Bootprobleem Suse Linux 8.0!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een probleempje!

Ik heb 2 HD's:
HD1 - Windows XP Pro (NTFS)
HD2 - Suse 8.0

Ik wil graag dat Linux van mijn HD kan booten, dus dat Lilo start als ik boot van de HD waar Linux opstaat. Nu is het namelijk zo dat ik een grote stroom 1-en en 0-en te zien krijg als ik van die disk boot (dit doe ik door in de bios steeds van bootschijf te wisselen, want met Windows XP krijg ik het ook al niet voor elkaar).

Kortom:

Wie zegt mij hoe ik die Lilo zo instel dat hij goed boot van de goede HD???

Groeten,

Berry

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
probeer eens 'man lilo.conf' en 'man lilo' en zoek eens op internet naar HOWTO's enzo?

Edit: hiero, 2 microseconden zoeken. In het nederlands zelfs!

Dus, volgende keer eerst zelf proberen, mmmkay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

ThaDude

Hang Loose

Je kan je lilo ook op je andere schijf zetten. Zodat die wel opstart...
Probeer anders gewoon via een diskette te werken. Diskette in het station-> linux starten. Diskette eruit XP starten :)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

ik heb een ook een probleempje, met suse 8.0 booten...
tijdens het 'detecteren' van de hardware blijft het steken bij USB en PCI
het systeem loopt vast, tenminste zo lijkt het..

specs

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
bij mij gaat suse 8 booten goed, ik ben blij dat ik geen problemen ermee heb, althans na wat geklooi deed die het, ook met lilo enzo.

* sebas kan ook offtopic lullen.

Voor de TS: lilo op diskette is het veiligste en makkelijkste, deze maak je als volgt aan (we gaan er ff gemakshalve van uit dat je al in suse zit):

- Controlcenter -> YaST2 modules -> System -> Create a boot, rescue or module floppy
- standard boot floppy aanklikken
- diskette erin
- paar keer next / finish klikken
- klaar.

Phuck:

meer info plz, een deel uit je syslog zou handig zijn, als je tijdens het booten met ctrl + tab + f1 naar een console gaat en dan met alt+f9 (ofzo) kom je naar kernel messages, wat staat daar dan?

Voor de rest: pci kaarten eruit, usb dingen eruit, booten proberen. (simpel troubleshooten dus)

-

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Suse 8.0 gaf bij mij 1 probleem hij schreef de lilo boot sector helemaal niet en daardoor kreeg ik precies hetzelfde allemaal 1 en 0'en zeer raar.
Maar met de dvd(of cd1) booten en dan yast2 in en dan bootloader config fixte het.
Alleen wat ik raar aan YOU(yast online update) vind hij vind dezelfde updates(wel suse8.0 pro sinds kort gekocht), kde3.0.2-1 elke keer en nog een paar dingen.
Suse Support kent dit probleem niet, misschien iemand anders met suse 8.0 hier wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Dit zijn hoogstwaarschijnlijk verschillende patches, geen complete packages.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Ah dat kan maar de naam is exact hetzelfde(kde3.0.2-1) en de grootte blijft 0.00 mb :? .
Wel raar als ik update moet ik ook elke keer de nvidia glx reinstallen(zitten geen xfree of glx dingen tussen die updates) omdat ik geen beeld meer krijg.
Pagina: 1