Toon posts:

Cistron ADSL + Copperjet 810 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, mensen het is eindelijk zover dat ik mijn Cistron Maxxx pakket binnen heb gehad.
Ik heb gelijk ff alles doorgenomen en ben begonnen met alles aan te sluiten.
Toen ik daarmee klaar was en concludeerde dat het adsl lampje niet op mijn modem begon te branden dacht ik wat nu weer :(.. (dus geem line sync)

Heb daarna maar gelijk cistron helpdesk gebeld en die dachten dat er misschien wat bij de portering is fout gegaan.
De enige ledjes die gaan branden op het modem zijn G.DMT / G.lite en network en het powerledje natuurlijk. Hebben jullie dit ook wel is meegemaakt? en zoja hoe lang heeft het toen bij jullie ongeveer geduurd voor het wel werkte?

Verder merkte ik nog als het modem volledig opgestart is dat die licht begint te piepen? vaag of niet?

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of de lijn is nog niet geporteerd of je modem is kapot. Ik hoorde dat veel mensen hier last van hebben/hadden (misschien met de nieuwe modems niet meer?) Als ik jou was zou ik vrage om een nieuwe modem of ff langsgaan. Btw als ie is opgestart hoort ie imo niet piepen, ik heb dat iig niet. Good Luck! :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

patch even de laatste firmware (4.28) in het modem en laad het cistron (BBned) profiel. Je kan ook tot maandag wachten, en cistron bellen. Zij weten je porteringdatum. Je modem moet bij een juiste verbinding ook een 8M lampje geven...
(bij mij was het inpluggen en meteen gaan, maar ja, KPN.....)

Verwijderd

Topicstarter
Nou kwa status zou alles al rond moeten zijn..
Stap 10: lijn volgens cistron gereed (huidige stap)

Gefeliciteerd! Cistron heeft geverifiëerd dat uw verbinding werkt. Welkom op het Cistron netwerk!
Opmerkingen:
Storing
Cistron heeft vernomen dat uw lijn ondanks de bevestiging van bbned toch niet correct is opgeleverd. Om deze reden heeft Cistron een storingsmelding geplaatst bij bbned. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u dit zo snel mogelijk melden.

Maarre modem is in ieder geval goed.. die heb ik bij me broer getest en die kreeg gewoon een adsl line sync.. dus dat is iig goed.. moet dus aan de portering liggen B)
maarja ff afwachten nog maar dan.. ik hou de mede Cistron Maxxx'erz op de hoogte :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

weet je 1000% zeker dat je telefoonlijn goed is aangesloten?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Sluit de modem eens zonder de splitter aan op de hoofd-telefoon-aansluiting (alle andere telefoonapparatuur even loskoppelen) en kijk eens wat ie dan doet.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
dat zonder splitter aansluiten heb ik ook al gedaan werkt ook niet..
en ja telefoon doet het gewoon..die gebruikt maar 2 draadjes (a+b) + aarde..

het is gewoon ff kpn afwachten..
Pagina: 1