Toon posts:

[router] Edimax 6004 trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Opzich heb ik geen problemen met mijn router, het internetten gaat gewoon goed op alle twee de pc's (goede Chello verbinding). Maar ik zit met een probleem, namelijk dat ik een bepaald spel niet goed online kan spelen. Het spel heet starcraft. (voor de mensen die dat willen weten) :) ik kan alleen 1 tegen 1 games spelen maar bijvoorbeeld GEEN 2v1 0f 2v2 of 3v3 enz. Ik kan deze games wel joinen maar als het spel begint krijgt iedereen LAG (ik zelf trouwens ook). Met 1vs1 games heb ik dat probleem niet. Het vreemde is dat ik dat probleem niet had toen ik nog geen router had dus het ligt aan de router. Ik ben bang dat het aan de ingebouwde firewall van de router ligt. Er moeten wel bepaalde porten open zijn ofzo (had ik een keer op de site gelezen van sc).

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik die porten beschikbaar stellen en hoe doe ik dat?

BTW, ik weet hoe ik op de router kan komen, je moet namelijk een bepaald adres intypen via de browser. Ik weet dan niet waar ik moet kijken om bij de firewall te komen als ik ben ingelogd.

Hopelijk reageren mensen die zelf ook een Edimax Router 6004 hebben.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
En ja ik heb de FAQ van Poortmapping van Tweakers wel gelzen maar ik weet niet hoe ik dit moet toepassen op mijn router.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• dannygroeneveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik weet het niet precies en probeer ook de router te configureren. Wat ik wel weet is dat er 2 manieren zijn om commando's te geven, de manier die jij beschrijft (via de browser) maar ook direct met een telnetsessie aan de poort. In dat geval zijn het aantal mogelijkheden (wel aparte commando's met switches etc) veel uitgebreider.
gr, danny groeneveld