Toon posts:

Kernell32.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het nut van kernell32.dll? Het is de oorzaak van de meeste crashes, als ik windows moet geloven. Wil het er ook wel afpleuren, maar ik weet niet waar het voor is. Weet een van jullie dat?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Gewoon deleten, ze hebben die KERNEL (ja, de kernel) er voor hun lol in gestopt :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

LeonM schreef op 31 augustus 2002 @ 13:56:
Gewoon deleten, ze hebben die KERNEL (ja, de kernel) er voor hun lol in gestopt :)
Uh, dit is niet grappig, vooral niet voor iemand die zoiets dus niet weet.
Dus niet verwijderen, dit is een van de meest belangrijke Windows bestanden.

Juist

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LeonM schreef op 31 augustus 2002 @ 13:56:
LOL

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vind je? Ik niet :{

LeonM: Wil je dit soort reacties voortaan voor je houden?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Ik denk ook niet dat Windows dit bestand ook maar zou verwijderen, is immers in gebruik. Maar inderdaad, voor wie het niet weet...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 13:47

boesOne

meuh

kernel32 crashed vaak doordat ie rare input van andere software voor z'n kiezen krijgt..
Check eens wat je allemaal op de achtergrond hebt draaien met :
start/run/msconfig/startup
en kap daar de zooi weg..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kernell32.dll met dubbel ll? Da's een trojan. Het normale bestand heet nl. kernel32.dll.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Brigitte schreef op 31 augustus 2002 @ 15:04:
kernell32.dll met dubbel ll? Da's een trojan. Het normale bestand heet nl. kernel32.dll.
Sharp!

Welk virus is het eigenlijk? 'k Ben net even aan het zoeken geweest maar ik kan niets vinden...

Hij draait een virusscannen. Draai Ad-Aware anders eens. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Brigitte schreef op 31 augustus 2002 @ 15:04:
Of typfout ;)

Juist

• blackd
  • Niet online

• LeonM
blackd schreef op 31 augustus 2002 @ 14:01:
[...]

Vind je? Ik niet :{

LeonM: Wil je dit soort reacties voortaan voor je houden?
Sorry ;( Maar in windows kan je die file toch niet verwijderen, dus de topicstarter had weinig schade kunnen ondervinden :)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
LeonM schreef op 31 augustus 2002 @ 16:04:
[...]

Sorry ;( Maar in windows kan je die file toch niet verwijderen, dus de topicstarter had weinig schade kunnen ondervinden :)
Het gaat er gewoon om dat dit niet meehelpt om het probleem op te lossen. :+

• LeonM
SiHiDa schreef op 31 augustus 2002 @ 16:04:
[...]

Het gaat er gewoon om dat dit niet meehelpt om het probleem op te lossen. :+
Ok, bij deze :)

Topicstarter,

Kernel32.dl is de kernel van Windows. De kernel is het eigenlijke besturings systeem. De rest van de bestanden van windows zijn plug-ins en tools, en de UI uiteraard waardoor je windows op je scherm ziet zoals jij het kent.

Als jij nou kernel32.DLL hebt ipv kernel32.dl is dit hoogstwaarschijnlijk een virus.

Echter, kernel32.dl kan je niet deleten vanuit windows. Zou je dit doen vanuit DOS oid dan zal je windows niet meer kunnen starten.

Correct me if I'm wrong :)

• blackd
  • Niet online
LeonM:
Stukken beter! :)

Alleen nog 1 dingetje: het gaat om kernell32.dll versus kernel32.dll, de dubbele L stond verkeerd ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 09:59
LeonM schreef op 31 augustus 2002 @ 18:04:
[...]
Correct me if I'm wrong :)
Ok, bij deze :)
bij dezen
Als jij nou kernel32.DLL hebt ipv kernel32.dl is dit hoogstwaarschijnlijk een virus.
kernel32.exe ipv. kernel32.exe? Je maakt het er niet eenvoudiger op... :)
Maareh...ik kan op internet weinig vinden als ik zoek op kernell (met dubbel L dus). Ik vermoed dat het een typefoute is van topicstarter.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
ik geloof dat de kernel32.dll alle hardware beheerd
(dacht ik hoor want er zijn verschillende kernel files)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

De Kernel is de kern van het besturingssysteem. Alle basisfuncties van het systeem zitten daarin. Crasht de kernel, dan is het afgelopen met het besturingssysteem.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo'n error krijg dan valt er meestal slechts een bepaald deel van de pc uit. Meestal kan ik gewoon niet meer internetten. Misschien nog interresant om te weten(ben ik net achter), de error doet zich vaak voor als ik op in 1 venster iets zit te posten ofzo en dan op de andere pagine een ander topic bezoek op GoT...

