Toon posts:

3-pin op molex, hoe vastmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq al doorgelezen maar kwam niet op een antwoord op mijn vraagje.
Ik wil mijn fan dus op 5 v laten draaien. Dus moet ik de rode op de rode van de molex en de zwarte op de zwarte. Ik moet dus de 3-pin doorknippen zodat ik de 2 verschillende draden kan aansluiten. Maar hoe moet ik die draden dan vast maken?!?!?!? Gewoon erin steken en dan? Plakband ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
En dan niets. Als je de rode draad op de rode aansluit en de zwarte gewoon op de zwarte heb je 5V. Die andere draad die je hebt (waarschijnlijk een gele) is voor je sensor die je maar beter niet op je molex kan zetten.
Als je dat zaakje er gewoon stevig indrukt en ergens neerhangt kan er weinig gebeuren.
Als je het echt niet vertrouwd kan je natuurlijk ook een molex snoertje mollen en dan met kroonsteentjes gaan werken.

Verwijderd

Hier http://www.overclockershideout.com/7voltmod.shtml staat een 7 volt mod guide, maar wat hierboven al is gezegd, die gele moet je niet op je power aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thx daar heb ik wat aan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

je kan ook een losse molex connector kopen.
en dan daar die 2 draadjes op solderen

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

damster schreef op 31 augustus 2002 @ 14:19:
je kan ook een losse molex connector kopen.
en dan daar die 2 draadjes op solderen
Conrad verkoopt losse molexen, daar heb ik er ook 10 van gehaald voor m'n fanbus.
Op de fanbus site staan trouwens schema's hoe je een fan op 5 of 7 volt laat lopen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op 31 augustus 2002 @ 14:25:
[...]

Conrad verkoopt losse molexen, daar heb ik er ook 10 van gehaald voor m'n fanbus.
Op de fanbus site staan trouwens schema's hoe je een fan op 5 of 7 volt laat lopen.
kan je eens het productnummer geven van die molexen? ik zoek er namelijk om opeen printje te solderen en vind ze niet meteen op de site van conrad :(
Pagina: 1