• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
De batterij van mijn Wenger onderwaterhorloge met "screw-in backplate" is leeg.

Om het batterijtje te vervangen zal ik dus de "achterplaat" moeten losschroeven. Bij een juwelier vragen ze belachelijk hoge prijzen voor het vervangen van een batterij, dus wil ik het zelf doen. De betreffende achterplaat zit echter muurvast :(

Iemand hier ervaring mee?? Met welk stuk gereed schap zou ik dit het beste kunnen doen??

* Hopelijk geen probleem om een dergelijke vraag hier te posten...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb het ooit met een bankschroef geprobeerd met een horloge van de kermis, alleen wat krassen in de achterkant, maar open ging ie niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Bankschroef lijkt me wat te groot voor mijn horloge, daarmee krijg ik denk ik niet genoeg grip.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04
Bij de juwelier of fotograaf vragen ze hier echt niet veel hoor?

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 31 augustus 2002 @ 15:00:
De batterij van mijn Wenger onderwaterhorloge met "screw-in backplate" is leeg.

Om het batterijtje te vervangen zal ik dus de "achterplaat" moeten losschroeven. Bij een juwelier vragen ze belachelijk hoge prijzen voor het vervangen van een batterij, dus wil ik het zelf doen. De betreffende achterplaat zit echter muurvast :(

Iemand hier ervaring mee?? Met welk stuk gereed schap zou ik dit het beste kunnen doen??

* Hopelijk geen probleem om een dergelijke vraag hier te posten...
Ik raad je aan om het toch door een juwelier te laten doen. Bij het vervangen van de batterij raakt de waterdichtring bijna altijd beschadigd en moet dan worden vervangen. Daarna moet de deksel er nauwkeurig op terug worden gedraaid. Gebeurt dat niet, dan loopt ie binnen no-time vol en kun jij fluiten naar je klokje en naar de eventuele garantie op het ding. Ik zit zelf in de klokjesbusiness dus ik ken het probleem. Heb te vaak horloges gezien die moeten worden gerepareerd (voor nog veel meer euro's) omdat de eigenaar zelf wel even de batterij zou vervangen.

[edit] Trouwens, het gereedschap dat je nodig hebt om die plaat er netjes af te schroeven is ook niet voordelig.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een sector horloge, ik heb batterij moeten laten vervangen bij juwelier, heeft zo'n 20min geduurd. Speciale sleutel , dichting, ...
En dat kostte me zo'n 5 euro.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
hmmmm, toch maar 'ns wat verschillende juweliers proberen. Ze wisten me te vertellen dat ie dan terug naar de fabriek moest (lijkt me wat overdreven voor het vervangen van een batterijtje...).

Verwijderd

als ie getest moet worden op waterdichtheid, kan het ff duren ja. Er zijn echter juweliers die het zelf kunnen testen, maar dan moet je ff informeren.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

5 euro...

zo duru is het dus niet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

Als je de batterij zelf vervangt, is het horloge niet 100% waterdicht meer (vertrouw me, ik doe het zelf vaak genoeg op mn werk ;)) Gewoon spatwaterdicht en douchen lukt allemaal wel, maar als ie echt tot zoveel meter diep moet kunnen dan moet ie echt vacuum getrokken worden. En dat laten ze dus doen als ze je horloge opsturen (als het goed is :D)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb bij me Seiko horloge 3 jaar garantie, en kan elke keer kosteloos (elk half jaar) gratis me batterij laten verwisselen, om hem 100% zeker weer waterdicht te krijgen zijn een paar euro's verbonden.

Verwijderd

NIET zelf doen, is niet voor nix duur bij een juwelier, als je het zelf doet is die niet meer waterdicht

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

g00fy schreef op 01 september 2002 @ 15:20:
ik heb bij me Seiko horloge 3 jaar garantie, en kan elke keer kosteloos (elk half jaar) gratis me batterij laten verwisselen, om hem 100% zeker weer waterdicht te krijgen zijn een paar euro's verbonden.
grappig, bijna alle Seiko's die ik in mn handen krijg doen plusminus 4 tot 5 jaar met een batterij :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BaRF schreef op 01 september 2002 @ 15:33:
[...]

grappig, bijna alle Seiko's die ik in mn handen krijg doen plusminus 4 tot 5 jaar met een batterij :P
die vent bij de juwelier zei elk half jaar :?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
BaRF schreef op 31 augustus 2002 @ 21:41:
Als je de batterij zelf vervangt, is het horloge niet 100% waterdicht meer (vertrouw me, ik doe het zelf vaak genoeg op mn werk ;)) Gewoon spatwaterdicht en douchen lukt allemaal wel, maar als ie echt tot zoveel meter diep moet kunnen dan moet ie echt vacuum getrokken worden. En dat laten ze dus doen als ze je horloge opsturen (als het goed is :D)
Waarom vaccuum :? Ik zie de toegevoegde waarde niet...

[edit] nu ik het nog eens lees... je bedoelt waarschijnlijk niet het horloge vaccuum, maar de omgeving buiten het horloge (om waterdichtheid te testen) ??
Pagina: 1