TV-Out chip verbrand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had de TV-Out van mijn systeem al een tijdje niet meer gebruikt, maar vanmorgen wilde ik hem weer gaan gebruiken, dus ik zet de PC aan, leg de kabel van PC naar TV, Ik loop naar de TV, maar krijg geen beeld, dus nog een beetje klooien met die kabels, nog steeds geen beeld, dus ik sta weer bij de PC, Ruik ik opeens een stinkende brandlucht uit mijn PC komen. Dus ik trek snel de stekker eruit. Ik heb mijn videokaart eruitgehaald, Het is een Aopen PA256 Deluxe en er zit een los TV-Out kaartje op:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11469
zie ook: http://www.aopen.com/products/vga/closeview/Ppa256deluxe.htm
deze heb ik eraf gehaald en op de chip zat een grote bobbel, en aan de zijkant een barst.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11470
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11471
Ik begrijp niet hoe dit kan :?
De TV DIe ik heb gebruikt is een Philips 32PW8807 maar het lijkt me niet dat het aan de TV ligt want ik heb er gisteren mijn andere PC nog aan gehad (met Leadtek Geforce4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 20:03

dominic

will code for food

Geen voltage mod op de verkeerde plekken toegepast?

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
dominicbout schreef op 31 augustus 2002 @ 11:50:
Geen voltage mod op de verkeerde plekken toegepast?
nee, voltage mod zit er standaard al op, (zie hier) je kunt de voltages instellen in de BIOS, maar deze stonden gewoon op default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien een te hoge weerstand op de kabel naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Vlabakje90 schreef op 31 augustus 2002 @ 11:53:
Misschien een te hoge weerstand op de kabel naar de TV?
De kabel was 5 of 6 meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43668

Eerder een te lage weerstand want dan gaat er een hoge weerstand dor lopen. Maar het lijkt er meer op dat hij kortsluiting maakt of zo. Hij heeft het wel goed gedaan dus het is geen fabrieksfout. Misschien dat stof kortsluiing heeft gemakt, dat had een kennis van mij met zijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 43668 schreef op 31 augustus 2002 @ 11:56:
Eerder een te lage weerstand want dan gaat er een hoge weerstand dor lopen. Maar het lijkt er meer op dat hij kortsluiting maakt of zo. Hij heeft het wel goed gedaan dus het is geen fabrieksfout. Misschien dat stof kortsluiing heeft gemakt, dat had een kennis van mij met zijn moederbord.
Hij heeft het 1 of 2 keer goed gedaan, ik heb hem namelijk niet zo veel gebruikt :P en dat stof lijkt me niet wan er zit helemaal geen stof in (alleen heel iets aan de andere kant van het kaartje) De chip kun je namelijk niet zien als het kaartje op de videokaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Deze persoon had zijn TV-Out ook al stuk, misschien brakke serie kaarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is je pc aangesloten op een geaard stopcontact? - Meet je spanning tussen de ommanteling van de antenneaansluiting van de tv en de aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Tele schreef op 31 augustus 2002 @ 12:22:
Is je pc aangesloten op een geaard stopcontact? - Meet je spanning tussen de ommanteling van de antenneaansluiting van de tv en de aarde?
Mijn PC is niet geaard (Staat op slaapkamer) en de TV dacht ik ook niet, maar als dat het was, dan zou de TV chip toch meteen stuk zijn door de schok, en niet na 5 minuten gaan verbranden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41301

ik heb dit vaker gezien.. mm.. maar goed.. ik weet niet hoe het komt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Wat kan ik nu het beste doen? Het kaartje weer op de GF2 doen en kijken of het nog werkt (kan het altijd proberen :P ) of tvkaartje opsturen naar Aopen? Of naar Alternate? Of gewoon het hele ding opsturen naar Alternate? :? Of aAopen een mailtje sturen of ze nog zo'n tv kaartje over hebben :P Ik stuur alleen liever niet mijn hele Videokaart op want die heb ik nodig, dus liever alleen het TV kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Erik1 schreef op 31 augustus 2002 @ 12:26:
Mijn PC is niet geaard (Staat op slaapkamer) en de TV dacht ik ook niet, maar als dat het was, dan zou de TV chip toch meteen stuk zijn door de schok, en niet na 5 minuten gaan verbranden? :?
TV's hebben geen randaarde, maar de COAX-kabel is wel geaard (meestal een paar km verderop, daarom krijgen sommige mensen een ground-loop brom, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 17:04

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik zou hem zeker niet meer in je compu stoppen. Je hebt de magische rook laten ontsnappen.
Het kan best zijn dat er nu een permanente kortsluiting in de chip zit en als je hem ne weer aansluit kan hij weer heet worden en zelfs in brand vliegen.
Die chip is zowiezo kapot (een bobbel en een barst zijn de laatste fases van een doorgefikte chip).

