Toon posts:

[lcd] ti83 + datakabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ti83 (de grote rekenmachine) en de bijbehoorende orginele datakabel

isser heir geen proggel (voor te schrijven) waarmee ik direct teksten en info over me pc erop kan laten verschijnen

lijkt me wel makkelijk want dan hoef je geen losse (dure) lcd te kopen en je kunt alles gewon intact laten zodat je alleen kabel hoeft in te pluggen (is super-mini kleine jackplug) en het werkt

zal even wat info zoeken oer da ding maybe kunnen mensen hier dan wat maken

leuk idee toch?

Verwijderd

Topicstarter
http://home.wanadoo.nl/ti83world/ is een hoop info over het programeren enso van het ding te vinden (ik ben daar echt een n00b in)

maybe iemand hier die het leuk lijkt om het te maken (als het al kan)

het idee opzich vind ik zelf wel fijn. bijna iedere scholier heeftt er 1 en een dataabel maken kost een paar euro. kan iedereen een lcd gebruiken (grafisch en groot) zonder al teveel extra kosten (ding zelf kost wel wat knaken)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is eigenlijk wel een idee..

Er zijn ook programma's om hem helemaal op afstand te besturen (vanaf een andere rekenmachine), dus het moet wel mogelijk zijn.
Alleen is het programmeren van die link poort best wel een pittig karwei

Verwijderd

Topicstarter
mar er loopt hier vast wel iemand rond die het kan want het idee op zich is best leuk. zijn er opeens ook een hoop meer met een lcd en je kunt er veel gegevens op kwijt

je kunt hem inderdaad helemaal vanaf een ander rekenmachienetje aansturen (spellen overladen enzo) dus waarschijnijk moet je hem ook wel dingen op het beeldscherm kunnen laten toveren

misschien een plugin voor zon lcd aanstuurprogramma schrijven??

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
mmm, maar zon ding zuipt batterijen, nie normaal, misschien een adapter op monteren :/

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:48
hopenlijk gaat het lukken, ik heb namelijk 2 van die dingen, 1tje gekocht, en 1tje gevonden op school... niemand was hem kwijt volgens de congierge, en ik heb er een bij :P

Verwijderd

Topicstarter
http://ticalc.hbyte.net/index.cgi?load=asmdepth.hti

veel info over hoe te proggen maybe kunne julli er iets mee

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
ASM is best wel moeilijk hoor.
Je kan beter met TI-basic werken

Maar ik denk dat er een behoorlijk verschil zit tussen een 'gewone' lcd + prog en die van de rekenmachine. Ook is het jammer dat ie op een adapter werkt. Als de garantie voorbij is zal ik em eens flink gaan madden >:) (overklokken, spuiten, adapter-ingang maken)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Is het misschien mogelijk om de LCD eruit te slopen en te gebruiken, want ik ben nu van school af dus wellicht kan ik 'm nu voor iets nieuws gebruiken?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

E-Mile schreef op 31 augustus 2002 @ 16:14:
Is het misschien mogelijk om de LCD eruit te slopen en te gebruiken, want ik ben nu van school af dus wellicht kan ik 'm nu voor iets nieuws gebruiken?
Nee dat gaat niet werken, staat duidelijk in de faq
De enige manie die zou kunnen is dat ding via een link kabel aan je pc pluggen, en er software voor schrijven. Alhoewel ik betfijwel of dat gaat werken

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
maar wie zou die software kunnen schrijven??

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 17:52

No13

/me was here

Voor linux is er al een programma dat je de output op het scherm naar je TI kan sturen, opensource natuurlijk :)

als ik het kan vinden zal ik wel een url posten

[Edit] http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/30/3046.html is het prog aan de PC kant van de kabel, moet je nog even naar een prog voor je TI zoeken die IR chat heeft geloof ik, als ik me kabel aan de praat krijg kan ik em wel ff online zetten maar ik betwijfel het

• THPSrulez
  • Laatst online: 21:54

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Met TI Basic red je dat niet, dan moet je echt met ASM gaan klooien.
Vooral als je ook afbeeldingen wilt weergeven, dan heb je in principe niets aan basic. En dat werkt ook nog eens heel sloom.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 17:52

No13

/me was here

die IRchat was dan ook een asm prog

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59

Kr3Kr

Melpomene

echt slecht, wij hebben een Sharp rekenmachine, veel te duur en echt TE weinig functies als ik zie wat TIs kunnen. die van ons kostte ook nog eens 100 euro!

