[3DMax] Background Image Viewport

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Omdat er nogal wat max-ers rondlopen hoop ik hier een oplossing te vinden. Via de newsgroups etc lukte het nl niet.

Ik was een beetje aan het freubelen met boxmodelling tutorials en wanneer je bv een auto wil modellen kan het makkelijk zijn een bitmap als achtergrond van de viewport te gebruiken.

Maar als ik alt-b (dat was um geloof ik) doe in een viewport dan zit mijn PC meteen compleet vast. Geen foutmelding oid maar gewoon, muis alles. Hij heeft dan een venster gemaakt en het tweede click-knopje ziet er dan wat maf uit (niet lekker opgebouwd) en dan is het dus gebeurd.

Wat ik al geprobeerd heb:

- OpenGL > Direct3D mode
- Herinstall
- Gekeken od het probleem er in 3dmax 4 ook is: ja
- Settings van mijn gfx card veranderd

Misschien is het een bekend probleem.. maar ik kom er nog niet uit.

Wat sys specs:

AMD 2100+
ATI Radeon 8500
1gB Corsair XMS 2700

Voor de oplosser van het probleem.. mijn dank grenst alvast aan hondsdolheid :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

probeer die images gewoon op 1 plane te plaatsen, stukken makkelijker/handiger zowiezo.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 14:26:
probeer die images gewoon op 1 plane te plaatsen, stukken makkelijker/handiger zowiezo.
Ik weet dat dat ook kan, maar dat is geen oplossing voor mijn probleem. Ut zou namelijk gewoon moeten werken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
opengl > heidi software al geprobeerd? als het softwarematig nog fout gaat weet je tenminste dat je videokaart ok is :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
krijg je het probleem ook als je gewoon views => viewport background gebruikt? het kan zijn dat de hotkey gemapt is aan een ander programma dat dan vastloopt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Misschien staat er in 3dsmax.ini een directory (die hij probeerd te openen om een background te selecteren) die niet bestaat? En dat hij daarom hangt?

Iets als:
[Directories]
Images=D:\3DSMAX5\Images

Zal wel niet als je hem net opnieuw geinstalleerd hebt, maar het is een idee :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Directory-errors geeft MAX bij het opstarten al aan, dus dat kan niet de oplossing zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1