6 USB aansluitingen, de andere 2...
Als je daar binnen een week(of twee, of een maand) na aankoop mee naar die winkel gegaan was, zouden ze(als het een goeie winkel is) je vast het verschil terugbetalen of omruilen. Maar zoiets pas na een jaar zien :?

In België is de periode dat je iets op zicht hebt 14 dagen ofzo, daarna is de koop definitief.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• dion_b
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SandeR schreef op 31 augustus 2002 @ 19:07:
Dat je jezelf deze vraag nog stelt na een jaar OMG

Alsof je pc er uberhaupt beter/sneller van zou worden.

Je hebben je niet bedrogen IMO , alsof ze op de nota alles uigebreid moeten gaan specificeren, van elk onderdeel.
Wel als het verschil uitmaakt. Om met de auto-vergelijking verder te gaan, dit is niet iets als een ander kleur, maar dat je Golfje ipv een 2.0L motor maar met 1.8L geleverd is. Daar zou ik pissig om zijn (niet dat ik een auto heb/kan betalen :+ )
Op de bon staan 6380, dat model heb je toch ook, dus niet zeuren :D
Nee, dat heeft hij niet. 6380 en 6380LE zijn verschillende producten met verschillende specs.
Je weet nu dus waar je voortaan op moet letten.

Ik zie het dus niet als een fout en of oplichting van winkel.
Zeker niet.
Oplichting is sterk gesproken, maar als de winkel aangeeft mobo A te leveren en dat zwart op wit stelt in hun bon, en jij thuis de el-cheapo C-versie aantreft, heb je wel degelijk een verhaal om te halen.
Misschien had je duidelijker moeten aangeven wat je wou etc.
Alsof je nu nog weet dat de prijs te hoog was.. Weet je uberhaupt het prijsverschil nog tussen de 2 borden toen ?
Die prijs is irrelevant. Je hebt voor een 6380 NIET-LE betaald. Geld terug is dan ook niet een zinnig verzoek. Wel is het zinnig om te verzoeken de LE in een non-LE omgeruild te krijgen of als dat niet meer mogelijk is, om een andere passende compensatie te verzoeken.

Dit heeft geen donder met garantie te maken, garantie is puur het termijn waarbinnen als een product kapot gaat de bewijslast bij de winkelier/fabrikant zit om aan te tonen dat het niet hun schuld was. Hier is niets kapot, het gaat om een onjuiste levering, en die verjaart zeker niet na een jaar.

Oh, en de garantie-neukers zouden ook mogen weten dat MSI standaard 2 jaar geeft op hun mobo's, dus is dat al helemaal geen punt.

Nee, hier is het duidelijk- jij hebt zwart op wit dat jij voor een bepaald product betaald hebt en je bent er nu achter gekomen dat een aantoonbaar inferieure product geleverd is. Dat is reden zat om te klagen :7

* dion_b vermoedt overigens dat dit gewoon laksheid van het bedrijf is om geen LE op hun bon te schrijven- maar dat maakt geen zak uit, het gaat om wat er staat, niet wat ze bedoelden :z

Oslik blyat! Oslik!

• The Druid
  • Laatst online: 08:03
Nephilim schreef op 31 augustus 2002 @ 15:20:
Op m'n factuur staat "MSI moederbord 6380", terwijl het een (zoals op het boekje staat) MS-6380 LE is. Ik heb dus iets anders gekregen dan ik gevraagd had en waarvoor ik betaald heb. De prijs is ook veel te hoog voor wat ik gekregen heb: 172.09 EUR.

Probleem: dat factuur is ondertussen al vrij oud (factuur staat op datum van 14/08/01). Kan ik nog teruggaan naar die winkel en omruiling eisen?
Het zou mij allemaal geen ruk schelen, ik ben geen computer expert en hoef dat ook iet te zijn. Zij pretenderen daarentegen het wel te zijn en moeten dus weten wat ze meegeven. Foute factuur is foute factuur.

Gewoon terug gaan en zeggen dat een vriend met verstand van computers je op deze fout heeft gewezen en dat je het niet meer dan redelijk lijkt dat hiervoor een oplossing wordt geboden. Vooral op zaterdag als het rete druk is in de winkel, werkt dat prima.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

Staat er niet vast ergens in de verkoopvoorwaarden dat je recht op reclamatie hebt binnen een bepaalde periode? Die is vast voorbij... Dat bord dat jij nu hebt kunnen zij immers ook niet meer verkopen, die loopt in computerland bijna tegen zijn THT aan....

