BE6-II met HPT366 Controller

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Okay ik weet hier zijn al wat topics over geweest maar ik ben er nog steeds niet achter wat nu de juiste combinatie van bios en drivers is..

Ik had eerst drivers en bios 1.25 maar dan crasht heel m`n pc bij het kopieren van files groter dan 1gb , toen heb ik de drivers van highpoint gedownload voor de hotrod kaart en die gebruikt in windows XP , het kopieren gaat nu dacht ik wel goed , alleen gaat nu m`n harddisk bij het afsluiten staan te klapperen normaal hoor je hem stilvallen en dan schakelt m`n atx voeding uit nu dus niet meer maar blijft ie de schijf stoppen en opspinnen ( en gaat dus binnende kortste keren m`n hd dood als ik dit niet oplos)

Dit is m`n config

Primaire ata66 bus master IBM DLTA 20 GB
Secundaire ata66 bus master IBM 80GB

primaire ata33 bus master Aopen 48*
secundaire ata 33 bus master Compaq DVD speler
secundaire ata 33 bus HP 9100i

Ik gebruik dus windows XP met de 2000 drivers , wie weet welke bios en driver combo het stabielst is en of er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten ??

p.s. mag je ook in een raid config verschillende schijven stoppen en wat gebeurt er dan met je snelheid en grootte ??

en wat is een leuke raid controller (losse pci kaart)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 19:58
:) Dat probleem heb ik ook gehad. Opgelost door een goedkope losse ata 100 promise controler. Geen dag spijt van gehad.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

mhr-zip schreef op 31 augustus 2002 @ 14:46:
:) Dat probleem heb ik ook gehad. Opgelost door een goedkope losse ata 100 promise controler. Geen dag spijt van gehad.
Das ook mijn oplossing geweest. Ik heb zitten klooien met hetzelfde mobo en een IBM 75 GXP 30 Gig. Dat afsluiten is een bekend probleem voor mij. Ik heb het toen verholpen door een beta bios van abit te gerbruiken, maar die kapte m'n HD performance af op +/- 10 Mb/s :(.

Dat was de reden voor een Promise kaartje. Werkt perfectomundo! Die HPT-shit meteen uitgezet in de bios (Waarom zou Abit die optie ingebakken hebben zitten op de BE6-II??).

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 19:58
Ik had in win98 ook beta drivers gebruikt, dat werkte wel. Maar toen ik w2k geinstalleerd had. Ben ik maar een ander kaartje gaan halen, want zowel normale als beta drivers waren niet stabiel (toen; is al weer fftjes geleden)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

mijn oude post. Mogelijk heppie er wat aan....
nogmaals highpoint op z'n best!/

Waarchijnlijk zijn de driver / bios versies inmiddels ook wel wat veranderd, maar het feit blijft dat Highpoint achter de feiten aan loopt wat betreft de HPT366...

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Abit BE6 (1e revisie), maar wel met dezelfde Highpoint chip. Ik heb in het verleden ook wel problemen gehad, en ik heb gemerkt dat het ook nog wel eens wil liggen aan de combinatie harddisk en controller, zeker als je meerdere HD's gebruikt.
In ieder geval is de combinatie bios v1.25 en windows driver v1.25 de beste (voor zowel win98se/win2k/winxp), en kwa harde schijven is het soms een kwestie van de 2e HD als slave op de secundaire IDE poort te zetten (dus single-slave) i.p.v. hem als slave achter de master te zetten. Soms beide schijven als master zetten op verschillende kabels wil ook nog wel eens werken, maar je moet dan natuurlijk wel rekening houden met eventuele partitievolgorde, zeker als je op beide schijven meerdere partities hebt staan.
Ik heb het nu trouwens puur over de UDMA 66 controller, de 440BX controller heb ik even buiten beschouwing gelaten.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Iemand al een oplossing want het moet toch gewoon kunnen want ik heb eik niet zo`nzin om èen promise kaartje te halen want dit moet ook gewoon werken!!!!

Het is trouwens driver probleem want de biosen maakt niet zoveel uit geloof ik alleen bij versie 1.28 ziet ie 80 gb in plaats van 12gb bij versie 1.25

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer anders de HPT366 1.30 XP drivers. Deze zijn onder andere van mijn homepage af te halen. Ga dan naar de page: Files - Moederborden - Abit BP6 :)

Verwijderd

Voor de IBM dtla serie is een speciale beta driver uitgebracht (ik dacht 1.26). Als je deze driver gebruikt moet je ook het bios updaten. Ook Abit heeft een beta bios met de bijpassende bios versie. Ik had geen problemen meer na het updaten naar 1.26.

Ik zag net dat je Xp gebruikt. Hiervoor moet je de beta driver voor win2000 gebruiken. Het versienummer weet ik zo niet meer (ik dacht 1.28. Ook deze is speciaal aangepast aan de Ibm dtla. Ook moet je jouw bios updaten naar 1.26
Pagina: 1