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:02:
Als ik zo'n error krijg dan valt er meestal slechts een bepaald deel van de pc uit. Meestal kan ik gewoon niet meer internetten. Misschien nog interresant om te weten(ben ik net achter), de error doet zich vaak voor als ik op in 1 venster iets zit te posten ofzo en dan op de andere pagine een ander topic bezoek op GoT...
maar is het nou wel een typo van je of niet? kernell32 en kernel32

Verwijderd

Weet nou iemand wat het nut is van die kernel en of je hem er nou wel of niet kan deleten en zo ja waarom wel en zo nee waarom niet?????????

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:13:
Weet nou iemand wat het nut is van die kernel en of je hem er nou wel of niet kan deleten en zo ja waarom wel en zo nee waarom niet?????????
Ik stel voor dat je de draad nog een keertje doorneemt, want deze vraag is een aantal keer beantwoord inmiddels.

Verwijderd

waar gaat de discussie dan over vraag ik me af als het al bekent is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ff geen error meer gehad, dus ik weet nog niet of het een typo is of niet. De virusscanner kan iig niks vinden, maar waarschijnlijk zal het wel kernel geweest zijn.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:15:
waar gaat de discussie dan over vraag ik me af als het al bekent is
De vraag of het gaat over kernell32.dll of kernel32.dll :{

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 31 augustus 2002 @ 23:16:
[...]

De vraag of het gaat over kernell32.dll of kernel32.dll :{
zie post boven je.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Zoek anders eens naar het bestand kernell32.dll. :)

Verwijderd

Topicstarter
ProPHeT_Ewok schreef op 31 augustus 2002 @ 23:20:
Zoek anders eens naar het bestand kernell32.dll. :)
goed id

edit:
niks gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat was het? Of weet ieand nog iets?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54

Jaymz

Keep on moving !

SA => WOS aangezien dit toch wel core OS achtig iets is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jaymz schreef op 01 september 2002 @ 21:19:
SA => WOS aangezien dit toch wel core OS achtig iets is ;)
Sorry, wist ik eerst niet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zal toch even moeten uitzoeken hoe het bestands nu precies heette.

• Kernel32.dll: dit is 'het' centrale bestand van Windows. Dat het vaak daar vastloopt komt omdat het overal voor gebruikt wordt. Je zult dus moeten uitzoeken wat er verkeerd gaat; overklokken / warmte, slecht geheugen (check met www.memtest86.com), andere hardwareproblemen, of software of instellingen van Windows.
Lees ook www.all-windows.com/kernel32.html even

• kernel32.exe, kernell32.dll, of een andere variatie: virus of trojaans paard. Doe een virusscan vanaf een andere machine, of online via bv. http://housecall.antivirus.com

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2002 09:10 . Reden: :X moet ik het wel goed schrijven. Een kater is niet handig.. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tommie-boy
  • Laatst online: 08-09 09:38
Even ervan uitgaande dat het alleen de iexplore is die die fout veroorzaakt (even ervan uitgaande dat het geen virus is...)...kijk dan even hier: http://www.generation.net...iexpl.htm#ERRKERNEL32.DLL ...Btw als het echt een virus is...Kan je hem niet detecteren vanuit je eigen machine....Daar heb je idd een andere pc (of website bij nodig..)

Humor moet je serieus nemen

• tommie-boy
  • Laatst online: 08-09 09:38
Informatie over het virus kan je vinden op http://www.trendmicro.com/vinfo/security/sa081999.htm .. Kennelijk toch een virusscanner die 'm kan vinden

Humor moet je serieus nemen

• Psychops
  • Laatst online: 06-09 10:21
Maar waarom moeilijk doen, bij een kernel fout is het hier meestal format c: (of ff een image terug zetten). In de meeste gevallen zal je een kernel fout (mits het een virus etc is), niet kunnen oplossen, helemaal al niet als je weinig verstand van zaken hebt (no offence).