Ik zie dat je dit topic gistermiddag nog voor sluitingstijd geopend heb, heb je al gebeld met de zaak waar je dit gekocht heb?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
dion_b schreef op 01 september 2002 @ 01:27:
[...]
Oplichting is sterk gesproken, maar als de winkel aangeeft mobo A te leveren en dat zwart op wit stelt in hun bon, en jij thuis de el-cheapo C-versie aantreft, heb je wel degelijk een verhaal om te halen.
Thuis aantreft :? Na een jaar ja |:(

Die winkel lacht je echt hard uit....

Als je het na een jaar pas doorhebt ben je echt te laat.....

waarom check je dan niet meteen ff of je het goeie model hebt :?

en nee dat is geen moeite, het staat namelijk elke keer als je opstart op je BIOS-scherm.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dion_b
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 16:08:
Staat er niet vast ergens in de verkoopvoorwaarden dat je recht op reclamatie hebt binnen een bepaalde periode? Die is vast voorbij... Dat bord dat jij nu hebt kunnen zij immers ook niet meer verkopen, die loopt in computerland bijna tegen zijn THT aan....
Zal best, maar dat is hun probleem, niet die van de klant. Beroepen op dergelijke zaken in de verkoopvoorwaarden is leuk en wel, maar als het een reclamatie op dit moment uitsluit is het hoogstwaarschijnlijk strijdig met de wet. Het recht te krijgen waar je voor betaald hebt is een van de oudste en fundamenteelste principes van het civiel recht. Hier heb je zwart op wit dat dat niet gebeurd is. Je staat sterk :7
Ik zie dat je dit topic gistermiddag nog voor sluitingstijd geopend heb, heb je al gebeld met de zaak waar je dit gekocht heb?
Ben idd benieuwd :)

Oslik blyat! Oslik!

• Nephilim
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 16:08:

Verkoopsvoorwaarden? Welke? Op m'n factuur staat niets qua verkoopsvoorwaarden.
Ik heb er nog niet mee gebeld. Dinsdag is hij terug open, dan ga ik er proberen naartoe te gaan (tenzij er iets tussenkomt, maar dat denk ik niet).
Tampie2000 schreef op 01 september 2002 @ 16:15:
[...]
waarom check je dan niet meteen ff of je het goeie model hebt :?

en nee dat is geen moeite, het staat namelijk elke keer als je opstart op je BIOS-scherm.
Dat zie ik eigenlijk niet hoor. Vooral omdat m'n scherm pas na een tijd beeld geeft.
Je bent ongeveer de eerste die dat zegt :)

Verwijderd

En, al een nieuw mobo gekregen?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

dion_b schreef op 01 september 2002 @ 01:27:

* dion_b vermoedt overigens dat dit gewoon laksheid van het bedrijf is om geen LE op hun bon te schrijven- maar dat maakt geen zak uit, het gaat om wat er staat, niet wat ze bedoelden :z
zeer juist, vaak bij kleine winkels gebeurt het zo, dat je modelnummer er op staat is al heel wat, heb zelf wel genoeg bonnen gezien met alleen moederbord + een prijs, maar in het registratiesysteem staat vaak wel de info.
feit: jij hebt op je bon een bepald type staan
die zal in het systeem net zo verkeerd staan
jouw enige steunpunt zijn je woorden tenzij jij kunt bewijzen dat voor dat geld je niet een lite mobo kon krijgen maar een echte. verder moet je natuurlijk ook niet te bang zijn om je FOUT toe te geven

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

ik geef hem geen ongelijk.. dit is een fout bij de winkel.. die moeten ze daardoor ook onderkennen.. ala hij is een beetje laat.. maar hij kon het niet zien dat het een LE versie was (het staat niet op de het mobo geschreven zoals bij mijn versie, of bij abit ofzo) tijdens het booten krijg je het ook niet te zien.. en je gaat er natuurlijk van uit dat het de goeie is !!! bij een beetje winkel is dat ook zo.. dit is wel een vorm van oplichting...

sterkte iig ermee.. hopelijk lukt het..

Verwijderd

Ik neem aan dat je destijds in de winkel om de LE versie hebt gevraagd omdat die bepaalde eigenschappen heeft die de 'gewone' versie niet heeft, hoe kun je er dan een jaar later pas achter komen dat die eigenschap ontbreekt?
Pagina: 1