Toon posts:

fotos beoordelen welke Wireless antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.spider-computers.nl/fotos/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.spider-computers.nl/fotos/2.JPG

Hier paar foto's vanuit mijn raam.

ik wil graag de woning van andere gozer bereiken om mijn internet te delen. ik lees alleen overal dat je draadloos "in the line of sight" moet hebben staan. hier staan dus nog HEEL wat bomen en dergelijke voor...

wat zou een goeie antenne zijn? en maakt het dan niet uit of hij wel of niet in "the line of sight" staat.

kijk, als je dan een antenne hebt die in the line of sight 1km kan en met bomen ervoor 300 meter dan is het nog geen probleem.

maar wil wel beetje een kleine antenne hebben als het kan. want mn moeder zal niet zo blij zijn met zo'n antenne aan het huis :) dus het liefst plaats ik de antenne binnen.

het huis wat ik wil bereiken ligt op de LIJN van die pijl en dan over een afstand van zo'n 150 meter hemelsbreed.

en owja, naast dat huis (ongeveer 15 meter erbij verwijderd staat NOG een huis die ik ook graag zou willen bereiken.. dit kan meewegen in het nemen van een antenne)

Graag jullie oordeel.

Verwijderd

der zijn antennes die 5 KM kunnen overbruggen in the line of sight geloof dus 300mb met boompjes moet toch wel lukken met zo`n antenne ?

Verwijderd

Topicstarter
tsja, maar liever niet zo'n lomp ding aan het huis hangen :) haha...

ik wil deze router kopen draadloos: http://www.linksys.com/su...s4v2.jpg&prid=415&grid=22

Verwijderd

lol, kzie dat ding echt niet hoor :)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
ik ken een gozer die dit over vele kilometers gedaan heeft (paar dorpen verder), was wel met heeeeeel veel apparatuur nzow ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op mijn vorige (middelbare) school hadden we tussen onze verschillende lokaties ook zoiets.
Alleen was dit een straalverbinding ofzo, iig, de 2 'schotels' moesten precies opelkaar afstemmen.
Toen we nog n00b waren met deze techniek en het ging vriezen trok het materiaal waar een van de antennes op stond krom en kreeg je geen verbinding meer met de andere lokatie (waar internet vandaan kwam).

Kzit maar beetje te zwammen dis een dure en erg onhandige oplossing voor jouwsituatie...
Als geld geen rol speelt moet et geheel wel lukken (niet de manier van mn school :he :P)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Welkom @ GOT

de afstand moet kunnen..... maar wil je zo veel geld besteden voor 1 client die er aan hangt ? is je internet verbinding wel zo in orde dat een client niet al je brandbreedte in beslag neemt ?

Verwijderd

Topicstarter
nou, het geld is niet echt het probleem... mn ma gaat PC PRIVE project pc'tje kopen... wat vrije dagen inleveren en dan kan ze mooi systeem uitzoeken. en ik ga het dus samenstellen.

Ik begon dus over dat ze ook internet draadloos kon krijgen, dus dat we geen kut netwerk kabels hoeven te trekken. daar was ze gelijk van verkocht. dus neem ik dat. NU zit ik er dus over te denken om gelijk paar vrienden er ook bij aan te sluiten. zodat die ook kunnen internetten :-D want ik ken nog wel iemand hier in de buurt die er ook op wil.

maarja, ik wil niet dat ik zo'n dikke antenne hier op mn dak hoef te plaatsen om die jongens te bereiken. dus probeer ik te kijken wat ik nodig heb, misschien heb ik wel helemaal nix nodig. maar dat lijkt me stug wil ik beetje snelheid kunnen halen.
Pagina: 1