Toon posts:

Help ME! i need WineX 2.1 installed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb linux net geinstalleerd en nouja laten we maar zeggen dak nog noob ben kweet niet hoe ik het systeem optimaal kan benutten 8)7 kan iemand mij vertellen hoe ik die cvs ofzo moet installeren en waar ie staat? of misschien kan iemand een van zen eigen gemaakte binarys of rpm's mailen ofzo of er een url van geven ...... bedankt alvast

PS: ik weet helemaal niet hoe ik moet compilen .... alleen hoek rpm moet installeren (zijn binaries trouwens vergelijkbaar met rpm op het gebied van installeren???)

_/-\o_

Verwijderd

zie het betreffende topic, daar staat het letterlijk in. :P.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom zou je Engels spreken op een Nederlands forum? Verder zijn er voldoende topics die over dit onderwerp gaan. In de faq staat zelfs dat je eerst moet zoeken.

Winex is overigens commerciële software waar ook support bij zit. Je kunt dus daar om meer info vragen :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 21:20:
kan iemand mij vertellen hoe ik die cvs ofzo moet installeren en waar ie staat? of misschien kan iemand een van zen eigen gemaakte binarys of rpm's mailen ofzo of er een url van geven ...... bedankt alvast
Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat het hier zeer gewaardeerd wordt als je de volgende keer eerst zelf zoekt, als je 'WineX homepage' inklopt op google is dat de eerste hit die je zult vinden.

Als je er verder niet uitkomt met compileren of installeren ofzo en dat dan vraagt, best, maar het is niet de bedoeling dat je GoT als vervanging van google en gezond verstand gebruikt.

Verwijderd

Je moet eigenlijk ook even erbij vermelden voortaan (nadat je nu dus eerst even de tips van anderen na gaat lopen) wat voor Linux distributie je gebruikt, want hoe de software geinstalleerd moet worden scheelt wel wat per distributie. RPM installeer je over het algemeen met "RPM -iv <packet naam>" overigens.

WineX installeren kun je in mijn optiek het handigst doen vanuit de CVS zoals jijzelf al aangeeft. Let wel dit is niet de simpelste methode. Het makkelijkst voor een beginner is gewoon downloaden van een RPM ergens en die installeren. Er is hier op Gathering Tweakers een heel groot topic over WineX. Als ik jou was zou ik die even opzoeken. Je krijgt er veel informatie. Ook over de CVS.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
WineX is alleen beschikbaar via CVS ;) RPM is dus buitengesloten

Verwijderd

WineX RPMs kun je kopen, LinuxUser. Jij bedoelt waarschijnlijk dat ze niet gratis beschikbaar zijn...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
dat bedoelde ik inderdaad ja. Voordeel wat je met CVS weer hebt is dat het geoptimaliseerd is en je altijd de nieuwste release hebt (kan ook een niet werkende zijn).

suc6
Pagina: 1