met papier mache kun je alles maken!!
Geen flamebaite, maar de waarheid, zie verschillende review.
AMD processoren hebben een superieure FPU, en doen het bete in de spellen, hangt er trouwen ook van af wat voor kaart je gebruikt(m.b.t tot scoren)
AMD processoren hebben een superieure FPU, en doen het bete in de spellen, hangt er trouwen ook van af wat voor kaart je gebruikt(m.b.t tot scoren)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Wat voor vidiokaartje heb je eigenlijk?
Dit is namelijk veel belangrijker dan een snellere proc (ik heb er ervaring mee, een gf1 met p2 350 @ 466 haalde in 1024*768 (alles op high detail etc 5 fps minder dan mijn duron 700 @ 950.)
Maar het belangrijkste is dat de koe nu wel bijna 3 keer zoveel balen hooi kan eten
Dit is namelijk veel belangrijker dan een snellere proc (ik heb er ervaring mee, een gf1 met p2 350 @ 466 haalde in 1024*768 (alles op high detail etc 5 fps minder dan mijn duron 700 @ 950.)
Maar het belangrijkste is dat de koe nu wel bijna 3 keer zoveel balen hooi kan eten
AMD processoren hebben inderdaad een betere fpu.. maar nieuwe pentium III hebben 256K on-die cache (dus cache geheugen op dezelfde snelheid als de cpu) en betere ondersteuning van drivers (drivers zijn beter geoptimaliseerd voor intel cpu's). Dit komt erop neer dat intel processoren even snel (en soms zelfs sneller) zijn dan amd cpu's...
Welke processor je kiest hangt af van je huidige mobo (als er al een pIII in past is het niet nuttig om een AMD te kopen...)
>>> Esoteric - ok... daar zit wat in
Welke processor je kiest hangt af van je huidige mobo (als er al een pIII in past is het niet nuttig om een AMD te kopen...)
>>> Esoteric - ok... daar zit wat in
Bij FPU berekeningen heb je niet zo veel aan cache, en in de meeste 3D spellen draait het juist om de FPU.
Verwijderd
>>Lord-M
Je vergeet er bij te vermelden dat de nieuwe athlons (Thuderbird) ook 256Kb on-die cache hebben.
Je vergeet er bij te vermelden dat de nieuwe athlons (Thuderbird) ook 256Kb on-die cache hebben.
Verwijderd
neem een celly <<<< kijk een wanneer je een spel speelt hoeveel je cpu gebruikt een celly 500 mhz kan alles aan en dan draaid ie maar 75% het gaat om het grafische kaartje wat je er in hebt liggen
Verwijderd
Als je geen nieuw moederbord gaat kopen en je hebt nu een BX moederbord. Dan zou ik een celeron kopen. Anders altijd een Duron. De ultieme gamecpu. Voor een aardig prijsje.
Kijk eens naar http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-02.html
Tom beschouwt Intel's P3 als de beste voor 3D games....
Om wat preciezer te zijn, http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-03.html tweede alinea..
Tom beschouwt Intel's P3 als de beste voor 3D games....
Om wat preciezer te zijn, http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-03.html tweede alinea..
De P3 is meestal iets beter, niet veel. Maar als je prijs/performance vergelijkingen gaat doen ipv 2 processoren op gelijke MHz, dan kan je beter een AMD kopen.
Bovendien levert AMD 1.2GHz procs, en Intel 1.1GHz procs, dus AMD is in principe altijd de snelste.
Bovendien levert AMD 1.2GHz procs, en Intel 1.1GHz procs, dus AMD is in principe altijd de snelste.
iOS developer
Ik ben erg blij dat ik een AMD gekozen heb, heerlijk ding
Nu een 800mhz, kon ik een P3 700 tegen over zetten (incl mobo was de prijs dan gelijk) en 100mhz vond ik de stap naar AMD wel waard 
Gebruik de PC bijna alleen voor het gamen, maar mijn oude Pentium 3 was ook een fijne partner....alleen wel een dure
Gebruik de PC bijna alleen voor het gamen, maar mijn oude Pentium 3 was ook een fijne partner....alleen wel een dure
Verwijderd
Hangt er helemaal vanaf wat je WILT en wat je HEBT.
Heb je een 15 inch monitor en draai je maximaal op 800x600 in spellen maakt het eigenlijk vrijwel niets uit en bepaald je videokaart het meest. Stel je hebt een geforce (whatever versie, sdram, ddr, gts, mx) dan kun je met elke proc die sneller dan 500 mhz is zowat alle spellen spelen op 800x600 zonder schokken.
Dus het is niet simpel te beantwoorden met Duron of Celeron.
Geld speelt ook een rol, Als je al een bxboardje hebt of niet kan 250,- schelen bij je keuze voor een celeronII.
Dus als je een beter antwoord wilt op je vraag moet je wel even specifiek zijn met wat je precies wilt, wat voor monitor je hebt of wilt en wat voor andere hardware je al hebt en hoeveel je zou willen uitgeven.
Beste is de snelste cpu kopen die er op dit moment te krijgen is en die op een bijpassend moederbord te plaatsen met scsi160 en 10000 rpm hd's, 1 GB ram van kingston e.d.
Kost wel wat ...
Heb je een 15 inch monitor en draai je maximaal op 800x600 in spellen maakt het eigenlijk vrijwel niets uit en bepaald je videokaart het meest. Stel je hebt een geforce (whatever versie, sdram, ddr, gts, mx) dan kun je met elke proc die sneller dan 500 mhz is zowat alle spellen spelen op 800x600 zonder schokken.
Dus het is niet simpel te beantwoorden met Duron of Celeron.
Geld speelt ook een rol, Als je al een bxboardje hebt of niet kan 250,- schelen bij je keuze voor een celeronII.
Dus als je een beter antwoord wilt op je vraag moet je wel even specifiek zijn met wat je precies wilt, wat voor monitor je hebt of wilt en wat voor andere hardware je al hebt en hoeveel je zou willen uitgeven.
Beste is de snelste cpu kopen die er op dit moment te krijgen is en die op een bijpassend moederbord te plaatsen met scsi160 en 10000 rpm hd's, 1 GB ram van kingston e.d.
Kost wel wat ...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 20:34 schreef Cbd het volgende:
Kost wel wat ... ;)[/quote]wat dacht je van die seagate cheatah 15000rpm met 16Mb cache, als je echt geld teveel hebt
Kost wel wat ... ;)[/quote]wat dacht je van die seagate cheatah 15000rpm met 16Mb cache, als je echt geld teveel hebt
Bedankt voor de tips!
met papier mache kun je alles maken!!
Pagina: 1