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Jake schreef op 31 augustus 2002 @ 12:54:
[...]

TV's hebben geen randaarde, maar de COAX-kabel is wel geaard (meestal een paar km verderop, daarom krijgen sommige mensen een ground-loop brom, maar dat terzijde).
Er zit zo'n dunne stekker aan de tv, dus hij is idd niet geaard via het stopcontact. Ik heb het alsvolgt aangesloten op de TV: 2 meter S-VHS verlengkabel aan de videokaart, daaraan een S-VHS naar Composiet verloopstukje, en daar aan een audio kabel met tulp stekkers, en daar weer een composiet kabeltje aanvast :P Kan het daar misschien aan liggen? En het kan wel zijn dat de coax geaard is, maar ik heb wel eens een paar keer een flinke schok gekregen van de kabel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
McFizban schreef op 31 augustus 2002 @ 13:00:
Ik zou hem zeker niet meer in je compu stoppen. Je hebt de magische rook laten ontsnappen.
Het kan best zijn dat er nu een permanente kortsluiting in de chip zit en als je hem ne weer aansluit kan hij weer heet worden en zelfs in brand vliegen.
Die chip is zowiezo kapot (een bobbel en een barst zijn de laatste fases van een doorgefikte chip).
De videokaart zit alweer in mijn PC, maar zonder TV-Out kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
t kan ook zijn dat er een jumper verkeerd stond zo was het tenminste bij mij, we hebben hier in nederland de pal standaard alleen de jumper stond op ntsc :( weg tv out

/edit
gebruik hem nu nog :) alleen wel jammer van de tvout

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Erik1 schreef op 31 augustus 2002 @ 13:01:
Er zit zo'n dunne stekker aan de tv, dus hij is idd niet geaard via het stopcontact. Ik heb het alsvolgt aangesloten op de TV: 2 meter S-VHS verlengkabel aan de videokaart, daaraan een S-VHS naar Composiet verloopstukje, en daar aan een audio kabel met tulp stekkers, en daar weer een composiet kabeltje aanvast :P Kan het daar misschien aan liggen? En het kan wel zijn dat de coax geaard is, maar ik heb wel eens een paar keer een flinke schok gekregen van de kabel :(
De COAX is zeker geaard, en die aarde gaat dan over de Scart naar je TV-out. Je aard dan je HELE PC over de TV-out. Als je hem er ook nog eens hot ingeplugged hebt, dan kan ik mij wel een paar situaties indenken die problemen kunnen geven.

En PC moet altijd geaard zijn, zeker als je er randapparatuur op sluit (een TV valt daar zeker onder, door de COAX). Wie zijn PC niet aard om een brom van ground-loop te voorkomen is dus ook fout bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Jake schreef op 31 augustus 2002 @ 13:40:
[...]

De COAX is zeker geaard, en die aarde gaat dan over de Scart naar je TV-out. Je aard dan je HELE PC over de TV-out. Als je hem er ook nog eens hot ingeplugged hebt, dan kan ik mij wel een paar situaties indenken die problemen kunnen geven.

En PC moet altijd geaard zijn, zeker als je er randapparatuur op sluit (een TV valt daar zeker onder, door de COAX). Wie zijn PC niet aard om een brom van ground-loop te voorkomen is dus ook fout bezig.
Hij zat niet aan de scart, maar gewoon met een tulp stekkertje aan de front aansluitingen. Maar ik moet dus eigenlijk mijn PC aarden? Moet ik dan een kabel naar boven trekken uit een kamer waar wel aarde is? of kan ik ook een draad aan een verwarmingsbuis doen? En hoe sluit ik dat aan? :?
lamko schreef op 31 augustus 2002 @ 13:37:
t kan ook zijn dat er een jumper verkeerd stond zo was het tenminste bij mij, we hebben hier in nederland de pal standaard alleen de jumper stond op ntsc :( weg tv out

/edit
gebruik hem nu nog :) alleen wel jammer van de tvout
Jumper stond op PAL, en als hij op NTSC stond werkte het ook wel, want mijn TV kan ook NTSC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Erik1 schreef op 31 augustus 2002 @ 14:55:
Hij zat niet aan de scart, maar gewoon met een tulp stekkertje aan de front aansluitingen.
Ah, ok maar over welk draaide het boeit ook niet zo (ik had wel iets te vlug gelezen).
Maar ik moet dus eigenlijk mijn PC aarden?
Sommige zeggen van niet, ik zou zeggen van wel.
Moet ik dan een kabel naar boven trekken uit een kamer waar wel aarde is? of kan ik ook een draad aan een verwarmingsbuis doen? En hoe sluit ik dat aan? :?
Gewoon een geaard stopcontact gebruiken, of met een geaard verlengsnoer (naar een geaard stopcontact) en verdeeldoor je hele PC aansluiten.

