Toon posts:

IDE vraagje.. (ja komt WEER voorbij)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor het eerst een computer in elkaar aan het zetten, maar nu heb ik 1 vraagje. In het systeem zit een HD, een CDROM en een brander.

M'n HD zal primary master worden met een 80 aderige ide kabel (ata 100). Wat kan ik dan het beste doen met de 2 cdrom spelers? De ene primary slave en de andere secundary master? Of allebei secundary zetten?

Heb net in de search het een en ander gezocht over ide aansluitingen en wat goede hardwarecombinaties zijn, maar het werd mij niet echt duidelijk. 8)7

Dit is dus geen gemakzucht, maar ik wil het gewoon even zeker weten.

Verwijderd

zo gek veel maakt het niet uit..

maar als je snel files van je writer/cdrom naar je hdd wil copyeren en omgekeert

ist op deze manier

PM > HDD
PS > N/A
SM > CDROM
SS > CDWRITER

en als je on the fly copyieerd valt het wel mee.. kwa traagheid

k haal gewoon 40x on the fly en hoevaak kopyeer je een CD ? k denk dat je meer van CD -> hdd en hdd -> CDwriter versleep

Verwijderd

Topicstarter
Thanx man!!

Ik zat zelf overigens toch ook het meest aan deze combo te denken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:37:
Thanx man!!

Ik zat zelf overigens toch ook het meest aan deze combo te denken.
yw

k heb het ook zo

strax niet meer wegens een 2de hdd er bij maar ok :)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:29:
zo gek veel maakt het niet uit..

maar als je snel files van je writer/cdrom naar je hdd wil copyeren en omgekeert

ist op deze manier

PM > HDD
PS > N/A
SM > CDROM
SS > CDWRITER

en als je on the fly copyieerd valt het wel mee.. kwa traagheid

k haal gewoon 40x on the fly en hoevaak kopyeer je een CD ? k denk dat je meer van CD -> hdd en hdd -> CDwriter versleep
prima uitleg! de config hierboven is bedoelt zodat je snel van cd naar hd kan schrijven en dan het branden van hd naar cdwriter ook goed zal verlopen.
je moet een keuze maken OF gaan voor hd-cd copy of on the fly copy...hangt af wat je het meeste doet.

maar waarschijnlijk zal het toch zijn dat je voornamelijk van hd naar cd kopieert dus prima zo!

Verwijderd

Topicstarter
Ohw en ata 33 betekend toch 33mb/s ? Dus mijn cdrom spelers draaien prima met ata33 ide kabel right?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 14:32:
Ohw en ata 33 betekend toch 33mb/s ? Dus mijn cdrom spelers draaien prima met ata33 ide kabel right?
klopt ,33 mbit/s

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Let er wel op dat als je je CD speler aan dezelfde kabel hangt als je HDD dat de datadoorvoer van/naar je harddisk mogelijk trager is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik idd ook in andere topics gelezen. thanx anyway

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En wat is nou het beste als je een brander,DVD-speler en 2 HD's hebt?

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op 31 augustus 2002 @ 16:29:
En wat is nou het beste als je een brander,DVD-speler en 2 HD's hebt?
PM: HD1
PS: HD2
SM: CDRW
SS: DVD/CD

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

PM: HD1
PS: HD2
SM: DVD/CD
SS: CDRW

iedereen zegt altijd CR-RW op master maar bij mij draait het zo ook perfect nog nooit een probleemje gehad

iRacing Profiel

Verwijderd

mikevanrooijen schreef op 31 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

prima uitleg! de config hierboven is bedoelt zodat je snel van cd naar hd kan schrijven en dan het branden van hd naar cdwriter ook goed zal verlopen.
je moet een keuze maken OF gaan voor hd-cd copy of on the fly copy...hangt af wat je het meeste doet.

maar waarschijnlijk zal het toch zijn dat je voornamelijk van hd naar cd kopieert dus prima zo!
hang een ata66 kabel aan je writer/ cdrom en je kan prima on the fly burnen
Pagina: 1