Toon posts:

Echte verschil 3com/Realtek/Realtek kloon.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag 2 3com Etherlink 10/100 PCI kaartjes gekocht voor 10 euro.
Nu was mijn eerste vraag, zijn ze die 10 euro waard?

Nu had ik al 1 Realtek 8139 Fast Ethernet PCI en 2x een 10/100 PCI kaartje van het merk E-Tech Het viel mij op dat die 3 kaartjes EXACT hetzelfde zijn (de e-tech NIC's kosten 15 euro per stuk) het enige verschil is dat er op de e-tech kaartjes 1 lampje zit, en op de echte realtek 2.

Wat is nou het verschil tussen de realtek, die kloon, en een 3com nic?
Is het alleen de prijs, of zijn die 3coms nou echt veel beter in performance?

Sorry als ik hier off-topic ben... ik vond het niet echt wat voor network troubleshooting... verplaats maar als het wel NT is :>

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

1. Natuurlijk is het iets voor NT.
2. Zoek eens in een Engels woordenboek naar de betekenis van "SEARCH".
3. Een 3Com heeft een eigen processor aan boord om activiteiten op het netwerk af te handelen, een RealTek(-kloon) doet dit in de driver, dus met de processor van het systeem. Is niet zo zwaar, maar als je net voor veel geld hebt zitten overklokken is het zonde om die moeizaam verkregen extra performance in je netwerk te laten wegvloeien.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 19:02

Super_ik

haklust!

als je wa zou zoeken zou je gezien kunnen hebben dat een realtech meer cpu vraagt van je pc, en omdat een 3com een eigen controller heeft, veel minder cpu van je systeem vraagt.

ook zijn meestal met 3com kaarten leuke dingen in te stellen, denk hierbij aan bundelen enzo

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08

LopeZ

Too much is never enough

Is echt al zoooo vaak langs gekomen, je vergeet intel kaartjes nog :P

Dit topic is gesloten.