Ik zou het niet via de vermarming oid doen, dat hoort niet echt (als je moeite doet, moet je het goed doen).

Een stopcontact aarden is relatief simpel: pak een lange aarde draad (geel-groen) en verbind die met de aarde draad van het dichtsbijzijnde stopcontact (het liefst van dezelfde groep, ik weet niet of dat echt uitmaakt), of naar de meterkast. Dit kan je mooi doen als je zelf wilt (kwa wegwerken van die draad), het kan zelfs langs de bestaande elektriciteitsdraden (maar dat is vaak niet zo simpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43668

Idd, als je randapparatuur aansluit kun je op heel veel manieren stroom lkken. omdat je pc via je tv-out is geaard, loopt de stroom daardoor weg, maar dat kan niet omdat je tv ook niet is geaard. Dus hoopt de energie zich in het tv-outkaartje op en kun je die weggooien.Als je hem aard heb je er verder dus volgens mij geen problemen meer mee (mits je natuurlijk wel eeen nieuw tv-out kaartje kunt krijgen) Dit hoort wel gewoon vermeld te staan in de handleiding en als dat niet zo is zou ik zeggen dat je een nieuw kartje zou moeten krijgen: dus mee terug naar de wnkel en hen het lekker laten regelen met Aopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit er nog garantie op? Gewoon teruggaan, eventueel direct terugsturen naar fabriek.
Zit er geen garantie op? Dan heb je pech, en kan je je tv-out weggooien...
Oorzaak kom je toch niet 100% achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
ik heb het wel vaker gehoord dat tv sjips affikken. vooral die chronotel's op goedkope gf2mx'en. ze werden gewoon te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik kan denk ik het beste gewoon een verlengkabel kopen, de stekker erafknippen, langs de netwerkkabel naar beneden trekken, (naar de ruimte waar aarde is) en er daar de stekker een beetje professionaal weer aanprutsen. Ik heb ook ff een mailtje naar Alternate gestuurd of ik alleen het TV-kaartje op mag sturen of dat ik de hele kaart moet opsturen. maar dat zien we maandag wel weer (tenzij ze hun mail op zondag beantwoorden) En als ik geen garantie krijg kan ik het ook nog bij AOpen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:11
Erik1 schreef op 31 augustus 2002 @ 12:26:
[...]

Waarom voorzie je geen aarding voor u pc en tv ??? Volgens mij is het nogal logisch dat ie nu kapot is, in elk huis is er meestal toch aarding voorzien ?

Als er nu een spanningsverschil over die beide apparaten was, loopt dat verschil door de aansluitkabel en ook door je videokaart. daarom aarden.
Bij van deze dingen kun je best 1 apparaat uitzetten (de tv) en dan aansluiten en dan de tv terug aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Weet iemand ook of de tv-out module op een asus v7700 past c.q. werkt of dat asus een soortgelijke uitbreiding heeft?

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
The_wave schreef op 31 augustus 2002 @ 22:02:
[...]

Waarom voorzie je geen aarding voor u pc en tv ??? Volgens mij is het nogal logisch dat ie nu kapot is, in elk huis is er meestal toch aarding voorzien ?
De PC staat op mijn slaapkamer, daar zit geen aarde. Dus zal ik een kabel naar boven moeten trekken. Maar toen het gebeurde had ik dus nog geen aarde eraan, omdat ik er geen stopcontakt voor had |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63828

staat er nog een versterker of video voor je coax aansluiting??
Erik1 schreef op 31 augustus 2002 @ 13:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9929

Ah, Chrontel...die staan daar bekend om, soms willen ze nog wel 'ns doorfikken :(
Gelukkig heb ik een Connexant.

Garantie claimen en een nieuwe vragen, zoiets mag niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
>:) , tja the burnin' power of a chrontel, bekend probleem, wend je garantie aan.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Je pc stond aan he, toen je de kabel in de tv duwde? In de handleiding van mijn Radeon staat uitdrukkelijk de tv & pc uit te doen voordat je de kabels erin drukt. Misschien had je dat niet moeten doen...
En mijn pc & tv hebben ook geen aarde, btw, maar goed, ik heb dan ook een andere (duurdere) kaart..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1