Toon posts:

Raid 0 aparte ID kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.

Ik heb twee maxtor 60gb op mijn raid controller van mijn moederbord (7vrxp) aangesloten. Bijde schijven zitten op dezelfde IDE kabel. Aangezien mijn raid performance heel slecht is wil ik wat zaken aanpassen. De latency patch heb ik ondertussen geinstalleerd en heeft wat performance verbeteringen opgeleverd.

Nu gaf iemand aan dat ik iedere harde schijf op een aparte IDE kabel moet aansluiten.

Ik heb nogal wat data op deze schijven staan. Kan ik een harde schijf zo op een andere kabel aansluiten zonder data verlies.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Zeker doen !
Anders heb je echt veel performanceverlies.Kan totaal geen kwaad voor de data
(btw,kan iemand mij aub de link geven van de latency-patch ? )

Verwijderd

Kijk wel uit , ik weet het niet zeker maar als je een van de schijven op een andere controller zet (de tweede IDE poort) dan kan ik mij er iets bij voorstellen dat een stripe set bijvoorbeeld opnieuw opgebouwd moet worden, in een dergelijk geval ben ja al je data kwijt .... zoek dit eerst even goed uit voordat je begint ...

Verwijderd

De lage performance heeft waarschijnlijk wat met je stripe-size te maken:

check hier ff:

http://forum.crazycamel.c...ic.php?topic=141&forum=11

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Als je harde schijven in een raid config gaat verplaatsen ben je (zoals malfa al zei) idd wel je data kwijt.
Je zult je array dinges opnieuw op moeten bouwen.

XBO: Michaël#3318

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:53
Je kan gewoon een bestaande raid config met 2 HDD op een kabel veranderen naar 1 HDD per kabel, dus twee kabels twee HDD's

Heb het zelf ook gedaan wel wat increase in performance maar niet veel.

Zoals Rosse al zei probeer de Stripe-size te veranderen met een modded bios.
Dan moet je helaas WEL de array opnieuw bouwen waardoor je data wel weg is.
Pagina: 1