[Mandrake8.2] Control Center mist internetoptie!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12
Vanochtend heb ik fijn Linux Mandrake 8.2 met KDE 2.2.2 geinstalleerd. So far so good, maar helaas kan ik het netwerk nog niet op.

Volgende de handleiding en deze review Installatie review Mandrake Linux 8.1 moet ik naar het control center gaan om vervolgens op "Network & Internet" te klikken en dan naar Connection te gaan. Op het plaatje in de handleiding zie ik o.a dat ik links een aantal knoppen zou moeten krijgen:

-Boot
-Hardware
-Mount Points
-Network & Internet
-Security
-System

Het probleem is alleen dat, wanneer ik KDE-control center start, ik geen optie "Network & Internet" heb, maar alleen "Network" tot m'n beschikking heb.

Achter deze optie verschuilen zich:
-Email
-Preferences
-Protocols
-SOCKS
-Windows Shares

Het is waarschijnlijk wel duidelijk, maar op het gebied van Linux ben ik newbie, dus het zou best kunnen dat ik gewoon in het verkeerde scherm zit ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Klopt, je zit in Kde control center. Je moet naar jet Mandrake control center. Als je hem niet in het menu kunt vinden kun je mcc intikken op een xterm.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12
Aha, ok we gaan het proberen

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Oke oude topic hetzelfde probleem :'(

maar dan in Mandrake 9.0. In een adere topic heb ik via gelezen dat ik met "rpm -q drakconf" kon zien of ie was geinstalleerd. Niet dus, en dit was wel eerst zo vanochtedn heb ik em gebruikt maar hij leip vats en via xkill klikte ik het venster weg. En hij is echt ge-killed :O

En urpmi ken it niet dus "urpmi drakconf" werkte dus ook niet.

Iemand een idee wat en hoe??

Edit

Ik mis mijn Mandrake Controle Center

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 13:15 ]

Verwijderd

http://www.mandrakelinux..../internet-connection.html

Op deze wijze valt er weinig zinvols te zeggen over je probleem omdat er te veel informatie mist. Daarnaast is het posten van een Mandrake 9.0 vraag in een oud Mandrake 8.2 topic ook minder handig aangezien er nog wel eens dingen willen wijzigen in een nieuwe major release.

Dus als je er met de manuals niet uitkomt dan kun je alsnog een topic openen maar dan wel met de benodigde info. Lees voor een geslaagde topicstart en links naar documentatie over Mandrake de volgende draad ook eens door:
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Succes :)

Dit topic is gesloten.