Gregor van Egdom Krekr

• SlinkingAnt
  • Niet online
De TI83 ligt voor 99 euro bij dixons, dus zoveel scheelt het niet in prijs (ik had 'm voor fl. 169)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Bigs
  • Niet online
Het moet inderdaad wel in ASM, in TI basic kun je de com poort niet besturen (en niet met strings werken), die oplossing hierboven is misschien wel te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb we de usb kabe erbij maar het proggel moet dus compatibel zijn met alle kabels

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

No13 schreef op 31 augustus 2002 @ 16:54:
Voor linux is er al een programma dat je de output op het scherm naar je TI kan sturen, opensource natuurlijk :)

als ik het kan vinden zal ik wel een url posten

[Edit] http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/30/3046.html is het prog aan de PC kant van de kabel, moet je nog even naar een prog voor je TI zoeken die IR chat heeft geloof ik, als ik me kabel aan de praat krijg kan ik em wel ff online zetten maar ik betwijfel het
PORTEN DIE HAP >:) >:) >:)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik d8 dat skunkah wel met zulke dingetjes overweg kon, vraag het hem eens.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

ik heb ook zo een ti83, lijkt me wel vet als je dat ding kan gebruiken :D

• LoBbY_1
  • Laatst online: 27-10 12:56
ik ook, maar als het min of meer mislukt ga je wel 200 gulden achteruit :(

Een echte golver is nooit uitgeput

• LoBbY_1
hahaha il las net dat iemand ook een WIN200 voor dat aparaat aan het maken was :P!!!
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/0/1/1381.html
en de download
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/120/12065.html

Oh en de USB drivers voor de TI

http://lpg.ticalc.org/prj_usb/

Oh en een WINAMP plugin!!
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/5/55/55315.html
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/images/news/2001-12-03-winamp.gif

Toch wel grappig, windows op je TI
Afbeeldingslocatie: http://www.ticalc.org/archives/files/ss/96/9699.gif

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hoe wou je precies die rekenmachine in je kast passen?

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

LoBbY_1 schreef op 01 september 2002 @ 15:32:
hahaha il las net dat iemand ook een WIN200 voor dat aparaat aan het maken was :P!!!
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/0/1/1381.html
en de download
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/120/12065.html

Oh en de USB drivers voor de TI

http://lpg.ticalc.org/prj_usb/

Oh en een WINAMP plugin!!
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/5/55/55315.html
[afbeelding]

Toch wel grappig, windows op je TI
[afbeelding]
Volgens mij moet jij eens beter lezen, zoals je ziet gaat het om de Winamp Plugin for TI-89/92+ |:(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 16:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

HyperMan schreef op 01 september 2002 @ 15:35:
Hoe wou je precies die rekenmachine in je kast passen?
Wie zegt dat dat de bedoeling is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 15:58:
[...]

Volgens mij moet jij eens beter lezen, zoals je ziet gaat het om de Winamp Plugin for TI-89/92+ |:(
Ja idd, maar echt BETER maken ze er ook zo een voor de TI-83!! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 16:05:
[...]

Ja idd, maar echt BETER maken ze er ook zo een voor de TI-83!! _/-\o_
Als je een TI-89 koopt zijn er standaard TI-ASM programma's bijgeleverd. De ontwikkeling tov een TI-83 gaat dus een stuk makkelijker. Ik acht de kans vrij klein dat er een dergelijk programma zal ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier wel een 92+ liggen maar die is van me zussie ne die is gloednieuw voor de fontis gekocht

• Ralpy
  • Laatst online: 16-11 13:53
ja, het is wel een idee, lijkt me heel cool om mijn winamp met mijn rekenmachine te kunnen bedienen, en is volgens mij niet heel moeilijk te maken.

Want data in en uitvoer door die kabel is makkelijk te programmeren en winamp plugin moet ook wel te schrjiven zijn(alleen niet door mij)

maar ben benieuwd! ik blijf dit in de gaten houden.

• Bigs
  • Niet online
Winamp via mijn rekenmachine besturen, das best wel een oplossing voor mijn car-mp3-player. Gebruik dat ding toch nooit :)

• LoBbY_1
Maar goed, wat er dus moet gebeuren is : de pc geeft vars door naar de ti, en die moeten worden afgebeeld :) Nou ik weet wel zeker dat dat kan, wij hadden zelfs een MP-game voor de ti:) Dus die dingen werken ook op redelijke snelheid....Alleen, het progje op je ti moet klein zijn, want het geheugen is niet al te fantasties

• Ralpy
  • Laatst online: 16-11 13:53
Eigenlijk hoef je alleen maar te zien welk nummer aan het spelen is en stukje van de playlist
en pause en vorige en volgend nummer enzo.
Zou toch best te doen moeten zijn.

maare eigenlijk zou er een andere topic titel moeten hebben, dan had het meer aandacht getrokken denk ik

hmmm, kheb er nog ff over nagedacht, maar echt bruikbaar is het niet, want dat ding zuipt dan batterijen. Of je moet met een voedingkje gaan werken, maar dat lijkt me ook niet de mooiste en makkelijkste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ralpy schreef op 01 september 2002 @ 22:24:
Eigenlijk hoef je alleen maar te zien welk nummer aan het spelen is en stukje van de playlist
en pause en vorige en volgend nummer enzo.
Zou toch best te doen moeten zijn.

maare eigenlijk zou er een andere topic titel moeten hebben, dan had het meer aandacht getrokken denk ik
ik zou zegge verzin een betere en zet hem in schop een odje alsie meer aandacht trekt (en dus meer bezoekers die er maybe allemaal een klein beetje vanaf weten) vind ik het best. (ik geef je hierbij toestemming als je da nodig zou hebben van topicstarter)

• LoBbY_1
hm is er al ene dan?

