Computer doet helemaal niks, alleen voeding gaat aan.

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
M'n pa z'n computer doet bij het inschakelen helemaal niks anders meer dan het inschakelen van de voeding.
Even alle symptomen:

- 't ding geeft geen piepjes
- de aan/uit knop zet het systeem pas uit na 5 seconden ingedrukt houden.
- monitor gaat niet aan
- harde schijf gaat niet draaien
- inschakelen via power knopje op toetsenbord schakelt stroom nog steeds wel in
- computer stond gewoon aan nadat ie vanochtend prima opstartte, bij terugkomst bij de computer stond de monitor standby en werd ie niet meer wakker.

Vanmiddag ga ik er waarschijnlijk even naar toe, maar waar moet ik beginnen om te kijken waar het aan ligt? Ik dacht de grafische kaart eruit te halen om te kijken of ie dan piept, geheugen hetzelfde, harddisk loskoppelen. Dat soort dingen. Of weet iemand bij voorbaat al beter?

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Kijk even of drivelampjes van aan gaan zoals van de floppy drive en cd-rom drive. Als dat niet zo is dan kun je al met enige zekerheid zeggen dat je voeding niet goed meer werkt. Waarschijnlijk zal het dat zijn aangezien de harde schijf niet spint. Ik weet niet of het mogelijk is voor je om een andere voeding te testen, maar dat zou ik meteen proberen.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, zie ander topic van mij, alleen bij mij gaan wel de hdd en fans draaien etc..

Ik denk (en de anderen ook) dat het me moederbord is :(

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
het kan een bios zijn die vast staat dus ressetten dus bios batterij eruit schuin houden en kortsluiten of processor is gaar of het moederbord dat zijn de 3 mogelijkheden

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Het kan ook je processor zijn, als die niet goed werkt of vastzit, dan krijg je ook helemaal niets te horen!

Verwijderd

- de aan/uit knop zet het systeem pas uit na 5 seconden ingedrukt houden. |:(

Is dat niet altijd bij de "nieuwere"computers ;)

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Dan nog zouden bij een goed werkende voeding minimaal wat drive lampjes aan moeten gaan en bijvoorbeeld het open en sluit mechanisme van de drive moeten werken. Is dat allemaal het geval dan kun je naar de bovenstaande suggesties gaan kijken.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
processor / moederbord laten testen in de winkel... das het probleem denk ik

Eve char: Warock <TEST>

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
ik heb het zelfde voor had, enkel dat men HD's wel werkten. en ook niks op scherm. Het was het moederbord dat het begeven had, beetje statisch electriciteit ofzo... :(

gelukkig nog garantie :D

jumper

internix.be

Verwijderd

Het moet de voeding zijn, want als de hd niet aangesloten is op je mobo, gaat ie ook wel draaien. Waarschijnlijk is er iets mis met een van de travo's voor 5 of 12 volt...

oplossing: mep een keer op je voeding... misschien eerst ff kijken of alle draadjes lopen zoals ze zouden moeten lopen, doet nix? nieuwe voeding proberen...
Pagina: 1