"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
He who controls the Spice, controls the Universe.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Verwijderd
Sloop een trust gamepad en fix hem in een 8bit controller
slim idee inderdaad! daar had ik niet over gehad.. soort... gamepad-mod...Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 13:46:
Ik heb wel gehoord dat er mutatie koppen zijn voor de n64 controller zodat je die gewoon op je pc kunt aansluiten. 8bit controller denk het niet. Misschien is het een idee om een joypad mod te maken.
Sloop een trust gamepad en fix hem in een 8bit controller
ga eens ff goed over nadenken!
Verwijderd
elk knopje is een soort klein schakelaartje
dit is hetzelfde met een pc joypad
de stekker en de pinnen verschillen dus
met je multimeter kijken welk knopje welke draden heeft
schema van en c joypad zoeken (welke knoppen welke functies zijn)
stekker eraan fixen
en gamen maar
http://www.arcadecontrols...abel.com/dpadpro/nes.htmlVerwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 15:34:
als je weet hoe de kabeltjes normaal zitten kun je hem ombouwen doormiddel van een andere stekker aan te fixen
elk knopje is een soort klein schakelaartje
dit is hetzelfde met een pc joypad
de stekker en de pinnen verschillen dus
met je multimeter kijken welk knopje welke draden heeft
schema van en c joypad zoeken (welke knoppen welke functies zijn)
stekker eraan fixen
en gamen maar
ik kom er niet uit bij die pagina. Wat moet ik precies aanschaffen om die parallele poort connectie te maken? Zo technisch met DB-25 enzo ben ik niet...
Groetjes
Verwijderd
in die tabel:

zie je dat de rechtsonder pin verbonden moet worden aan pin10 van je stekkertje
de linksboven pin is uitzondering
deze moet met 1N914 diodes verbonden worden aan de volgende pinnen: 5 6 7 8 9 allemaal een apparte diode
de rest direct
Verwijderd
moet dat nou echt met 2 posts? kon dat beide niet in 1 post ?Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 20:50:
zou je toch moeten weten met 149 posts (nog 1 en dan welkom in de HK)
Verwijderd
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
dat lijkt mij ook een beter optie inderdaad. Maar ik kom er echt niet uit waar ik moet zoeken; ik zoek al op verschillende keywords op google als "controller emulator nes for pc", 'controller nes for your pc". look a like nes game pad, controller... alles!Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:01:
Heb voor een jaar terug bij Intertoys een pad voor men PC gehaald welke precies identiek is aan de SNES controller. Zou het daar eens proberen.
Maar ik kan niets vinden. Is er iemand anders die een tip heeft, of een poging wilt wagen zo'n pad / controller te vinden via het net???
Captain Pervert in "nes controller look - a - like"
Die is gesloten (crosspost van jou) maar biedt een goed en goedkoop alternatief!
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
jaaaah ik heb hem al via marktplaats aangeschaft.. moet goed werken denk ik! Dank voor de tip!Captain Pervert schreef op 28 April 2003 @ 17:47:
Kijk even naar mijn post hier:
Captain Pervert in "nes controller look - a - like"
Die is gesloten (crosspost van jou) maar biedt een goed en goedkoop alternatief!