Het lijkt mij dus verstandig (als je de mogelijkheid hebt) om je windos opnieuw te installeren. (niet er overheen zetten, dan blijft de fout waarschijnlijk bestaan).

Verwijderd

Topicstarter
Psychops schreef op 02 september 2002 @ 09:33:
Maar waarom moeilijk doen, bij een kernel fout is het hier meestal format c: (of ff een image terug zetten). In de meeste gevallen zal je een kernel fout (mits het een virus etc is), niet kunnen oplossen, helemaal al niet als je weinig verstand van zaken hebt (no offence).

Het lijkt mij dus verstandig (als je de mogelijkheid hebt) om je windos opnieuw te installeren. (niet er overheen zetten, dan blijft de fout waarschijnlijk bestaan).
was toch al van plan om de hele zooi zaterdag te gaan formateren. Ten minste, ik formateer de c schijf. Ik neem aan dat ik de d schijf niet hoef te formateren? Staan alleen wat spellen op.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:12:
Ik neem aan dat ik de d schijf niet hoef te formateren? Staan alleen wat spellen op.
Nee hoor, C is genoeg als daar Windows geinstalleerd was. Eventuele virii kunnen natuurlijk wel op D staan, dus daar moet je even op letten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 02 september 2002 @ 19:15:
[...]

Nee hoor, C is genoeg als daar Windows geinstalleerd was. Eventuele virii kunnen natuurlijk wel op D staan, dus daar moet je even op letten.
ok, dat is wel genoeg voor nu. Bedankt.

Verwijderd

Even klein kickje....

Maaruh, ik was ff aan het searchen voor mijn probleem en kwam hier terecht...

Ik heb dus perongeluk het kernel32.dll bestand overschreven in de system32 folder...Vraag me niet hoe???? Maar hij overschreef het gewoon in windows :S

Het was met een directx installeren, xp wilde directx 9.0 niet pakken, mocht niet om een of andere vage reden met het win xp logo ofzowiets...maar toen deed ik het handmatig, in verkeerde dir volges mij dus :? --> Wat leidde tot een overschreven kernel32.dll file in de system32 folder, en de kernel32.dll is vervangen door een kernel32.dll die in directx 9.0 zit...

Als ik de pc opstart krijg ik veel kernel32.dll fouten maar als ik eenmaal in windows zit niet meer... Alleen dus als ik net pc heb opgestart en in windows zit krijg ik 3 of 4 kernel32.dll errors.... Maar als ik dan een spel ga spelen, dan doet ie ut niet en krijgt hij ook weer een kernel32.dll fout...Ik kan dus nu géén een spel mee spelen!

Hoe kan ik dit oplossen? Met opstartdiskette opstarten en dan in dos weer kernel32.dll overschrijven met de goede? Maar waar haal ik de goede vandaan? Of is die kernel32.dll in elke winxp hetzelfde?

[edit]
En ik kan niet formateren, want dan moet ik best veel belangrijke bestanden backup-en, en daar heb ik de plaats niet voor, heb nu maar 1 40gb hd erin hangen...

Dus dan moet ik w8ten tot een keer een vriend ff langskomt waar ik dan ff alles op kan backup-en, maar dat kan nog wel ff duren....

Daarom wil ik dit probleem eigenlijk gewoon oplossen zonder te formateren...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:48 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Over formatteren: als je zelf even een kleine partitie (1 a 2 gig) aanmaakt, (primary, bootable), en vervolgens hier windows op installeert, kun je alle benodigde data gewoon laten staan. Als je dit eenmaal gedaan hebt, kun je alles naar je (partitionmagic!) steeds groter wordende partitie kopieeren en uiteindelijk je oude partitie weggooien.

Andere mogelijkheden voor oplossing: in het system information programma van windows (msinfo32), kun je oa kritische systeembestanden terugzetten (onder tools). Ik verwacht dat dit je probleem kan oplossen.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1