Verwijderd

hey koel, lijkt mij ook wel vet dus zo'n winamp control op je GRM :) En ik denk dat het te doen is: aan de pc-kant een winamp-plugin die waardes doorstuurt aan de compoort en in de gate houdt of er data binnen komt, en aan de GRM-kant een proggie die de data verwerkt, afbeeld en de mogelijkheid om weer data terug te sturen.
Moet echt wel te doen zijn! Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

wat is trouwens het verschil tussen proggies op de TI-83 en de TI-89/92+??
Weet iemand dat??

Verwijderd

Topicstarter
de ruimte die ze innemen het moet dus op de t83 niet grgoter worden dan 32k liefst minder

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:27:
de ruimte die ze innemen het moet dus op de t83 niet grgoter worden dan 32k liefst minder
is dat alles?? Alleen de grootte?

Verwijderd

Topicstarter
en het meot dus werken (duh)

maar de groote is belangrijk want anders kun je het niet op de GEWONE ti83 gebruiken

• AntiPasta
  • Laatst online: 26-11 10:55
haha alle VB en delphi-ers staan te schijten, wat een humor :-)
dit schreeuwt om assembler!
affijn, ik prog de ti-83(+) nou al een tijdje en ben de laatste tijd toegekomen aan de wat meer geavanceerde dingen, dus ook de linkport aansturen. Komt dat ff mooi uit!
Het enige probleem is dat het mij nog niet gelukt is bytes heen en weer te sturen tussen de calc en de PC, wel van calc naar calc. Welke portinstellingen moet ik kiezen voor mijn blacklink en 83+ Silver Edition? Zodra ik dat weet begin ik aan een progje dat dingen op je scherm kan printen

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

AntiPasta schreef op 04 september 2002 @ 14:05:
affijn, ik prog de ti-83(+) nou al een tijdje en ben de laatste tijd toegekomen aan de wat meer geavanceerde dingen, dus ook de linkport aansturen. Komt dat ff mooi uit!
Het enige probleem is dat het mij nog niet gelukt is bytes heen en weer te sturen tussen de calc en de PC, wel van calc naar calc. Welke portinstellingen moet ik kiezen voor mijn blacklink en 83+ Silver Edition? Zodra ik dat weet begin ik aan een progje dat dingen op je scherm kan printen
Vet! You're our man! _/-\o_

Alleen verder kan ik je niet helpen.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
AntiPasta schreef op 04 september 2002 @ 14:05:
het moet dus ook compatible zijn met de gewone ti83 dus neit de plus

de meerderheid van de scholieren heeft namelijk de gewone om het simpele feit dat deze goedkoper is (ikke ook dus geerd van mij zussie die nou dee ti92 heeft)

hij mag dus neit groter zijn dan 32kb (het proggel dus)

poortinstellingen moet je absoluut niet bij mij zijn want daar weet ik echt niets vanaf en het zou ook errug fijn zijn alsie compatible is met de usb kabel aangezien je deze tegenwoordig bij sommige als bonus meekrijgt

• AntiPasta
  • Laatst online: 26-11 10:55
nouja ik kan ook gewoon TiLP gaan gebruiken (tilp.ticalc.org). Het zou bovendien leuk zijn als iemand met meer windows-programming ervaring ff de pc-kant van de zaak zou gaan schrijven, dan maak ik wel mijn progje voor alle 83 versies die er op de planeet zijn

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

Topicstarter
is er al vooruitgang

• LoBbY_1
ik kan wel beetje programmeren...maar dat gaat me te boven denk ik.....

Verwijderd

Hangt er ook vanaf via welk protocol je wilt gaan communiceren. Als je toch in ASM gaat programmeren kun je net zo goed een eigen protocol gebruiken (iets dat lijkt op Xmodem protocol moet best makkelijk kunnen).
Je kijkt gewoon welke poortuitgangen bij de verschillende kabels de clock en data signaal opleveren en vervolgens ga je daar mee verder programmeren (voor het gedeelte op de PC).
Als je een beetje weet hebt van standaard protocollen, kun je het zeer makkelijk in elkaar flansen.

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:27:
Wel iets meer, de TI98 en 92 zijn gebaseerd op Motorola 68000-achtige processoren, waar de TI-83 een Z80 heeft. Code (laat staan binaries) van die 2 is dus niet uitwisselbaar. Verder hebben de eerste 2 ook hogere resolutie schermen.

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:50:
Hangt er ook vanaf via welk protocol je wilt gaan communiceren. Als je toch in ASM gaat programmeren kun je net zo goed een eigen protocol gebruiken (iets dat lijkt op Xmodem protocol moet best makkelijk kunnen).
Je kijkt gewoon welke poortuitgangen bij de verschillende kabels de clock en data signaal opleveren en vervolgens ga je daar mee verder programmeren (voor het gedeelte op de PC).
Als je een beetje weet hebt van standaard protocollen, kun je het zeer makkelijk in elkaar flansen.
Ware het niet dat er slechts een 2.5mm jackplugje naar die rekenmachine gaat :) Als ie inderdaad een volledige RS232 interface had was het een eitje natuurlijk.
Pagina: 1