[MySQL]&[CLuster] Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Goeiendag,

* capedro is er weer... hij heeft heerlijk vakantie gehad!

Ok back to serious....

Komende maand(en) gaan we bij mij op het werk misschien een beowulf(proef)cluster plaatsen :P

Echter de cluster moet gaan om op vreselijke hoge snelheid supergrote databases te doorzoeken!

Mijn vraag is nu echter...

Werkt MySQL ook goed in combinatie met clusters... ik weet dat het werkt op multi-proc systemen

Als de proef slaagt... gaat er misschien zoiets komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nexcom.com/product/bladeserver/hiserver320/img/hiserver318.jpg
Nexcom Bladeserver :9~

My weblog

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

houd ons op de hoogte... ik heb geen antwoord maar vind het wel interesting !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

JJJ

Een cluster... wordt de MySQL server dan als 1 systeem aangesproken?

In ieder geval, je zegt het al: supergrote databases... Misschien is een betaald alternatief beter, a la Oracle. Kost heel veel, maar dan heb je ook wat. Mij is verteld dat MySQL niet zo geschikt is voor huge databases (groter dan die van GoT bv.), en dat Oracle (en nog iets anders meen ik?) beter presteert.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt JJJ, maar mysql is JUIST geschreven voor enorm grote databases.
Het ontbeert echter andere zaken, zoals een gedegen user-management, view, pl/sql, stored procedures. Dat alles maakt het misschien ongeschikt voor zeer grote projecten, maar mysql is zeker geschikt voor zeer grote databases als je die extra's niet nodig hebt...

Localhost, sweet localhost

• capedro
groter dan die van GoT bv
De bedoeling wordt dat het systeem snel circa 4.294.967.296 records kunnen doorzoeken! Dus dat is groter dan GoT. :+
Dat alles maakt het misschien ongeschikt voor zeer grote projecten, maar mysql is zeker geschikt voor zeer grote databases als je die extra's niet nodig hebt...
Maar werkt MySQL ook icm clustertechnologie (en zo ja... heeft iemand een link... want ik ben al vreselijk wezen zoeken!)

[ Voor 0% gewijzigd door capedro op 31-08-2002 19:44 . Reden: hmm... beetje foutiev nederlansch :( ]

My weblog

Verwijderd

Ik heb wat voor je gevonden denk ik.

Quote:
"Running on rack-mounted servers with Dual Pentium III processors ranging from 800 MHz to 1.3 GHz, and with the Linux 2.4 operating system, MySQL has never let mobile.de down". Kortom ik denk dat het kan. Het is zowieso trouwens een intessant stukje leesvoer (zie url). Ik ga het zelf ook nog ff lezen :)

Kijk s hier :) en overtuig het management: http://www.mysql.com/articles/us/mobile.de.html

Er zijn nog meer van die succes stories over mysql. Je moet gewoon die site ff goed uitchecken dan vind je nog wel leuk stuff.

• capedro
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 17:04:
Ik heb wat voor je gevonden denk ik.

Quote:
"Running on rack-mounted servers with Dual Pentium III processors ranging from 800 MHz to 1.3 GHz, and with the Linux 2.4 operating system, MySQL has never let mobile.de down". Kortom ik denk dat het kan. Het is zowieso trouwens een intessant stukje leesvoer (zie url). Ik ga het zelf ook nog ff lezen :)

Kijk s hier :) en overtuig het management: http://www.mysql.com/articles/us/mobile.de.html

Er zijn nog meer van die succes stories over mysql. Je moet gewoon die site ff goed uitchecken dan vind je nog wel leuk stuff.
Ik vlieg al!

Ik had al redelijk wat rondzitten neuzen op de MySQL wepsite... maar ben hier nog niet geweest |:(

thnx!

My weblog

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hangt er nogal van af hoe dat cluster wordt aangesproken (heb weinig verstand van die bladeservers nog ;)).

Als het allemaal verschillende servers zijn dan wordt het lastig, dan moet je beginnen met dingen als replication e.d., want mysql heeft helaas nog niet echt de mogelijkheid tot clusteren.
Als je een "shared" disk hebt blijft het lastig, want dan moet mysql werken met externe locking (en dan de queries verdelen over de meerdere servers. Als je ook nog eens shared memory hebt, kan het locken via het geheugen gebeuren, en dan zou het weer wel eens kunnen, maar dan praat je toch al snel over grotere clusters, en daar heb ik nog geen onderzoek naar gedaan (iets wat ik overigens wel wil doen ;))

Interesante links die ik vond: http://openpksd.org/docs/.../PostgreSQLandCluster.pdf

En uiteraard, hou ons op de hoogte, ik ben heel nieuwsgierig :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 01-09-2002 03:47 . Reden: toevoeging ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• capedro
En uiteraard, hou ons op de hoogte, ik ben heel nieuwsgierig
Ik ben ook van plan om het op een website te gaan plaatsen alle informatie... ;)

De bedoeling wordt dat het een programma wordt voor forensische doeleinden, zoals EnCase maar dan door middel van OpenSource elementen!

Project zelf wordt ook OpenSource... moet me alleen nog in de licentievormen (GPL e.d) verdiepen!

Binnenkort hoop ik meer informatie te hebben op TuxCase-dot-org.
Het kan zijn dat ie off-line is... mijn server thuis... maakt heel veel herrie... en anders kan ik 's nachts niet slapen :'(

My weblog

Pagina: 1