Toon posts:

RAID met RH 7.2, geeft boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server (Athlon XP 1600+, 512 DDR, ASUS A7N266-VM, Advance RAID, 2x 40GB) en daar wil ik raid in hebben.

ik heb de raid controller ingebouwd, op de 1e IDE aansluiting van de raid controller de 2 harde schijven gezet, de floppydisk gewoon op de mobo en de cdrom heb ik op de eerste ide poort gezet van het moederbord.

als ik opstart krijg ik eerst normale bios, dan bios van de raid controller en daarna wil hij dus gaan booten (schijf 1) maar ik krijg het dus niet voor elkaar om hem een floppy of cdrom te booten

en dat is wel zo handig als je redhat wil installeren |:(

kan iemand me helpen?

Verwijderd

moet je niet de eerst hdd op je primaire raid controller poort zetten en de tweede hdd op de secudaire poort. en dan een raid0 config maken..

Verwijderd

Topicstarter
er kunnen per poort op de raid controller 2 disks, dus 4 in totaal
maar er zijn ook geen problemen met de raid config ofzo die werkt allemaal al (raid 1) maar het probleem is dus met het booten

ik kan geen floppy of cdrom booten en dus linux niet installeren

Verwijderd

Topicstarter
hij wil de harde schijf op de raid controller dus eerder booten dan andere devices
ik heb in de bios van de mobo wel ingesteld dat hij eerst van floppy moet booten, daana de cdrom en daarna pas de raid controller

maar dit wordt dus gewoon genegeerd

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
ja dit probleem heb ik ook
heeft iemand de oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Verwijderd

En als je booten vanaf harddisk voor de installatie helemaal disabled ? Kun je na installatie weer gewoon vanaf je RAID controller booten.

Verwijderd

'k weet dat dit topic aardig oud is maar toch even een schopje omdat de oplossing dus nog niet genoemd is.. niet dat ik de oplossing heb maar wel hetzelfde probleem.
'k heb dus een ata ide controller die booten gaat nadat mijn systeem door de post is.
Allemaal leuk en aardig maar niet als je je OS wilt gaan herinstalleren.
Ik kan namelijk niet vanaf mijn floppy booten om in DOS te komen omdat het bios van die controller de boel onderbreekt.
'k heb mijn opticals aan die controller gehangen dus een cdrom boot kan ik ook wel vergeten.
Het is een SIL680 chipsetje en ik heb in het mobo bios ook alle mogelijke bootdevice opties geprobeerd.
Mobo is een epox 4sda5L meen ik met een sis 648 chip.
gefixt .. deels dan... ik had een brakke flop ofzo want net deed ie het... maar ik kan de cdroms nog steeds niet benaderen :| iig wel 50% van het probleem opgelost..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 23:54 ]

Pagina: 1