Draadloos antennenetwerk voor televisie?

Pagina: 1
Acties:

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik ben op zoek naar een draadloos antennesysteem om alle tv's in huis zonder antennekabel te gebruiken. Dus een soort Marmitek systeempje maar dan niet voor 1 kanaal maar voor alles op de kabel.. Zou er zo iets in een leuke digitale vorm bestaan? Dus een zendertje in de meterkast en een klein kastje aan elke tv?

Ben me al rot aan het zoeken maar omdat het van die standaard woorden zijn is er niets te vinden...

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 06:32
Ik zie je probleem...je hebt de mogelijkheid meerdere ontvangers aan te sluiten op één zender maar dan ontvangen ze allemaal hetzelfde kanaal.
oplossing is per tv een aparte zender (al dan niet met ingebouwde tuner, tenzij je voor iedere tv een aparte videorecorder hebt). Klinkt wat kostbaar .

De reden is denk ik dat de bandbreedte van het draadloze signaal beperkt is. Alle zenders over het brede spectrum van de coax kabel zouden 'teruggemoduleerd' moet worden naar één relatief smalle 2,4 ghz band.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Psies, ik dacht zelf aan een soort van zender net als ze bij een tv-zender-paal gebruiken, en dan een spriet-antenne op elke tv.. maar dan het liefst zoiets digitaal met kleine antennetjes.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 06:32
Dat heet DVB-T. De draadloze verbinding is dan digitaal en dat vergt minder bandbreedte. Dit is echter geen consumer electronics...